01/06/08 Beuvrages (Fr)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
El Gringo
Mountainbiker

Post by El Gringo »

Image[/url]
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

nebraz M/30j. wrote:Mooi verslagske Moustache. Beter kon ik deze tocht niet beschrijven. Ik bleef ook echter met de gedachte achter dat je daar een veel technischer parcours kunt aanleggen dan het nu was. Maar oké t'was een fantastische rit en we hebben er van genoten. Volgend jaar ga ik terug. =D> =D> =D>
Merci.

Trouwens... gezien dat je je nickname hebt aangepast. Vroeger was dit nebraz M/29j. Hoe zou dat toch komen ??? #-o
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Ook voor mij is dit een klassieker. :bounce: :bounce:
Of moet ik me anders uitdrukken : het bos St.Amand les eaux-Raismes blijft een klassieker. :bounce: :bounce:
Vanaf de start werd het al duidelijk dat er wat meer road zou inzitten.De vertrekstreep was 30 meter verlegd en zo doken we pas 31,5 meter het veld in. #-o #-o Na de plaatstelijke ronde rond de voetbalpleinen van Beuvrages kwamen we uit aan de parking.Daar een verrassende wending.Een nieuw begin tot aan het bos wat hun "aller et retour" uitschakelde.Aan de eerste bevoorrading begonnen we ons te herkennen en vanaf toen was het uitkijken naar de terril.Traxer geraakte vlotjes boven,de cowboy dook in de klim vlotjes naar beneden (de gracht in #-o #-o ).Eindelijk waren we in onze speeltuin en konden we terug in de huid van "les terriliens" kruipen.Ik dook iets te snel naar beneden terwijl de anderen aan het bisnummer begonnen.Dan maar terug naar boven geklauterd en daar zo nog wat paadjes (afdalingskes,jumpkes en dergelijke )gedaan die niet in het parcours zaten.Uiteindelijk de terril verlaten met een mooi technisch afdalingske (veel mooier dan degene die in het parcours zat).Kort daarna de splitsing van 40-60.We hadden ons "lekstokske" were gekregen en besloten om via de 40 km terug te keren.Maar plotseling kwam de road daar weer aan (retour) en zagen we rechts van ons nog een terril liggen.
Ene om te onthouden : terril du sabatière.Totaal geen pijlen daar te bespeuren maar wat een prachtige terril.Een schitterende en lange klim gedaan met heel wat haarspeldbochten die we helemaal tot op de top deden.Eénmaal boven,een prachtig uitzicht over het bos.Daar even een echo laten weergalmen die zeker 10 seconden duurde.Van bovenuit zagen we nog enkele schitterende paadjes en parcourskes liggen waar heel wat jumpers aan het werk waren.Via een mooie afdaling nog wat singletracks gedaan en nog een plaatselijk toerke uitgestippeld.Even zelfs nieuwe singletracks gemaakt die ze zeker de volgende keer gaan kunnen opnemen in hun parcours #-o #-o .Uiteindelijk toch gemakkelijk de uitgang van het bos gevonden en zo met 50 km geeindigd.(10 km gebist dus)

Conclusie is eigenlijk dat het een prachtige streek (bos) is om een ritje uit te stippelen.Twee dingen zou ik echter nog willen ginder : In de schoenen ne keer staan van de parcoursbouwer om zelf een toerke uit te stippelen en twee een "carte blanche" krijgen om in dat bos baantjes aan te snijden =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ Nu,der zouden misschien niet te veel Fransn komen naar mijn uitgestippelde tt maar des te meer belgen.

We zijn te verwend inderdaad,maar het beste en het leukste voor ons is van wat te verkennen,te bissen en stukken te doen die veel mooier en technischer zijn dan de paadjes die we vandaag gekregen hebben.

Volgende keer weer van dadde,zulle.Maak je eigen tt!!!

Het filmpke zal zeker en vast enkele mooie beelden opleveren van stukken die niet in het parcours zaten.

Nu,het was bereleuk en volgend jaar zeker terug naar ginder!!!
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Nu ik deze week mijn langverwachte nieuwe XT wielen – met Python zomerbanden- op mijn fully monteerde, koos ik gezien het weer van de voorbije dagen, terecht voor mijn Rockrider hardtail, alias de notenkraker, met Skinny Jimmy modderbanden.

Met een vijftien man (en vrouw) aan de start.
En het Brad Pack had er duidelijk zin in.
Iets teveel in functie van mijn vermogen. Maar allée, aanklampen is ook een werkwoord.
Ik klampte aan, ik aanklampte, ik dacht aan te klampen, ik aankrampte.
Continue uptempo rechte dreven en idemdito single tracks. Niet direct mijn ding. En ik maar vervoegen. Tot die modderstrook eraan kwam. In de laatste honderd meter zei mijn vogelke piep, en moest ik de rol lossen.
Weliswaar in de hoop even later opnieuw aan te sluiten.
Dat was buiten die slopende zandstrook gerekend. Gelukkig sloot Lokske aan en kon ik in zijn wiel rusten.
Lichterveldenaere, Rodenbach , en boven op de terril, Katrien20, maakten onze ‘Lichte Brigade’ opnieuw compleet.
Voor het eerst werd het echt leuk. Rustig, maar leuk.
De afdaling van de terril was, buiten het moment waar ik Lokske links voorbij wilde, zéér leuk.
Bij de 2de bevoorrading sloot een bissende Moustache aan, en werd het voor mij opnieuw aanklampen, en uiteindelijk lossen.

In de douches had ik een paar bedenkingen:
Eén, er kwam geen water uit.
En twee. Hopelijk is Pietje, tegen vanavond weer Piet. Of er zwaait wat.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Deze morgen opnieuw Beuvrages gereden.
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat het ietsje minder was dan vorig jaar.
Let wel, het was een zeer mooie tocht, vreselijk veel offroad, die er bij momenten behoorlijk zwaar bij lag, natte stroken, zandstroken, ...
Het gewijzigde parcours met in de eerste 15km die lange, welliswaar mooie spoorwegbedding was leuk,
maar eigenlijk niet datgene waarvoor wij gekomen waren.

Het bos zelf vond ik wel de moeite. Dit ligt me veel meer dan een terriltocht zoals Beuvry.
Voldoende afwisselend en top of the bill is uiteraard die terril, die ik eigenlijk de mooiste vind van alle terrils die ik al gedaan heb.
Leuke beklimming, mooi speelterrein boven, prachtig zicht en dit keer een doenbare afdaling.
Wellicht te soft voor velen, maar voor mij des te aangenamer.
Alleen al daarvoor kom ik naar hier.
Na een goede 40km kwam ik er ondanks een moeizame start plots door.
Lag het aan enkele Vlamingen die plots in ons wiel zaten, maar het vloog plots,
zelfs zo snel dat ik al verwonderd was dat we na zo'n 53km aan de arrivé stonden.

Mooie tocht en normaal gezien volgend jaar terug.
Ik denk dat deze tocht in dit bos elk jaar van parcours veranderen, dus benieuwd wat het volgende keer wordt.
Organisatie was er duidelijk op vooruit gegaan, vooral inschrijving verliep vlotter en bevoorradingen waren deze keer wel ruim voldoende.
Nadien ook nog een T-shirt gekregen, komt altijd van pas.

Rodenbach, bedankt voor het vervoer en het gezelschap,
net zoals Katrien20, Motorbiker, LOK36000 en Moustache, voor we die ergens kwijt geraakt zijn.
Deze keer toch ook benieuwd naar de beelden, vooral de val van Motorbiker moet spectaculair zijn.
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Sorry ,buddy's dak er ni bij was :oops:
Kheb mij vervoegd met 3 kortrijkzanen die nog een 4e man nodig hadden om de 10u van Grobbendonk te rijden.
Twas leuk maar wree lastig,das ronde na ronde koersen é #-o
Wree afgezien maar ook vele leute had.
45e op 55 gestrand.
Volgend jaar met de bende?? :lol:
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Opmerkelijk was de parallel tussen het aankomen met de wagen en de bike.
Met de TOF-ers als laatste vertrokken richting Beuvrages en alle forumbikers ingehaald op de weg ernaar toe
(en dat zonder noemenswaardige snelheidsovertredingen).
Met de bike ook meteen aan het laatste wiel gehangen,
maar wel als eerste toegekomen met meer kilometers! :wink:
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Wat hebben we vandaag geleerd????

ten eerste:rijd in een steile beklimming niet dicht achter den cowboy! [-X
ten tweede:hoe spreek je in't Frans tegen "seulke" #-o
ten derde:jumpen doe je met beide wielen zwevend in de lucht. :bounce:

voor de rest mij weer kostelijk geamuseerd met de bende en vele "nieuwe stukken"verkend met den terril naast het parcours als topper. =P~

op naar volgend jaar! en dan doe ik er nog ne keer het befaamde bos van Wallers-Arendberg bij!!!!!!
Rodenbach
Mountainbiker

Post by Rodenbach »

Inderdaad, een erg fijne bikevoormiddag beleefd !
Ondanks de afstand tot ginder (een dikke 100 km) valt de verplaatsing heel goed mee : het rijdt erg vlot en met wat TOF'ers in de wagen lijkt het niet zo lang te duren... :wink:
Opnieuw de Rekkem-karavaan ingehaald (net zoals in Allennes) en nu maar duimen dat de Fransozen hun flitsbakken in weekenddienst hadden gezet :oops:

Vlot ingeschreven en geprepareerd voor de start : met een heuse "ligne de départ" zowaar ! In groep samen met de Forumbikers vertrokken en meteen gemerkt waarom ik nog veel boterhammekes moet eten : wat zij opwarming noemen, is voor mij al direct vol aan de bak om goed te volgen. Best dat mijn kilometriekske het niet deed zodat ik niet kon meevolgen aan welk gemiddelde we die eerste 18 km tot aan de bevoorrading aflegden #-o

Dan het bos in, maar eigenlijk niet echt een bospassage te noemen : het werd een aaneensluiting van modderstroken, zandwegels, "valse platten" en singletracks langs de Schelde, excuseer l'Escaut. Daar een goeie fysieke periode meegemaakt, maar dat zou ik me later nog beklagen, mede omdat ik toch al 3 weken van de fiets was gebleven...

De terril was fijn : boven geraakten Lichterveldenaere en ik net niet, maar de Spielerei was des te meer fun ! Samen met Katrien, Motorbiker en Lokske de terrilfoor uitgespeeld, zonder veel biswerk omdat we toch voor de 60 km gingen. Tijdens de afdaling solliciteerde Motorbiker nadrukkelijk voor een selectie voor "Europe's most shocking home videos", het resultaat moet uitmaken of hij in aanmerking komt voor een prijs... :lol:

En dan ging het opnieuw boswaarts... Ferme passages toch, zowel dreven, kasseiwegels als singletracks (vooral toen we een hoekje afsneden dwars door het bos en we moesten rekenen op Katriens aangeboren GPS - lees : vrouwelijke intuïtie 8) - om weer op het juiste pad uit te komen).

Bij de 2de bevoorrading vervoegde Moustache ons (toen Lokske al was afgeslagen wegens tijdsbeperking) en het besef dat we zelfs nog vóór de Forumbende zaten, gaf Lichterveldenaere duidelijk vleugels ! Onder impuls van enkele Frontbikers uit Ieper gaf die er een ferme snok aan en ondergetekende hing meermaals aan het rekkerke... Ik moet dan ook eerlijk toegeven dat het zicht van het "complexe sportif" na 53 km mij plezierde, in tegenstelling tot de TOF'ende die-hards die voor de volle 60 wilden gaan...

Na een aanschuifsessie aan de bikewash (lang geleden dat mijn alu-ros nog zo vuil was) tot mijn scha en schande moeten concluderen da'k in de toekomst toch best mijn douchegerief meepak, zéker op Franse tochten #-o Den après bleef beperkt tot een sandwich + drankje + Franse les in het gezelschap van de Forumbikers, en tegen goed 14 u. was ik thuis, mede dankzij de godgeklaagde omleidingen voor de plaatselijke duathlon (en ik zweer je dat ik gene velo meer kon zien :oops: )

Conclusie : een parcours dat iéts minder bleek dan de hoge verwachtingen, maar zéker de moeite waard ! Blij da'k eindelijk eens in dat "Forêt domaniale" van Raismes en St-Amand heb kunnen rondcrossen, maar er zit zéker nog meer in... Voor het eerst de 60 km benaderd en meteen op een redelijk zware tocht, dus dat belooft voor de komende zomermaanden 8)

Bedankt aan het aangename (wisselende) gezelschap onderweg en tot de volgende sortie (zonder "orties" :wink: ) !
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

man man man :drunk:
Les terriliens loslaten in deze streek, er bestaan veiligere activiteiten.
Kheb ze zien vliegen, omvallen, kwijlen, bissen, 'king of the world' spelen, achterover vallen, trissen, ploeteren, single tracks aanleggen,...
kmoe je dus niet vertellen me weer ferm gejeund te hebben :bounce: :bounce:
Post Reply