oostenrijk

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

vanaf 18mei kom ik met 2maten en de vriendinnen naar worthersee

vooral om naar het GTI treffen te komen kijken ,maar dees jaar nemen we onze Mtb mee

En mits we er 1week zijn ist de bedoeling om bijna dagelijks de voormiddag te gaan fietsen

En we willen ook de piramidekogel op fietsen ,tzal wel afzien worden

Wij zitten in een persion in Velden
jarno
Mountainbiker

Post by jarno »

check je pb !

;)

genoeg te biken hier, vooral zuidoever van de worthersee is mooi.
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

ja morgen zijn we weg naar oostenrijk om vrijdag terug te komen tegen dat de Herders marathon is

Dus komende dagen ist trainen voor Herders marathon zaterdag :-D
GECKO
Mountainbiker

Oostenrijk

Post by GECKO »

Het Paznauntal(Ischgl, Galtur...) is idd een mooie streek, ben er enkele jaren geleden ook geweest. Maar zou er niet meteen willen teruggaan.

Een aanrader is Thiersee in de Beierse Alpen nabij Kufstein. Thiersee is mooi gelegen aan een klein bergmeer waar je kan zwemmen en varen. Je vind er een uitgebreidt MTB-netwerk met o.a. de Kaiserhausrunde, een supermooie tocht met heel wat kimwerk en een passage door een bergkloof. Verder kan je zelf nog routes uitstippelen aan de hand van de wandelkaart. Voor singletrails moet je hier niet zijn, wel fantastische bossen en landschappen.
Alhoewel...
http://www.bike-board.de/bike/bayerntra ... ails06.htm

Kaart van het MTB-netwerk: http://www.typomedia.de/bayrischzell/m- ... index.html
Wandelingen en MTB-tochten in de omgeving: http://www.roberge.de/

Verder is er meer dan genoeg te zien in de omgeving. Ik kan het weten, want ben er al 3 keer geweest...

greetz
IPPE
Mountainbiker

Post by IPPE »

Ik heb net een weekje Brück/Grössglockner achter de rug,geboekt via MountainBike Holidays.Ik moet zeggen dat dit een prachtig arangement is om zorgeloos te biken en wandelen.Er is voor elk wat wils,van lichte tot zware toeren(veel hoogtemeters),mooie afdalingen en een schitterende omgeving.Een extraatje was de Glöckner König:27 km klimmen en 1694 hm.Kijk maar op www.glocknerkoenig.com
Schoupabiker
Mountainbiker
Location: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel'21 - MSC Zion Tandem

Saalbach

Post by Schoupabiker »

Ben net terug van Saalbach-Hinterglemm.
Ze zijn daar alles aan het voorbereiden voor de world games of mountain biking. De halve marathon wil ik daar zeker eens rijden ... maar voor de volledige kom ik zeker een paar benen te kort!

Vakantie is perfect verlopen. Ben met de bike op de hoogste toppen naar boven gereden - terwijl de meeste Belgen vonden dat het toch vlotter gaat met één van de 5 liften die er open zijn (ook voor bikes - voor de verschillende bikeparken).
Hm's kan je er vlot doen, met een gemmiddelde van 1000 hm's per dag ben je goed bezig (zeker als je weet dat alles daar nagenoeg permanent boven de 10% zit).

Voor de wandelingen bergop, met kinderen valt het daar wat tegen, maar er is genoeg te doen in de hele streek.
Zeker een aanrader !
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

inderdaad saalbach is een prachtig gebied
maar de hoogtemeters zijn niet van de poes
het gemiddelde stijgingspercentage is daar altijd minstens 10%

daardoor ook dat reeds de kleine afstand van de world games
op zijn 40km, 2000hm moet incasseren
2 bergen, de eerste heeft 700 hm aan 1 stuk
de tweede naar de ost en west gipfel heeft 1300hm
biker85
Mountainbiker

Post by biker85 »

ik ben al twee jaar naar fiss geweest. Het voordeel daar is dat je gratis (zomer) de liften mag gebruiken in ladis, fiss en serfaus. Je moet dan wel in 1 van de 3 dorpen verblijven. Zeker naar het einde van het verlof is het interessant om eens met de lift naar boven te kunnen. :wink:
Er zijn verschillen mtb routes maar die dienen eigenlijk alleen als basis omdat ze vrij saai zijn. Als je kan combineren met wandelroutes (het is er helemaal niet druk) krijg je hele mooie tochten met veel singletracks.
Koen31
Mountainbiker

Re: Ischgl/Galtür

Post by Koen31 »

Hallo,

we zijn de mogelijkheden aan het bekijken om op vakantie te gaan in de regio Galtür / Ischgl.
Het ziet er idd. een leuke regio uit, voor zowel wandelen als MTB.
De vele liften vind ik ook wel interessant voor de kinderen (4 en 6 jr oud).

Waar ik me wat 'zorgen' om maak, is het weer. Galtür bv. is redelijk hoog gelegen (1600 m). Als ik de grafieken bekijk, dan kan je in juli en augustus toch wel wat regen verwachten :
http://www.holidaycheck.nl/climate-wett ... _7620.html.

Voor wie hier al geweest is; wat kan je daar verwachten qua weer ? Ik weet natuurlijk ook wel dat je het weer niet kan voorspellen...

Alvast bedankt,

Koen
lucky7 wrote:In de zomer van 2006 zijn we in Galtür op vakantie geweest en dit jaar zijn we in Biberwier,Ehrwald (Zugspitzarena) geweest.De omgeving Galtür,Ischgl is iets zwaarder om te biken en te wandelen.Ge zit daar ook hoger 1600m ten opzichte van Biberwier 1000m.De 2 bestemmingen zijn allebei uitstekend om te op vakantie te gaan. :wink:
Post Reply