Garmin edge 605-705
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
-
lexen007
- Mountainbiker
En toch vraag ik me af hoe juist heel die snelheid en afstandmeting is. Cdale en ik gingen vandaag rijden, beiden met de 705, hij met kadansmeter en ik zonder, perfecte bedekking (4 meter fout), en zijn 705 geeft constant 1 per uur sneller aan dan de mijne. We hadden natuurlijk geen gewone kilometriek mee om te zien wie nu juist zat. Heeft iemand al eens getest met een normale snelheidsmeter om te zien of afstand en snelheid juist zit ? Ik vermoed dat de mijne (zonder kadans) juist was.
Heb het mijne via UK besteld. Toestel kan je via de instellingen in het nederlands zetten en de handleiding staat in het nederlands op de bijgeleverde CD romduffy wrote:hey,
ik heb een paar vragen i.v.m het aankopen van een edge 705 bundle via ebay in de uk .
zijn er nadelen aan de toestellen vanuit Engeland tegen over een toestel dat je hier aankoopt,eventueel de handleiding niet in nederlands of de kaarten die er opstaan anders dan de toestellen van hier.
sorry voor de misschien domme vragen maar ik vind hier op het forum geen nadelen die er aan verbonden zijn.
misschien zijn er ook geen .
groeten.
€ 280 +btw
Last edited by El Gringo on Mon 09 Jun 2008 11:40, edited 1 time in total.
In principe moet deze met de sensor jusiter zijn want:lexen007 wrote:En toch vraag ik me af hoe juist heel die snelheid en afstandmeting is. Cdale en ik gingen vandaag rijden, beiden met de 705, hij met kadansmeter en ik zonder, perfecte bedekking (4 meter fout), en zijn 705 geeft constant 1 per uur sneller aan dan de mijne. We hadden natuurlijk geen gewone kilometriek mee om te zien wie nu juist zat. Heeft iemand al eens getest met een normale snelheidsmeter om te zien of afstand en snelheid juist zit ? Ik vermoed dat de mijne (zonder kadans) juist was.
- Beide toestellen meten bij gps ontvangst juist hetzelfde, door middel van de gps meting (de sensor werkt dan niet).
- Als de gps ontvangst weg valt treedt de sensor pas in werking. Deze zonder sensor zal dus niet meer juist meten.
Maar:
Sinds de laatste software update zijn er fouten in de kalibratie van de sensor en blijkt deze de wielmaat niet meer juist te ijken.
Dit kan pas verholpen worden na een harde reset van hezt toestel (je ben tdan dus wel alle info kwijt die niet op de Sd kaart staat dus maak daar eerst een BU van.
Als je in beide profielen van jullie respectievelijke toestellen gaat kijken naar de wielmaat kan je al zien of er een afwijking is en welke juist is en welke niet.
- geitenboer
- Mountainbiker
Post by geitenboer »
misschien een domme vraag ?
Kan je via de computer zelf te rijden ritten maken en deze overzeten naar de computer ? Ik zie nl dat er geen syssteemverreisten zijn voor de pc in tegenstelling met de 60cx. Of heb ik dit helemaal verkeerd
Kan je via de computer zelf te rijden ritten maken en deze overzeten naar de computer ? Ik zie nl dat er geen syssteemverreisten zijn voor de pc in tegenstelling met de 60cx. Of heb ik dit helemaal verkeerd
- geitenboer
- Mountainbiker
Post by geitenboer »
foutje in vorig bericht, moet overzetten zijn van pc naar 605 ipv computer naar computer 
Ja, dat kan.
Maar je moet dan
- over MapSource beschikken om comfortabel te kunnen werken.
- kaartmateriaal aankopen en laden in MapSource.
(idem dus als bij een 60)
- De .gdb files converteren naar gpx en vervolgens tcx om ze in je Edge te laden via trainingscentrum.
Er zijn dus een paar work arounds maar in de praktijk geen probleem (andersom ook niet).
Maar je moet dan
- over MapSource beschikken om comfortabel te kunnen werken.
- kaartmateriaal aankopen en laden in MapSource.
(idem dus als bij een 60)
- De .gdb files converteren naar gpx en vervolgens tcx om ze in je Edge te laden via trainingscentrum.
Er zijn dus een paar work arounds maar in de praktijk geen probleem (andersom ook niet).
-
lexen007
- Mountainbiker
Aangaande mijn voorgaande posting ivm die verschillende snelheden, het was inderdaad de wielomtrek die na upgrade naar 2.20 niet meer goed stond. Toch vreemd, ik dacht dat de wielsensor maar gebruikt werd als het signaal wegviel, of niet optimaal was. Hieruit blijkt dat de wielsensor effectief constant gebruikt word om snelheid en afstand te meten. Als je een ander fietsprofiel kiest (een profiel zonder sensor) is de snelheid anders dan een profiel met sensor.