Houffamarathon 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Sunn xtreme wrote:kheb al een deel gereden.... jullie gaan smullen (en afzien :wink:)
wie A zegt moet B zeggen hé, is het modder vriendelijk of toch de zwemvliezen meebrengen ??
da plaske voor de eerste bevoorrading ( waar de eerste fotoshoot was )vorig jaar was wel tof.

Massini 8)
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

voila ben zonet ingeschreven voor de 75 km, is een 15 meer dan vorig jaar dus het zal geen probleem mogen/kunnen zijn ( hoop ik ).

Massini 8)
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Is de 75 km in Houffa te rijden op een hardtail, of heb je daar echt een fully nodig?
Ik zou het willen doen op de HT, en ik kan me geen mooier doel om voor te trainen voorstellen dan de Houffa-marathon.
Guy S.
Mountainbiker

Post by Guy S. »

HT is geen enkel probleem.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

waarom zou je persé een fully nodig hebben ?? de HT is wel gonoeg en mss nog wat vinniger ook.

Massini 8)
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Heb gewoon een beetje schrik dat m'n Scale op zo'n echt zware Ardennenrit wat te weinig zal zijn.
Heb bijvoorbeeld ook geen schijfremmen, maar V-Brakes (wel hele goeie, maar het zijn toch geen schijfremmen...)
Simp
Mountainbiker

Post by Simp »

Maakt niet zoveel uit, er zijn misschien een paar afdalingen waar je liever schijfremmen zou hebben, maar die met V-Brakes en een beetje durf ook goed te doen zijn. En als je er geen vertrouwen in hebt, doe je ze gewoon te voet.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

er zijn er nog hoor die met v brakes rijden.
welke afstand zou je doen El Baelos ?? ik ga voor de 75 dit jaar.

Massini 8)
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Ik ben zwaar aan 't twijfelen tussen de 50 en de 75.
Die 50 zal wel zwaar genoeg zijn voor de eerste, maar de aantrekkingskracht van de 75 is groot...
Dit weekend is er trouwens TT in Houffa. Zou misschien beter eens gaan zien waar ik mij qua streek aan kan verwachten. 't Is natuurlijk wel niet bij de deur.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

maar wel een fantastische streek die de uitstap waard is, maak er een daguitstap van met vrouw en kind. er is nog meer te zien rond houffa.
Het meer van Nisramont, La roche even verder.

Massini 8)
Post Reply