01/06/08 Testelt

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bert bibber
Mountainbiker

Post by bert bibber »

Griet wrote:Gestart om 7u45 voor de 60km.
Wat me opviel is dat het s'morgens nog serieus rustig kan zijn. Ideaal om erin te komen.
Meestal vertrek ik rond een uur of 9.
In de toekomst toch wat vroeger vertrekken denk.

Vond het wel een leuke tocht, vooral een snelle. Het moest voor mij na de 110 km Langdorp vorige week niet zone zware meer zijn.

Ik denk wel dat deze organisatie de tegenslag heeft om een week na hen ne tt te organiseren. Men verwacht dan ook wat hetzelfde zeker in deze streek.
Vorige week was inderdaad een prachtrit en ik denk dat die niet te evenaren valt.

Maar toch ferm gedaan aan de organisatie en volgend jaar zeker terug van de partij.

Een minpuntje: vond wel dat bevoorrading 1 en 2 dicht op elkaar stonden, dacht al dat ik een deel gemist had.
Maar daarom niet minder gewild. :wink:
Denk dat we u gezien hebben bij de eerste bevoorading ??
Wij waren die blauwe mannekes, die uwe bike eens grondig aan het bestuderen waren :lol: :lol:
Dé Es
Mountainbiker

seingevers

Post by Dé Es »

@Geecee

Ik kan Thierry alleen maar bijtreden. Ik vind het vreemd dat sommige bikers nog steeds denken dat ze de verkeersregels niet moeten volgen en overal voorrang hebben. Tijdens een toertocht gelden nog altijd alle verkeersreglementen. Een toertocht is immers geen wedstrijd op een afgesloten parcours. Je kunt dus moeilijk verwachten dat een seingever eventjes de rol van politie-agent overneemt en plots het verkeer gaat tegenhouden op een voorrangsweg.
NbD
Mountainbiker

Post by NbD »

Gisteren gegaan voor de 60KM... veel drukke wegen oversteken da vond ik wel iets minder maar voor de rest niks aan te merken.
De seingevers of hoe noemde die mannen die ons tegenhielden bij naderend verkeer vond ik dan weer een zeer goed initiatief... ze waren wel niet op alle drukke wegen aanwezig maar waar ze er waren deden ze hun werk.
De bevoorrading was super! De 2de bevoorrading was inderdaad beter dan de eerste.
Ons gemiddelde lag op 22,4 dus zeker nie slecht...
Tot volgend jaar waarschijnlijk
bert bibber
Mountainbiker

Post by bert bibber »

verslagje x-treme bikers

Eerst wil ik zeggen dank u om op mij te wachten !!!
rond 7H50 gestart voor de 60 km.
met een tof groepje !! 7 man . Stilletjes vertrokken maar er kwamen reeds wat vliegers voorbij. Natuurlijk pikten we ons treintje aan Tot aan de eerste bevoorading ging het vlot. Maar na de tweede bevoorading kwam er iemand voorbij
( met een zwarte t-shirt ) ja wadde die reeds ons er gewoon af . =D> =D> moet ne sterke geweest zijn.
we waren nog met 3 man ikke, tw245 en willy.
In de laatste km's trok willy eens door ](*,) ](*,) samen met tw245 en weg waren ze. Das weer een les dat ik geleerd heb ( doe geen meter kop meer, en als iemand zegt ben kapot hem niet geloven )
goede voormiddag gehad en nu wat uitbollen tot zaterdag de hagelandse crono ( doel !!! tijd van vorig jaar verbeteren 4h07 )

gem ??? computerke is stuk ( zal wel rond de 25, denk nog meer ?? )
km : rond de 58 km

bert
TW245
Mountainbiker

Post by TW245 »

Inderdaad Bert Bibber het was een mooie tocht, diegene die van snelheid houden hadden niet te klagen.
En natuurlijk hebben we op u gewacht, we konden toch niet vertrekken voor de blauwe garde compleet was.
Het moet niet elke week even zwaar te zijn.

Proficiat en bedankt inrichters, vclgend jaar komen we terug.
GeeCee
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed SLX 8.9 (2017) Canyon Lux CF 9.9 Team (2015)

Re: seingevers

Post by GeeCee »

Dé Es wrote:@Geecee

Ik kan Thierry alleen maar bijtreden. Ik vind het vreemd dat sommige bikers nog steeds denken dat ze de verkeersregels niet moeten volgen en overal voorrang hebben. Tijdens een toertocht gelden nog altijd alle verkeersreglementen. Een toertocht is immers geen wedstrijd op een afgesloten parcours. Je kunt dus moeilijk verwachten dat een seingever eventjes de rol van politie-agent overneemt en plots het verkeer gaat tegenhouden op een voorrangsweg.
En toch vind ik dat deze mensen moeten gemachtigd worden om het verkeer tegen te houden, zoals ze eveneens mogen bij hetzelfde welke 'kermiskoers' in de dorpen. Als er zo een groep wielertoeristen met bezemwagen op de weg rijden, moeten wij er als automobilist toch ook voor afremmen en soms minuten achter zo'n groep hangen eer we veilig voorbij kunnen steken? Ik wil maar zeggen, da 's ook geen wedstrijd he, of een gesloten parkours.
Het gaat er mij niet om dat ik moet stoppen en wachten, en zeker niet het overtreden van de verkeersregels, het is enkel veiliger in mijn ogen, nu krijg je van die taferelen dat de seingevers gebaren van 'rap, rap, dan kunt ge nog snel voor deze auto in' [-X

Het zou kunnen dat de seingevers die macht niet krijgen, maar ik twijfel daar toch sterk aan, ik ga het sowieso navragen.
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

De seingevers kunnen wel zo' machtiging krijgen. Maar eigenlijk moeten ze daar een opleiding voor krijgen én een toelating van de politie.
Wij hebben zo hard gezaagd bij de politie dat wij gewoon 2 agenten hebben gekregen voor onze drukste kruispunten.
Nogmaals dank aan onze agenten van dienst!
Moet wel zeggen; als je op de twee betrokken kruispunten een seingever moet zetten; veel succes, want dat zijn bijzonder drukke punten.
Griet
Mountainbiker

Post by Griet »

bert bibber wrote:Denk dat we u gezien hebben bij de eerste bevoorading ??
Wij waren die blauwe mannekes, die uwe bike eens grondig aan het bestuderen waren :lol: :lol:
Aah waren jullie dat? En ikke maar van ne afstand zien hoe jullie reageerden.... :lol:
Vind de commentaar altijd wel leuk, zoals in Langdorp vorige week.

En op den duur leert ge heel wat volk kennen van het forum, dankzij mijn fietske.
Ik denk dat 'k er mee ga blijven rijden. :wink:
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Griet wrote:Vorige week was inderdaad een prachtrit en ik denk dat die niet te evenaren valt.
Toch wel, uiteraard, op zaterdag 7 juni.
Het origineel is altijd beter dan de ...

:-))
Iegienie
Mountainbiker

Re: seingevers

Post by Iegienie »

Geecee wrote:
Dé Es wrote:@Geecee

En toch vind ik dat deze mensen moeten gemachtigd worden om het verkeer tegen te houden, zoals ze eveneens mogen bij hetzelfde welke 'kermiskoers' in de dorpen. Als er zo een groep wielertoeristen met bezemwagen op de weg rijden, moeten wij er als automobilist toch ook voor afremmen en soms minuten achter zo'n groep hangen eer we veilig voorbij kunnen steken? Ik wil maar zeggen, da 's ook geen wedstrijd he, of een gesloten parkours.
Het gaat er mij niet om dat ik moet stoppen en wachten, en zeker niet het overtreden van de verkeersregels, het is enkel veiliger in mijn ogen, nu krijg je van die taferelen dat de seingevers gebaren van 'rap, rap, dan kunt ge nog snel voor deze auto in' [-X

Het zou kunnen dat de seingevers die macht niet krijgen, maar ik twijfel daar toch sterk aan, ik ga het sowieso navragen.
een toertocht of een chrono is geen wielerwedstrijd he. seingevers zijn enkel gemachtigd om de toertochtrijders/chronorijders tegen te houden.

Thierry heeft 100% gelijk...
Post Reply