07/06/2008 Regiotour Oost Vlaanderen

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Massini wrote:
Bloofy wrote:In Welke richting gaat de regiotour dit jaar?
this way up http://www.routeyou.com/route/view/2380 ... -100-km.nl

na Denderhoutem volgt Erpe-Mer-SLH-Zotttegem.........

massini 8)
Een jaar of vijf/zes geleden heb ik deze tocht ook gedaan, en toen was deze eigenlijk een opeenvolging van vaste routes.

wil dit dan zeggen dat de regiotour als die de richting omdraaien gewoon die vaste routes in omgekeerde richting rijdt ???

Hier in holsbeek mag ik met de hagelandse chrono nog geen halve meter in tegenrichting van de vaste route rijden !!!
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

de regiotour is idd een aan elkaar schakeling van de bloso routes uit de streek, het wil natuurlijk niet zeggen dat je gewoon de vatse routes volgt hé.
Er zitten bloso stukken tussen maar lang niet de hele afstand is van een bloso rit.
het is ook zo dat ze soms om de 2 jaar van rijrichting verwisselen, dit jaar dus zoals vorig jaar qua richting.

enne waarom mag je niet in de tegen richting rijden ?? wist niet dat daar een verbod opstond !!!!

Massini 8)
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Hoi,

ai ai ai, niet echt getraind voor deze rit (laatste MAANDEN zeer weinig
gereden) komen we ook afgezakt. Samen met Frimoetje en witje zullen
we kiezen voor de 100 of de 130. Weet nog van de vorige keren
dat je in Geraardsbergen kan kiezen om de lus van 30 km
erbij te nemen. Moet dringend de draad terug opnemen als ik
wil mtb-ken in Oostenrijk deze zomer. We liggen in een dorp op 1200 m
met direct naast ons bergen naar 2800 en 2500 mm pffff. Dus iedeaal
om m'n training hier te starten. Enfin, we starten ook in Zottegem rond
een uur of 8.

Groetjes en tot loatere misschien...
yves
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Knurrebikers lady wrote:Voorbije jaren paraat geweest voor deze mooie tocht.

Dit jaar zal ik deze voorbij laten gaan gezien we een weekendje naar Beffe (Ardennen) gaan met enkele vrienden. Maar ... bike gaat mee !

D'amuse leute ginder !
Jawadde ..Knurre gaat naar BEFFE??????????? :bounce: :bounce: #-o #-o :bounce: whaha dat is een goeie zulle. Je hebt zelf mogen kiezen waar jullie naartoe trokken zeker hihi =P~
dark dingo
Mountainbiker

Post by dark dingo »

barty wrote:
Knurrebikers lady wrote:Voorbije jaren paraat geweest voor deze mooie tocht.

Dit jaar zal ik deze voorbij laten gaan gezien we een weekendje naar Beffe (Ardennen) gaan met enkele vrienden. Maar ... bike gaat mee !

D'amuse leute ginder !
Jawadde ..Knurre gaat naar BEFFE??????????? :bounce: :bounce: #-o #-o :bounce: whaha dat is een goeie zulle. Je hebt zelf mogen kiezen waar jullie naartoe trokken zeker hihi =P~
hey barty...
en we zullen maar nie vragen wat er op het programma staat na het biken,zeker?? :wink: :-D graptje hé knurrie...een goe weekend gewenst,profiteer ervan!! :wink:
samen met een bendeke steenbakkers verschijn ik ook te zottegem tegen de klok van 8u,om de 100 of 130 te lijf te gaan!!hopelijk een goe weerke want den aprés in zottegem kan zaaaalig zijn!! :wink: 8) vorig jaar ook op voorhand ingeschreven maar door een hardnekkige blessure slechts 8 km kunnen rijden alvorens terug te keren naar den auto!! :evil:
tot zaterdag in het zonneke [-o<
dingo 8)
kadeetje
Mountainbiker

Post by kadeetje »

Kom ook voor de 100 hopelijk is weer goed #-o , steenbakkers mag ikke mij aan jullie treintje hangen [-o< [-o< [-o< . En da rock rider nie teveel blaast als op de herder marathon haahahahaha :wink: .Als jullie via kerkhove , leupegem , brakel komen kunne jullie eerst een zatse koffie komen drinken hier =D> =D> we zien wel. GROETJES KADEETJE JA BEFFE IS MOOI KNURREBIKERS LADy zeker de klim naar beffe wel onroad maar stijl en lang pfffffffff nie normaal #-o #-o #-o #-o
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

kadeetje wrote:Kom ook voor de 100 hopelijk is weer goed #-o , steenbakkers mag ikke mij aan jullie treintje hangen [-o< [-o< [-o< . En da rock rider nie teveel blaast als op de herder marathon haahahahaha :wink: .Als jullie via kerkhove , leupegem , brakel komen kunne jullie eerst een zatse koffie komen drinken hier =D> =D> we zien wel. GROETJES KADEETJE JA BEFFE IS MOOI KNURREBIKERS LADy zeker de klim naar beffe wel onroad maar stijl en lang pfffffffff nie normaal #-o #-o #-o #-o
yep, ge zijt welkom zunne... Ik zal proberen minder te blazen als bij de Herders, maar ik ken deze tocht dan ook al heel wat beter... Ervaring speelt hier ook wel een rol... :wink:

We spreken af in Zottegem om te kunnen starten tegen 7u45. Dus die koffie zal niets zijn vrees ik... Toch nie voor mij... #-o

Momenteel met een dertiental steenbakkers en een viertal niet steenbakkers, dus niet niks hé
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets

Post by Knurrebikers lady »

@Barty, Kadeetje, Dark Dingo:
't Zal niet mankeren in d'ardennen (biken, fun, ontspanning, hapje, drankje, ...)!
What's in a name ! :wink:

Veel bikefun en hopelijk goed weer [-o<
bikerLieven
Mountainbiker

Post by bikerLieven »

Wij starten ook rond kwart voor 8 in Zottegem. Als ik het parcours goed lees op de site dan rijden we van Zottegem richting Lierde, G'bergen enz.

Dat zou dan betekenen dat de splitsing 100/130 km vrij vroeg komt bij vertrek in Z'gem. Volgens het plan is deze in St Maria Lierde. Dus na zo'n uurtje, schat ik.

De 100 'ers rijden dan van Lierde naar de Muur, de 130 'ers maken dan het traditionele - zware lusje Michelbeke-Brakel-Parike-Deftinge om zo ook aan de Muur aan te komen.

Nadien is het een gans tijdje plat. En rond St Lieven Houtem wordt het weer heuvelachtig. Ik denk dat Cothem berg de laatste kuitenbijter zal zijn voor de starters van Z'gem.

Verbeter me als ik hier verkeerd ben....
Bazeken
Mountainbiker

Post by Bazeken »

Kan iemand met zekerheid zeggen in welke richting de tour rijdt? wijzerzin of tegenwijzerzin?
Dus van Zottegem naar Houtem en dan naar Erpe-Mere.... of omgekeerd
Post Reply