slepende schijfremmen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
Seppen
Mountainbiker

Post by Seppen »

Gisteren nieuwe fiets (Cube LTD Race) gaan halen bij mijn lFB
Was de bedoeling om TT te rijden maar na paar km begon mijn voorste schijfrem (formula oro 18)te slepen ? Dit werd gewoon erger en erger tot ik zelfs niet meer kon rijden. Mijn LFB had ze nochtans goed afgeregeld.
Terug gegaan naar LFB en hij zei dat de remmen zich blijkbaar wat gezet hadden waardoor hij begon te slepen. Terug centreren en alles was terug in orde.
Hopelijk zal dit niet iedere TT zijn ? Is dat zo gevoelig of had ik gewoon wat pech ?

Seppen
cuby
Mountainbiker

Post by cuby »

Shiiit man, dat maakt me niet erg happig om de overstap te maken... Na de Chemin de Soleil was ik nochtans wel van die mening. Ik zal er nog een paar mandjes over slapen/slepen.
Madeiros
Mountainbiker

Post by Madeiros »

Ik riid nu 1300 km met schijfremmen en moet niks anders meer hebben,dat uw rem is beginnen slepen komt waarschijnlijk omdat de klauw zich wat gezet heeft door de hoge remkracht,ze stond misschien niet vast genoeg,in ieder geval als je ze wat gewoon wordt zul je er geen spijt meer van hebben.
hdcool
Mountainbiker

Post by hdcool »

Damn.. nu begin ik mijn zopas aangeschafte mtb met schijfremmen al in vraag te stellen :\ overal waar ik las leek het onderhoud net zoveel simpeler te zijn maar als ik dit hier lees..boezemt me weinig vertrouwen in.

Kan het voorwiel er nog eenvoudig in en uit gehaald worden? of moet je dan elke keer die schijf gaan regelen?
Madeiros
Mountainbiker

Post by Madeiros »

Wielen er terug insteken is geen probleem,je moet er alleen voor zorgen dat je ze altijd met ongeveer dezelfde klemkracht vastzet dan zul je ze nooit terug moeten afstellen,ik haal mijn wielen er elke week uit en de remmen(xt 2008) hebben nog nooit gesleept.
Seppen
Mountainbiker

Post by Seppen »

Zaterdag zal ik hem eens grondig gaan testen : Laat jullie mijn bevindingen wel weten dan.

Seppen
hdcool
Mountainbiker

Post by hdcool »

Seppen wrote:Zaterdag zal ik hem eens grondig gaan testen : Laat jullie mijn bevindingen wel weten dan.

Seppen
En? Wat zijn de bevindingen?
Seppen
Mountainbiker

Post by Seppen »

jawadde : niet normaal.

heb de bloso tour gedaan van Oudenaarde met de gekende KOPPENBERG :P Was de eerste keer : wist dat die lastig was maar ben er toch opgeraakt :)

Jawadde : zou niets anders meer moeten hebben dan schijfremmen.
Extreeem getest geweest.
We waren met 3 en als we tegen 60km/uur naar beneden vlogen stond ik in één, twee, drie tellen stil. Mijn 2 vrienden (V-brakes) vlogen nog 10m. verder !
Heb formula ORO schijfremmen : amai zenne : dat is niet normaal welke remkracht die hebben !
Zodus zeker niet twijfelen en go for it !!

Seppen
hdcool
Mountainbiker

Post by hdcool »

Ben van het twijfelen afgeraakt na het lezen van volgende interessante forumdiscussie bij onze noorderburen:

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... em+velgrem
jimmyvlb
Mountainbiker

Post by jimmyvlb »

pfff, dit zijn van die eindeloze discussies he.

geduld mensen, want binnenkort worden alleen nog fietsen geleverd ZONDER patten voor v-brakes. Dus dan zal de keuze snel gemaakt zijn.

Heb het nu al vlammen, dan wil ik een fiets kopen, maar kunnen geen v-brakes op (vork is ook al niet voorzien op v-brakes).

zal dan maar uit armoede moeten gaan rijden met de Juicy 7 =P~

Mijn punt is maar dat ik altijd tevreden ben geweest over v-brakes (lees xt - xtr) , maar ik heb geen probleem met een setje goede schijven.
Post Reply