zadelpen zit vast in kader
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
-
Old Skool
- Mountainbiker
- Location: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)
Vloeibaar N2 in een klein busje? Geloof ik voor geen meter. N2 kookt bij -160 °C. Daardoor kan je het niet in een gesloten bus bewaren (die ontploft gewoon na een paar seconden - minuten). Als ik hier N2 aftak doe ik dat in een thermos die met een losse stop uit kurk wordt afgesloten. Vloeibaar stikstof is trouwens extreem gevaarlijk als je niet de juiste beschermingsmiddelen gebruikt. Levert echt verschikkelijke vriesbrandwonden op.
Freon kan je wel kopen in kleine spuitbussen. En dat is meestal koud genoeg om bv gehard staal vondoelde te koelen om het te breken met een hamer.
Vast CO2 (droogijs) is ook redelijk koud en relatief gemakkelijk te vinden (cfr vele blusaparaten, koudvriesbusje uit appotheek om vratten te bevriezen)
Freon kan je wel kopen in kleine spuitbussen. En dat is meestal koud genoeg om bv gehard staal vondoelde te koelen om het te breken met een hamer.
Vast CO2 (droogijs) is ook redelijk koud en relatief gemakkelijk te vinden (cfr vele blusaparaten, koudvriesbusje uit appotheek om vratten te bevriezen)
N2 kookt bij -196 (77K) op kamertemperatuur, onder druk is dit meer. Daarom wordt N2 onder lichte overdruk in geisoleerde flessen gehouden. Als je'r je hand in steekt kan je't ook met een hamer in stukjes slaan.Old Skool wrote:Vloeibaar N2 in een klein busje? Geloof ik voor geen meter. N2 kookt bij -160 °C. Daardoor kan je het niet in een gesloten bus bewaren (die ontploft gewoon na een paar seconden - minuten). Als ik hier N2 aftak doe ik dat in een thermos die met een losse stop uit kurk wordt afgesloten. Vloeibaar stikstof is trouwens extreem gevaarlijk als je niet de juiste beschermingsmiddelen gebruikt. Levert echt verschikkelijke vriesbrandwonden op.
CO2 was dacht ik rond de -80°..
Voila,
ze is los... .ale tis te zeggen, die eerste 15 cm zijn los. Ik heb geen idee hoe lang die zadelpen is (was), maar t was heel lang
.
3 zaagbladen hebben de job gedaan , samen met een 4 tal uur geduld en dan nog de bankschroef . t zat goed vastgeroest
.
Indien er iemand een zadelpen van 28 mm liggen heeft, laat maar weten he . (liefst voor weinig geld, want tis voor een oude fiets
)
ze is los... .ale tis te zeggen, die eerste 15 cm zijn los. Ik heb geen idee hoe lang die zadelpen is (was), maar t was heel lang
3 zaagbladen hebben de job gedaan , samen met een 4 tal uur geduld en dan nog de bankschroef . t zat goed vastgeroest
Indien er iemand een zadelpen van 28 mm liggen heeft, laat maar weten he . (liefst voor weinig geld, want tis voor een oude fiets
-
snellebeentjes
- Mountainbiker
Nu heb ik hetzelfde voor... met een stuurpen. Na een dagje weken met WD 40 heb ik al de bout losgekregen
Nu, het is nog een oude insteekstuurpen dus het stukje waar de bout in vast draait is vastegeroest aan de stuurpen en dan nog er eens in vastgeroest. En ik zou graag de stuurpen heel houden... Iemand een oplossing buiten WD 40? De bus begint hier namelijk snel minderen