01/06/08 Testelt

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Blackadder
Mountainbiker

Post by Blackadder »

Met de fiets naar daar en terug 65. Daarom maar de 40km genomen.
Volgens mij worden door het organiseren van die lange afstanden de korte afstanden 40 en 25 een beetje verwaarloost.
Niet dat mijn conditie zo slecht is maar een gemiddelde van 27,5 is toch een beetje te veel voor een mtb tocht. Uit deze streek valt veel meer te halen dan wat asfaltbanen en brede bospaden, afdalingske voor de spoorweg en die laatste 2 klimmekes waren de moeite. ook geen bewaakte fietsparking. [-X

Ik kom volgende keer wel terug, dus het zal wel zo slecht niet geweest zijn.
barcafan
Mountainbiker

Post by barcafan »

net terug . 40 km gedaan . laatste stuk was pittig . maar wel leuk .
bevoorrading van zeer uitgebreid .
mij zien ze volgend jaar terug
den tette
Mountainbiker

Post by den tette »

Ik ben sterk ontgoocheld over het parcour vandaag.
Ben van de streek en ken hier bijna alle paadjes en daarom ben ik net zo ontgoocheld omdat ze gewoon de hoofdwegen en heel veel asfalt genomen hebben.Ik voelde me bijna zo een baanjanet , alleen nog witte sokken over mijn schoenen en twas af. :evil: :evil:
Komaan jongens, met een beetje moeite moet hier toch veel meer uit te halen zijn.De bevooradingen waren dik in orde.Ik denk dat de organisatie eens moet gaan babbelen met de mannen van de WOEW want verleden week zelfde streek maar toen was het af. =D> =D> Ik begrijp natuurlijk dat je veel werk hebt om op sommige plaatsen te mogen passeren maar je moet er wel de moeite voor doen hé.Over asfalt mag je overal rijden.
Zo is het wel makkelijk geld verdienen maar met de jaren neemt dat wel serieus af want ons zie je hier niet meer. [-X [-X .(+-20man) :( :( :(
Trekkie 800
Mountainbiker
Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Post by Trekkie 800 »

Ik heb vandaag de 60Km gedaan. Vond het een weinig uitdagend parkoer vandaag maar toch wel lekker snel. Die hellinkes op het einde steken is wel gemeen maar wel tof. Over de tweede bevoorrading niks dan lof. Die was gewoon af. De eerste viel ook wel mee maar ik vond het drinken niet zo lekker. Smaken verschillen hé.
Al bij al mijn eigen wel geamuseerd.
LaGamuza
Mountainbiker

Post by LaGamuza »

Pas terug van daar , na vorige week de 80 in Wolfsdonk vandaag een supercompensatie ingebouwd, naar ginder met fiets + (de 30km :oops: ) + met de fiets terug, was toch een leuk tochtje. Bevoorrading was meer dan in orde vond ik. Pluspunt, er was Blonde Leffe en Duvel bij aankomst. Wij als liefhebbers van Blond worden dikwijls verwaarloosd. LOL
Echt een toffe voormiddag gehad.
BBone
Mountainbiker

Post by BBone »

Het feit dat dit jaar meer verharde wegen terugkwamen en minder single-tracks is niet te wijten aan de organisatie, die al het nodige deed om de vergunningen te verkrijgen, deze werden echter gewoon niet gegeven.

Waar er vorige week wel meer gebruik werd gemaakt van single-tracks in de buurt, was dit 'waarschijnlijk' niet volledig legaal.

De organisatie van testelt, met jarenlange ervaring, kent deze single-tracks natuurlijk ook, maar wil 'waarschijnlijk' het risico niet lopen volgend jaar helemaal niet meer te mogen organiseren.

Iedereen dient er zich dan ook van bewust te zijn dat het (legaal)organiseren van dergelijk evenement in deze omgeving geen sinecure meer is, gezien menige beperkingen worden opgelegd door (groene) organisaties.

Het wordt daarom mss hoog tijd dat de verschillende organisatoren uit de omgeving samen opkomen, om toch (opnieuw) meer mogelijkheden te krijgen.
Rapid
Mountainbiker

Post by Rapid »

Er is een voetgangster aangereden op de weg naar Testelt. De "dader" is verder gereden en de dame in kwestie lag tegen de grond.
Het is gebeurd op de baan van Messelbroek naar Testelt.
De "dader" is door mede wandelaars gefotografeerd en hopelijk wordt hij snel gevat. Want dit brengt het MTB'en in een zeer slecht daglicht.

Als er iemand de "dader" kent, of iets gezien heeft, dan kan hij best de politie van politiezone Demerdal (013 35 05 00) contacteren.

Ik begrijp niet dat je op het fietspad blijft rijden als er een groep wandelaars op loopt. [-X
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

ik vond het best een goed tochtje. redelijk snel en goede bevoorrading.
woozzy55
Mountainbiker

Post by woozzy55 »

samen met mijn zoon van 14 dan toch maar gekozen voor de 60 km. was de eerste keer dat we zulk een afstand deden.
Hebben ons goed geamuseerd. Inderdaad misschien wel iets te veel beton en asfalt,
maar al bij al toch een dikke pluim voor de organisatie. Voor ons was alles dik in orde.
Zullen hier volgende keer zeker terug van de partij zijn.
Alleen nog even opmerken , maar dat zullen we waarschijnlijk nooit kunnen uitsluiten, dat er toch ook weer van die zotten bijzaten die denken dat ze alleen op het parkoers zitten en die met niemand rekening houden.
Nazgul
Mountainbiker
Location: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""

Post by Nazgul »

GPSteven wrote:Pas terug van daar , na vorige week de 80 in Wolfsdonk vandaag een supercompensatie ingebouwd, naar ginder met fiets + (de 30km :oops: ) + met de fiets terug, was toch een leuk tochtje. Bevoorrading was meer dan in orde vond ik. Pluspunt, er was Blonde Leffe en Duvel bij aankomst. Wij als liefhebbers van Blond worden dikwijls verwaarloosd. LOL
Echt een toffe voormiddag gehad.
Ben ook met de fiets naar ginder gereden waar enkele clubmaten stonden te wachten, dan de 40 gebold en terug, goed voor een dikke 62 km.
wel een stukske minder qua parkoer tegenover de 110km van vorige week in WOEW. maar het kan niet elke week feest zijn he :wink:

Vorig jaar hier de 80 gedaan en toen was het parkoer stukken beter.
Bevoorrading in orde.
Post Reply