01-06-2008 - Lokeren
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Snap niet waarom ze de toer gewijzigd hebben, vroeger ging die via Sinaai, Puivelde, Waasmunster en het Molsbroek, wat in mijn ogen een veel attractiever parcours is dan wat we vandaag kregen.
Tot in Eksaarde was het nog plezant, daarna was het vooral vlammen over brede grindwegen - in mijn beleving niet echt een uitdagende, afwisselende mtb tocht.
Tot in Eksaarde was het nog plezant, daarna was het vooral vlammen over brede grindwegen - in mijn beleving niet echt een uitdagende, afwisselende mtb tocht.
- Knurrebikers lady
- Mountainbiker
- Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets
Post by Knurrebikers lady »
Vanmorgen kort na de start kunnen aanpikken met 5 mannen van VPK Packaging. Ken de streek niet maar vond het een mooi tochtje.
Van in het begin tot aan 1e bevoorrading bijna geen road maar veel boswegels, mooie stukken langs 't water, singletracks, kiezelpaden,..
Doordat voorganger over tak reed - welke net voor mijn wiel op mijn track kwam
- poging ondernomen om recht te blijven en hierdoor uitgeweken naar linker track. Helaas kon ik betreffende biker niet meer ontwijken waardoor deze in de graskant en bijhorende tengels viel en ik er bovenop landde
Aan deze biker: Hopelijk niet te veel last meer... Mea culpa, mea culpa.
Na 30 km aan bevoorrading aangekomen waar al het nodige aanwezig was. Eerste 5 km na de stop wat baan om vervolgens terug tot de nodige off-road te komen. Aangekomen na 2u17 met 54 km op de teller (ipv 60) à avg 23,5.
Ken de streek niet, maar heb me geamuseerd.
@VPK bikers: Bedankt voor de bezorgdheid en de aangename compagnie !
Van in het begin tot aan 1e bevoorrading bijna geen road maar veel boswegels, mooie stukken langs 't water, singletracks, kiezelpaden,..
Doordat voorganger over tak reed - welke net voor mijn wiel op mijn track kwam
Aan deze biker: Hopelijk niet te veel last meer... Mea culpa, mea culpa.
Na 30 km aan bevoorrading aangekomen waar al het nodige aanwezig was. Eerste 5 km na de stop wat baan om vervolgens terug tot de nodige off-road te komen. Aangekomen na 2u17 met 54 km op de teller (ipv 60) à avg 23,5.
Ken de streek niet, maar heb me geamuseerd.
@VPK bikers: Bedankt voor de bezorgdheid en de aangename compagnie !
-
zwiebertje
- Mountainbiker
Post by zwiebertje »
@knurry;
misschien heeft dienen gast wel de dag van zijn leven gehad toen je plat ging bovenop hem?
Dat beetje getengel zal hij er dus wel voor over gehad hebben?!
Had gedacht dat je na je superprestatie bij de herders opnieuw een hoogtemetersrit zou kiezen
als voorbereiding op je"beffe"avontuur in de echte Ardennen?
misschien heeft dienen gast wel de dag van zijn leven gehad toen je plat ging bovenop hem?
Dat beetje getengel zal hij er dus wel voor over gehad hebben?!
Had gedacht dat je na je superprestatie bij de herders opnieuw een hoogtemetersrit zou kiezen
- Knurrebikers lady
- Mountainbiker
- Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets
Post by Knurrebikers lady »
Moet niet altijd mega afstand en dito hoogtemeters zijn hoor. Kan toch niet elke weekend 12u weg zijn hé !zwiebertje wrote:@knurry;
Gulden middenweg, altijd de beste keus
- pikethebike jr
- Mountainbiker
Post by pikethebike jr »
Enkele bedenkingen:
-Wat is er mis met een BLOSO route, zou dat dan minderwaardig zijn?
-Als er een BLOSO route ligt, dan zijn meestal de mooiste stukken daarin opgenomen, en wordt het moeilijk om nog bijkomende stukken te voorzien (wegens privaat, of niet-toegankelijk voor publiek)
Probeer tegenwoordig in de vlaanders maar eens een TT te regelen zonder grotendeels over BLOSO routes te moeten rijden, die schieten overal als paddenstoelen uit de grond (wat zeker niet slecht is)
-Betalen doe je gedeeltelijk voor de organisatie (het afpijlen, afspuitstanden, douches...) wat veel werk is, en ook gedeeltelijk voor de bevoorrading (niet alles is sponsoring). De clubkas moet nu eenmaal af en toe een boost krijgen.
Sportieve groeten
Pike jr
-Als er een BLOSO route ligt, dan zijn meestal de mooiste stukken daarin opgenomen, en wordt het moeilijk om nog bijkomende stukken te voorzien (wegens privaat, of niet-toegankelijk voor publiek)
Probeer tegenwoordig in de vlaanders maar eens een TT te regelen zonder grotendeels over BLOSO routes te moeten rijden, die schieten overal als paddenstoelen uit de grond (wat zeker niet slecht is)
-Betalen doe je gedeeltelijk voor de organisatie (het afpijlen, afspuitstanden, douches...) wat veel werk is, en ook gedeeltelijk voor de bevoorrading (niet alles is sponsoring). De clubkas moet nu eenmaal af en toe een boost krijgen.
Sportieve groeten
Pike jr
- Dickie
- Mountainbiker
Rond 7u Vertrokken met de bike richting Lokeren.
27 km bollen op een natte N70 in de motregen, niet gezellig.
De zin om terug te draaien heb ik gelukkig genegeerd, want net na vertrek aan de inschrijving stopte de miezer.
Een verademing om eindelijk off-road onder de noppen te krijgen, geen nattigheid meer, alles lag ideaal.
Ik was vuiler van dat heenritje op de asfalt dan van de ganse tt.
Zeer aangenaam verrast door het hoge off-roadgehalte.
Laat dat nu voor een groot deel de mtb-route geweest zijn, so what.
Als de organisatie naar alternatieven zou zoeken, dan krijgen we gegarandeerd meer asfalt te verteren.
Er zijn toertochten die niets veranderd zijn in de laatste jaren en daar draaien we ook dezelfde rondjes.
De route van Waasmunster bvb wordt ik nooit beu, die heb ik al tientallen keren onder de wielen gehad, daar mogen ze mij op tt altijd over sturen.
Enfin, terug on-topic: ik herkende vele stukken uit andere tt'kes van de buurt, maar nu waren ze toch mooi gekoppeld.
Het waren mss voor een groot deel 'Feldautobahnen'
, maar die werden dan afgewisseld met goedbollende singletracks.
't Is plezant om ter afwisseling een off-road parcours eens met de zware voet te kunnen afhaspelen, het moet niet altijd ploeteren en stoempen zijn imo.
Ik kom volgend jaar terug, houden zo!
27 km bollen op een natte N70 in de motregen, niet gezellig.
De zin om terug te draaien heb ik gelukkig genegeerd, want net na vertrek aan de inschrijving stopte de miezer.
Een verademing om eindelijk off-road onder de noppen te krijgen, geen nattigheid meer, alles lag ideaal.
Ik was vuiler van dat heenritje op de asfalt dan van de ganse tt.
Zeer aangenaam verrast door het hoge off-roadgehalte.
Laat dat nu voor een groot deel de mtb-route geweest zijn, so what.
Als de organisatie naar alternatieven zou zoeken, dan krijgen we gegarandeerd meer asfalt te verteren.
Er zijn toertochten die niets veranderd zijn in de laatste jaren en daar draaien we ook dezelfde rondjes.
De route van Waasmunster bvb wordt ik nooit beu, die heb ik al tientallen keren onder de wielen gehad, daar mogen ze mij op tt altijd over sturen.
Enfin, terug on-topic: ik herkende vele stukken uit andere tt'kes van de buurt, maar nu waren ze toch mooi gekoppeld.
Het waren mss voor een groot deel 'Feldautobahnen'
't Is plezant om ter afwisseling een off-road parcours eens met de zware voet te kunnen afhaspelen, het moet niet altijd ploeteren en stoempen zijn imo.
Ik kom volgend jaar terug, houden zo!
pikethebike jr wrote:Enkele bedenkingen:
Sportieve groeten
Pike jr
Bloso is niet minderwaardig maar aangezien ik van de streek ben had ik die mss al 10 keer gedaan... ik zie liever een zelf uitgestippelde toer dan zie kun je nog eens iets nieuw leren kennen. Bloso routes zijn over het algemeen ook heel "braafjes" , weinig spectaculaire dingen in.
Voor mensen die niet van de streek zijn zal het wel een leuk tochtje geweest zijn.