Granville HTi

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Roeki
Mountainbiker

Post by Roeki »

Schijfrem wrote:Ik vraag mij af waarom in Godsnaam ze die schuine buis op het model 2008 zo gemaakt hebben? #-o
Geeft het frame daardoor een goedkoop "low budget fietske" uiterlijk [-X [-X [-X
Das just!
cuby
Mountainbiker

Post by cuby »

Wat is nu juist het grote verschil waarover jullie praten? Gaat het over de kleur, ik hoor iemand zeggen dat de vorm van de schuine buis anders is? Moet je hem daarvoor in het echt zien of mis ik iets (ik zie dat ze nu bij het balhoofd bijeen komen en dat er bij deze versie ruimte tussen is; of heeft dat met de maat te maken). En die vorm; is dat een ovaal die naar onderaan toe van richting verandert (doorsnede)? Ik heb ook zoiets op mijn Orbea scape.
Mij leek die 2008 een proper frameke te zijn, maar ik heb geeneen versie ooit in real-life gezien moet ik toegeven.
f1l1p
Mountainbiker

Post by f1l1p »

Kan zijn dat het ligt aan het feit dat de onderbuis bij mij "het knoppeke op de rechterkant van mijn reba" raakt als ik volledig naar rechts stuur... :cry:
Vorige week eens stevig op mijn bek gegaan (telefoneren al bikend is niet aan te raden...) en stuur naar rechts geslaan... Met als gevolg dat er nu een blutske in de onderbuis zit en "het knoppeke op de rechterkant van mijn reba" nu een beetje lekt... :evil:
Volgende stap is een andere vork die daar niet raakt...
Grtz
cuby
Mountainbiker

Post by cuby »

Allee mannen legt mij dat grote verschil in kader nu eens uit. Er was zoveel comentaar op dat 2008 model dat het mij wel interesseert :-)
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

het 2008 model heeft vierkante (hydroform?) buizen... Not done voor een Ti volgens sommigen, als ist wel origineel. Ik vind het wel leuk en dacht dat mensen zo'n dingen ook leuk zouden vinden. Maar doet wat afbreuk aan de stijl.
De letters zijn gepolierd op een gestraald frame.

Hij is redelijk opvallend, maar moest ik 'n koersbeest willen, zou ik'm wel durven nemen. Ti sterkte, comfy, en moderne look en technologie, waarom niet?

Het feit dat de site offline is helpt niet om't verschil te tonen eigenlijk..
Image
Image
Deze is wel leuk
Image
Last edited by Hubertje on Tue 27 May 2008 12:44, edited 1 time in total.
DiDi
Mountainbiker
Location: Ridley Ignite C29 Ltd, Ridley Noah, Granville HTi, Ibis Silk Ti

Post by DiDi »

Ik denk dat het tijd wordt dat er iemand van het Granville front een woordje uitleg geeft :-)

Het 2008 HTi-ULD frame is tov het 2007 model ingrijpend veranderd. Het frame is nu opgebouwd uit double butted 3Al-2,5V titanium en heeft inderdaad geprofileerde buizen (trapeziumvormige schuine buis en boven buis). Resultaat is een gewichtsreductie van zo'n 130g (1490g voor een medium frame) en een verhoogde stijfheid van de voordriehoek. Ik kan begrijpen dat sommigen deze buis vormgeving "not done" vinden voor een titanium frame maar de technologische vooruitgang staat niet stil dus waarom zouden wij dat moeten doen? Verdere details zoals de extreem lichte en stijve "Direct Drive SL" drop-outs en de verstevigde disc brake bevestiging dragen ook bij tot het algemene rijgedrag.

Over de framefinish en afwerking is goed nagedacht. Het frame krijgt een beat blasted behandeling. Dit zorgt voor een "gestraald" uiterlijk maar wat belangrijker is, het verhoogt de hardheid van het oppervlak en dus de duurzaamheid van het frame (minder krasgevoelig). Ook afdrukken van vuile vingers of smeermiddelen zijn nu veel minder zichtbaar. Er werd daarnaast bewust gekozen om alle graphics te verwerken in het oppervlak zelf, door een complexe maskeringstechniek. Er worden dus geen stickers gebruikt (gedaan met scheurende of loskomende stickers) en geeft het frame een apart en exclusief uiterlijk.

Uiteraard kan je over smaken niet discussiëren (ik apprecieer ieder z'n mening!) maar je moet het frame in het echt zien om het resultaat goed te kunnen beoordelen. Beter nog, ermee rijden uiteraard :wink:

Greetz

Dirk Van den Berk
Productmanager Granville
Last edited by DiDi on Tue 27 May 2008 13:04, edited 1 time in total.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Voila. Dit lijken mij de juiste redenen om daarvoor te opteren.
Alleen moet de markt er nog warm voor lopen.
Jullie zijn denk ik zowat de eerste bekenden op de belgische markt met een dergelijk Ti frame.. Alle begin is moeilijk..
Ik vind de finish van het frame wel mooi, maar dat gepolierde logo had beter een gewone witte sticker geweest vind ik (maar die kan dan weer kapot).
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Hey Dirk (DiDi), kan jij niet zorgen voor wat reallife pic's van die nieuwe Hti, ben er zo nog nooit eentje tegengekomen in geen enkele winkel of tt of ...
cuby
Mountainbiker

Post by cuby »

Bedankt voor de uitleg, ik ga eens proberen eentje in real-llife te bezichtigen.
DiDi
Mountainbiker
Location: Ridley Ignite C29 Ltd, Ridley Noah, Granville HTi, Ibis Silk Ti

Post by DiDi »

@Hubertje: de "markt" heeft het 2008 frame heel goed onthaalt. Titanium blijft uiteraard een niche product en zal nooit de hegemonie van aluminium en carbon doorbreken (en maar goed ook) :wink:

@Swannie: ik zal asap enkele fotos van volledige opgebouwde HTi's posten. Er zitten enkele juweeltjes tussen...
Post Reply