01/06/08 Testelt

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Schijfrem wrote: Wat ik niet kan begrijpen:
- waarom enkel de 80km rijders een blauw polsbandje hebben gekregen en de andere afstanden niet?
IEDEREEN zou zoiets moeten krijgen! Zeker als op zo een bandje een noodnummer vermeld staat. Zoveel kosten die dingen toch niet? :-?
Euhm, er stond helemaal niets op dat bandje, en het was bovendien een paars.

Wat ik wel nog wou zeggen : waarom in godsnaam die belachelijke luskes achter de basiliek in Scherpenheuvel weeral ?? Goedkope kilometers ??
pelleke
Mountainbiker

Post by pelleke »

Algemeen tof parcours die 60km maar waar bleven die heuvels??? alleen op het laatste stuk wat variatie die trouwens leuk was.
Was meer een training ipv een tt.
Bevoorraading was goed, evenals de bepijling en de seingevers.
Mooie streek ook maar ik zoek voor de toekomst toch wat steviger werk :P

oh ja de bike-wash was grappig :lol: daar werd je fiets vuiler dan op het parcours, volgens mij opnames voor candit-camera of zo? ik ben er in elk geval toch niet ingetrapt =D>
Griet
Mountainbiker

Post by Griet »

Gestart om 7u45 voor de 60km.
Wat me opviel is dat het s'morgens nog serieus rustig kan zijn. Ideaal om erin te komen.
Meestal vertrek ik rond een uur of 9.
In de toekomst toch wat vroeger vertrekken denk.

Vond het wel een leuke tocht, vooral een snelle. Het moest voor mij na de 110 km Langdorp vorige week niet zone zware meer zijn.

Ik denk wel dat deze organisatie de tegenslag heeft om een week na hen ne tt te organiseren. Men verwacht dan ook wat hetzelfde zeker in deze streek.
Vorige week was inderdaad een prachtrit en ik denk dat die niet te evenaren valt.

Maar toch ferm gedaan aan de organisatie en volgend jaar zeker terug van de partij.

Een minpuntje: vond wel dat bevoorrading 1 en 2 dicht op elkaar stonden, dacht al dat ik een deel gemist had.
Maar daarom niet minder gewild. :wink:
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Biestie1 wrote:
Schijfrem wrote: Wat ik niet kan begrijpen:
- waarom enkel de 80km rijders een blauw polsbandje hebben gekregen en de andere afstanden niet?
IEDEREEN zou zoiets moeten krijgen! Zeker als op zo een bandje een noodnummer vermeld staat. Zoveel kosten die dingen toch niet? :-?
Euhm, er stond helemaal niets op dat bandje, en het was bovendien een paars.
Dan begrijp ik het helemaal niet meer, een gewoon paars bandje zonder iets op [-( :-k
GeeCee
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed SLX 8.9 (2017) Canyon Lux CF 9.9 Team (2015)

Post by GeeCee »

Ik vond het al bij al een leuke tocht, de tarmac diende gelukkig om mooie stukjes aan elkaar te breien!
Volgend jaar opnieuw =D>
Ah ja, de seingevers vond ik wel grappig eigenlijk, die mannen hielden de bikers tegen totdat de baan vrij was :P
Ik dacht dat die gemachtigd waren om het verkeer tegen te houden zodat de bikers gewoon konden oversteken?
Pas op, alleen maar lof voor die mensen he, ge moet het maar doen =D> =D>
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

Ik heb hier ook de 80km (die maar 74km bleek te zijn) komen rijden. Het parcours was voor mij goed maar ik ken de streek niet zo goed. Voor mij waren dat vele nieuwe stukken. Behalve die laatste klimmen. Die heb ik al verschillende keren gedaan in andere TT'n.
Ik vond wel dat het niet zo'n zware toer was dus ik was een beetje teleurgesteld met die kortere afstand. Had nog wat energie over. :-?

De afpijling vond ik goed. Ook genoeg waarschuwingsbordjes en sporadisch zelfs seingevers. =D>

De 3 bevoorradingen waren zeer goed. Keuze genoeg uit fruit , taart, koeken en drinken. De 5 euro zeker waard.

Ik snap echt niet waarom er geen bewaakte fietsstalling was. Voor de rest zag je dat de organisatie genoeg moeite gedaan had.

PS: mijn polsbandje was ook paars en had geen noodnummer. Ik had helemaal geen noodnummer gezien. Het parcours was nochtans in vele zones opgedeeld.
fredje_76
Mountainbiker

Post by fredje_76 »

Point7 wrote:Ik had helemaal geen noodnummer gezien. Het parcours was nochtans in vele zones opgedeeld.
Bij de inschrijving stond het nummer vermeld. Op de tafel waar je moest betalen hing telkens een briefje met het noodnummer op. Kwestie van het in je gsm op te slagen... :wink:
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

fredje_76 wrote:
Point7 wrote:Ik had helemaal geen noodnummer gezien. Het parcours was nochtans in vele zones opgedeeld.
Bij de inschrijving stond het nummer vermeld. Op de tafel waar je moest betalen hing telkens een briefje met het noodnummer op. Kwestie van het in je gsm op te slagen... :wink:
Ik ben voorstander van gewoon een klein papiertje met het nummer op mee te geven bij het inschrijvingsformulier.
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Geecee wrote: Ah ja, de seingevers vond ik wel grappig eigenlijk, die mannen hielden de bikers tegen totdat de baan vrij was :P
Ik dacht dat die gemachtigd waren om het verkeer tegen te houden zodat de bikers gewoon konden oversteken?
Nope, da's dus een misverstand bij heel wat toertochtdeelnemers : die seingevers mogen het gewone verkeer niet tegenhouden, het enige dat die mogen doen is de MTB'ers erop wijzen dat ze moeten stoppen en wachten tot er veilig kan overgestoken worden ... De Testeltse seingevers hebben hun werk dus zeer goed gedaan (en telkens als ik zo ene passeer, zeg ik dus vriendelijk "dankuwel") :wink:
touchdownbiker
Mountainbiker

01/06/2008 testelt

Post by touchdownbiker »

BBone wrote: Waar er vorige week wel meer gebruik werd gemaakt van single-tracks in de buurt, was dit 'waarschijnlijk' niet volledig legaal.
laat die "waarschijnlijk niet" er maar af en hou het maar bij volledig legaal want onze tt is gereden zoals aangevraagd bij de desbetreffende instanties en daar zit gene meter afwijking in op het goedgekeurde parcour. Als u wil kan u gerust de vergunningen komen inkijken stuur dan maar een pb.
Post Reply