Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Ik ben ook een fietsende militair en 'k heb hier eens effe opzoekingen gedaan in onze reglementen betreffende de fietsvergoeding:

Er staat niets vermeld van een maximum aantal kilometers per dag. Je mag wel maar één op en af aanrekenen per dag. Voor thuis boterhammen te gaan eten, krijg je dus geen extra vergoeding meer.

Je mag ook geen helft van het traject rijden met de auto en daarna uw tocht met de fiets verderzetten. Wat wel mag is oprijden met de auto en afkomen met de fiets. De fiets combineren met openbaar vervoer mag ook, bv van thuis tot aan station of station tot aan het werk.

Mojo
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Ik zou ook graag meer met de fiets gaan maar het is bij momenten gewoon niet te doen. Vanavond begin ik bvb om 23u30... Morgen om 21u30 tot 5u15 en diezelfde dag sta ik daar al opnieuw om 13u30... Dan werk ik tot 21u30 en de dag erna begin ik om 7u15.

Als ik dan met de fiets ga werken, moet ik maar 4 uurtjes meer slapen.

Volgende week daarentegen doe ik de ganse week de nacht en dan komt dat wel mooi uit om met de fiets te gaan werken.

Alleen de vergoeding is bij ons niet de moeite, 2.4 EUR om 60km te rijden.
We krijgen eigenlijk gewoon dezelfde vergoeding als met de auto, met het enige verschil dat ze onbelast is...
bunnybiker
Mountainbiker

Post by bunnybiker »

freezy wrote:Ik zou ook graag meer met de fiets gaan maar het is bij momenten gewoon niet te doen. Vanavond begin ik bvb om 23u30... Morgen om 21u30 tot 5u15 en diezelfde dag sta ik daar al opnieuw om 13u30... Dan werk ik tot 21u30 en de dag erna begin ik om 7u15.

Als ik dan met de fiets ga werken, moet ik maar 4 uurtjes meer slapen.

Volgende week daarentegen doe ik de ganse week de nacht en dan komt dat wel mooi uit om met de fiets te gaan werken.

Alleen de vergoeding is bij ons niet de moeite, 2.4 EUR om 60km te rijden.
We krijgen eigenlijk gewoon dezelfde vergoeding als met de auto, met het enige verschil dat ze onbelast is...
om even te spreken van een zwaar ploegenschema zeg, ik moet je bewonderen dat je nog de moed opbrengt om op de vrije tijd wat aan sport te doen =D>
pikethebike jr
Mountainbiker

Post by pikethebike jr »

Gisteren nog eens, na lange tijd, op-en-af Melsbroek gedaan.
94 Km totaal.
's Morgens om 10.00 uur vertrokken, en 's nachts om 01.50 terug thuis. 12 uur on the job, en 3.40 uur in totaal gefietst.
Op het gemakske dus (24 gemiddeld) want de conditie is er nog niet.

Elke dag dat er met de fiets wordt gereden is er eentje met pure winst.
14.1 euro vergoeding + het dubbele uitsparen door de auto te laten staan.
Van motivatie gesproken :wink:

Greetz

Pike jr
Pétard
Mountainbiker
Location: cube elite, Litespeed ocoee boormachien, Isaac baanmachien

Post by Pétard »

vorig jaar had ik ook nog fietsvergoeding, ik gaf les en 's vrijdags moest maar 2 uurtjes lesgeven in de namiddag. Dat waren ook goed betaalde trainingen... 62km enkel. Op het eind van de maand is dat wel even lachen als ik mijn formuliertje invulde samen met de andere "fietsende" collega's. Zij kwamen dagelijks op 6 of 10 km uit, den dezen reed 5 keer en had iets van een 90 euro extra (620km).

Spijtig genoeg krijg ik hier geen vergoedingen meer, het is maar 30 km enkel meer, maar rij nu regelmatiger... Maar ik ben even snel thuis (of sneller als ik doorgeef) dan met de wagen of openbaar vervoer (tja brussel hé) + je komt thuis en hebt al wat getraind
da is dé stimulerende factor voor mij!
Orkje
Mountainbiker

Post by Orkje »

Ik doe 30 km per dag, soms meer door omwegjes op de terugtocht. 'k Heb wel altijd ongeveer 13kg bagage bij (boeken, verbeterwerk (ben leerkracht), verse kleren, zware fietssloten,...). Ik zou niet willen missen! Maar binnenkort verhuis ik, en dat zou voor 30 km enkel zorgen... Blijkbaar zijn er hier een aantal mensen die dat doen. Ik voel het al kriebelen...
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

Ik reed tot gisterochtend met de fiets naar het werk maar een meneer in een auto heeft daar even anders over beslist. Ik ben omvergereden geweest door een meneer die blijkbaar fiets blind was of niet wist dat fietsers ook recht hebben op voorrang van rechts. Long story short; pt3r noch zijn trouwe xesco zijn onverwoestbaar. Ik ben gelukkig al weer thuis met een gehechte knie maar voor mijn fiets zal er wss minder goed nieuws zijn. DRaag altijd een helm want een duik over de motorkap en some sliding down the street worden al meteen minder makelijk om na te vertellen.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

pt3r wrote:Ik reed tot gisterochtend met de fiets naar het werk maar een meneer in een auto heeft daar even anders over beslist. Ik ben omvergereden geweest door een meneer die blijkbaar fiets blind was of niet wist dat fietsers ook recht hebben op voorrang van rechts. Long story short; pt3r noch zijn trouwe xesco zijn onverwoestbaar. Ik ben gelukkig al weer thuis met een gehechte knie maar voor mijn fiets zal er wss minder goed nieuws zijn. DRaag altijd een helm want een duik over de motorkap en some sliding down the street worden al meteen minder makelijk om na te vertellen.
ai, veel beterschap.

Politie verwittigd?
Normaal gezien komt de verzekering tussen, en als ge ne goeie lbs hebt, dan kan hij een dikkere factuur maken, zodat ge toekomstige fietskosten nog hierop kunt laten terugvallen.

Streets
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

Orkje wrote:Ik doe 30 km per dag, soms meer door omwegjes op de terugtocht. 'k Heb wel altijd ongeveer 13kg bagage bij (boeken, verbeterwerk (ben leerkracht), verse kleren, zware fietssloten,...). Ik zou niet willen missen! Maar binnenkort verhuis ik, en dat zou voor 30 km enkel zorgen... Blijkbaar zijn er hier een aantal mensen die dat doen. Ik voel het al kriebelen...
Ik doe juist 30km enkel (Lokeren-Puurs)
Elke rit levert me 16€ op (9€ fietsvergoeding + 7€ benzine). Deze maand kom ik aan 11ritten, toch 176€ netto erbij :-D :-D
Als de conditie er is rij ik vrij intensief met koersfiets (+30km/u avg), 2 à 3 keer per week met meestal een rustdag ertussen.
'k Beschik wel over een locker en douche op 't werk. 'k Doe ook wel bureauwerk dus mijn benen kunnen goed uitrusten...
Met de auto doe ik er ook meestal 40min over, dinsdag zelfs 1u10, door ongeval op A12 #-o
In 't begin is het zwaar maar na een een paar weken, voel je het niet meer. Als het mooi weer is en als ik tijd heb, doe ik er 's avonds nog 10of 20km bij, spijtig genoeg worden die niet vergoed :wink:
marzokki NQH
Mountainbiker

Post by marzokki NQH »

pt3r wrote:Ik reed tot gisterochtend met de fiets naar het werk maar een meneer in een auto heeft daar even anders over beslist. Ik ben omvergereden geweest door een meneer die blijkbaar fiets blind was of niet wist dat fietsers ook recht hebben op voorrang van rechts. Long story short; pt3r noch zijn trouwe xesco zijn onverwoestbaar. Ik ben gelukkig al weer thuis met een gehechte knie maar voor mijn fiets zal er wss minder goed nieuws zijn. DRaag altijd een helm want een duik over de motorkap en some sliding down the street worden al meteen minder makelijk om na te vertellen.
veel beterschap!
hopelijk zit je snel weer op een fiets...
Post Reply