1ste Vlaamse Ardennen Herder Marathon - 24/5/08 - Maarkedal
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Op die wortel is herderjargon 'Nen Ronny' geboren, maar dan in de andere richting... Ik bleef steken tussen die hoge boomwortel en die kleine erna, en ik maakte in slow motion een koprol, en sindsdien wordt in elk herderverslag mijn naam minstens 1 keer gebruikt als er iemand nen djoef van de week maaktEl Perro Diablo wrote:Boomwortel, man, da was ne stronk van 80cm hoog waar ik moest over bunny-hoppen!!!![]()
Zelfs op 42 jaar zedde nie te oud om te leren eh!
Den tweede keer is El Perro Diablo er over geraakt, na mijne uitlegHerder Steven wrote:En, er over geraakt?
Heb een paar keer geprobeerd de laatste weken, maar ofwel stak mijnen 44 in die wortel, ofwel kletste ik met het crankhuis ertegen (Taurine staat laag bij de grond...). Allez, je hoort mij al afkomen, ben der altijd moeten overstappen...
Ik ben er na 4 keer overgeraakt, maar wat ik erna heb gedaan telt niet hé... k was erover
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Post by Steven vd Eynde »
Some inside info...Herder Ronny wrote:Op die wortel is herderjargon 'Nen Ronny' geboren, maar dan in de andere richting... Ik bleef steken tussen die hoge boomwortel en die kleine erna, en ik maakte in slow motion een koprol, en sindsdien wordt in elk herderverslag mijn naam minstens 1 keer gebruikt als er iemand nen djoef van de week maaktEl Perro Diablo wrote:Boomwortel, man, da was ne stronk van 80cm hoog waar ik moest over bunny-hoppen!!!![]()
Zelfs op 42 jaar zedde nie te oud om te leren eh!
Maar 'Ne Ronny' klinkt duizend keer beter dan 'Ne Steven' he!
- Mister T.
- Mountainbiker
Die gasten op de 80 hadden blijkbaar tijd zat om dat stukske te blijven proberen...Herder Ronny wrote:Den tweede keer is El Perro Diablo er over geraakt, na mijne uitlegHerder Steven wrote:En, er over geraakt?
Heb een paar keer geprobeerd de laatste weken, maar ofwel stak mijnen 44 in die wortel, ofwel kletste ik met het crankhuis ertegen (Taurine staat laag bij de grond...). Allez, je hoort mij al afkomen, ben der altijd moeten overstappen...
Ik ben er na 4 keer overgeraakt, maar wat ik erna heb gedaan telt niet hé... k was erover
Marathonrijders nemen die hindernis als volgt: vollen bak er naar toe rijden, inschatten, 'Do I feel lucky'-test, negatief testresultaat (veel te hoog bevonden dus), denken dat je nog 80 km moet rijden, en dat je alle pech, breuk, blessures en tijdsverlies kan mijden als de pest, dus net voor de stronk cyclocross gewijs afstappen, velo op de schouder, stronk sierlijk overjumpen, velootje terug op de grond, opjumpen en verder trappelen
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Ach madam Tie, als ge 26 gemiddelde kunt rijden, dan hebde tijd zat om alles 2x te proberen eh......en heeeeeel lang aan de bevoorradingen te blijven staan.
'k Was 400gram bijgekomen na de rit, heb het thuis serieus kunnen uitleggen da'k gene honger had, naar het bier rook en nie vuil was........al goe da'k da roos bandje nog had......
'k Was 400gram bijgekomen na de rit, heb het thuis serieus kunnen uitleggen da'k gene honger had, naar het bier rook en nie vuil was........al goe da'k da roos bandje nog had......
- herder levi
- Mountainbiker
Post by herder levi »
In feite is dat stronkje niet zoooo moeilijk.Een paar weken geleden had ik er gewoon het lef niet voor.Ik reed er naar toe en ik blokkeerde,angst om te vallen.Thuis een balk op mijn gazon gelegd ,een twintig cm hoog en blijven oefenen om er over te geraken.Ietwat basisnelheid en op het juiste moment het voorwiel naar omhoog,(niet te klein van vitesse)en de rest volgt vanzelf...
En best dat stronkje links,dus juist naast de stam ,nemen...piece of cake...
Ben best wel blij dat ik dat kan,het is gewoon een kwestie van lef en geloven in jezelf...
en zo kan je weer verder voor een volgende uitdaging...
Ben best wel blij dat ik dat kan,het is gewoon een kwestie van lef en geloven in jezelf...
Nope, die kwam véél later in de lus van Oudenaarde. De wortel waar men het hier over heeft was in het Livierenbos.kadeetje wrote:Is da dien wortel van de ladeuze , leg uit ik kan diene ook nie nemen . Al een paar keer de grond geraakt zoals zaterdag![]()
![]()
![]()
De wortel waar jij het over hebt, noemen ze in Oudenaarde het hol van pluto... Maar die is gemakkelijk te nemen, voor beginners neem je die rechts, éénmaal deze kunt nemen moet je hem rechtdoor eens nemen!
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Bedankt aan de 1301 deelnemers aan de 1ste Herdermarathon!
Hoe het met die 1300 anderen zit weet ik nie, maar voor mij is het zonder dank, integendeel, ik dank jullie voor het skitterende event.
Als het volgend jaar terug is én met chrono, dan tel ik voor twee, dan danken wij beide jullie.(als ik dan moe word onderweg, dan kan ik is afwisselen
) Dan vliegen WE over dieje wortel! 
Hoe het met die 1300 anderen zit weet ik nie, maar voor mij is het zonder dank, integendeel, ik dank jullie voor het skitterende event.
Als het volgend jaar terug is én met chrono, dan tel ik voor twee, dan danken wij beide jullie.(als ik dan moe word onderweg, dan kan ik is afwisselen