zijn er hier met andere hobby's naast het mtb'en

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
3s
Mountainbiker
Location: Thompson Sub01 (V-brakes - full Deore - Suntour XCR)

Post by 3s »

pvandebe wrote:
3s wrote:Moet twee maanden uittrekken voor het volledig traject... #-o #-o
Hei man, dan gaat ge ne echte survivor zijn achteraf zunne !!! =D>
Hopelijk, anders moet je hier maar een RIP-postje zetten op het forum als ik het niet overleef [-o< [-o< :wink: .

Maar nog heeeeeel wat voorbereiding en training voor de boeg. Deze zomer al eens gaan zien voor een huttentocht van een paar dagen, zien hoe me dat bevalt.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Beter is toch een tocht waarbij je op jezelf bent aangewezen, eventueel hutten op de route incalculeren voor noodgevallen, noodweer of een eventuele herbevoorrading.

Je kan gerust hier in de Ardennen ook zoiets in elkaar flansen hoor, alleen respect voor de natuur houden ;)

Wat ook de moeite is is de rivier te volgen die tussen de Oostenrijkse (of was het de Zwitserse ?) en Franse grens loopt. Je kan de trein nemen tot in Oostenrijk niet ver ervanaf....
3s
Mountainbiker

Post by 3s »

pvandebe wrote:Beter is toch een tocht waarbij je op jezelf bent aangewezen, eventueel hutten op de route incalculeren voor noodgevallen, noodweer of een eventuele herbevoorrading.

Je kan gerust hier in de Ardennen ook zoiets in elkaar flansen hoor, alleen respect voor de natuur houden ;)

Wat ook de moeite is is de rivier te volgen die tussen de Oostenrijkse (of was het de Zwitserse ?) en Franse grens loopt. Je kan de trein nemen tot in Oostenrijk niet ver ervanaf....
Zelf al wat ervaring precies :wink:?
't Is de bedoeling dat je op de HRP, dus op de hoge route blijft en dan
inderdaad af en toe zakt voor bevoorrading of noodgevallen.
Ben al lang zot van de bergen (de Pyreneeën in t bijzonder), dus deze zomer al eens een huttentochtje, misschien een tent-overnachting. Alles eens uittesten en dan de voorbereidingen verder zetten.
Vooral die twee maanden verlof zal nog 't lastigste zijn #-o #-o.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

knutselen..

Image
Cristalix
Mountainbiker

Post by Cristalix »

Hubertje wrote:knutselen..
Nog nen benzinetank + motor en ge hebt ne crosser :wink:
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Ook niks gewend he gij :P
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

3s wrote:Zelf al wat ervaring precies :wink:?
Ben al lang zot van de bergen (de Pyreneeën in t bijzonder), dus deze zomer al eens een huttentochtje, misschien een tent-overnachting. Alles eens uittesten en dan de voorbereidingen verder zetten.
M'n beste vakantie van 2 weken ooit : Met m'n broer in de Ardense bossen (eerste avond al ruzie en dag erna gesplitst - hij kreeg de tent van mij), daarna met een vriendin naar Oostenrijk met de trein en dan afzakken naar Frankrijk (nog hersenschudding en zo gehad, van een rots gedonderd 's nachts midden in die grensrivier daar) en dan een dag of 3 op m'n eentje gaan recupereren aan een Spaanse costa.

En een week later liep 'k m'n beste tijd ooit op de halve marathon :lol:
3s
Mountainbiker

Post by 3s »

pvandebe wrote:
3s wrote:Zelf al wat ervaring precies :wink:?
M'n beste vakantie van 2 weken ooit : Met m'n broer in de Ardense bossen (eerste avond al ruzie en dag erna gesplitst - hij kreeg de tent van mij), daarna met een vriendin naar Oostenrijk met de trein en dan afzakken naar Frankrijk (nog hersenschudding en zo gehad, van een rots gedonderd 's nachts midden in die grensrivier daar) en dan een dag of 3 op m'n eentje gaan recupereren aan een Spaanse costa.

En een week later liep 'k m'n beste tijd ooit op de halve marathon :lol:
Wat een goede voorbereiding allemaal niet doet hé :wink:.
Nijntje
Mountainbiker

Post by Nijntje »

Kunst, maar beeldhouwen het liefst van al, en eigenlijk is het geen hobby meer, het is mijn hoofdbezigheid. Al de rest is niet zo belangrijk voor mij. Dit wil ik. De enige echte hobby's die ik nu nog heb, is mountainbiken en koersen. Het gepruts aan de fietsen, en herstellen vind ik ook een zeer aangenaam en leuk aspect ervan.
Rubinhoo
Mountainbiker

Post by Rubinhoo »

3s wrote:Bergwandelen!
Ben van plan om voor ik 30 ben (binnen 3 jaar dus #-o) de HRP te lopen, volledig van Atlantische oceaan naar middellandse zee over de pyreneeën.
Heeft hier iemand ervaring mee? Kan wel nog wat tips naar voorbereiding en zo gebruiken...
Ben nu bezig met wat cursussen en ga deze zomer al een tweedaagse doen naar de Soularac. :drunk:

Interessante tips, links, mensen,... altijd welkom! :bounce: :bounce: :bounce:
Ik heb vorige zomer de West Highland Way is Schotland gewandeld. Dat is misschien wel een handige voorbereiding. Ik heb er 7 dagen over gedaan. We hadden tent enzo bij en hebben een paar keer wild gekampeerd en een paar keer op campings.

Er zitten ook heel wat hoogte meters in en het is echt de moeite om eens te doen. Echt prachtige natuur.
Post Reply