volledig rookverbod in de horeca
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
ik zou het niet erg vinden moest er een totaal rookverbod komen, maar kheb me erbij neergelegd dat er gerookt word. moest ik wegblijven uit café's omdat er gerookt word zou ik totaal geen sociaal leven meer hebben.
het aantal café's dat vrijwillig een rookverbod opgelegd hebben zijn schaars, en hier in de buurt zelfs onbestaande. en ik weiger om mijn zaterdagavond thuis te spenderen...
het aantal café's dat vrijwillig een rookverbod opgelegd hebben zijn schaars, en hier in de buurt zelfs onbestaande. en ik weiger om mijn zaterdagavond thuis te spenderen...
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Mijn ouders hebben zelf een café, ik ben er in opgegroeid. Ons café is een echt volkscafé met een duivenmaatschappij, wekelijkse kaarting met +40 kaarters... Daarvan rookt toch zeker 75%. Ik kan me gewoon niet inbeelden wat een totaal rookverbod zou teweeg brengen... Begin maar eens met een 70 jarige zijn pijp, sigaar of zelfgerold sigaretje te verbieden... Die mensen pikken dat niet dat een '25-jarige snotneus' hun plezier komt afpakken. Maar wie betaalt de boete als er controle komt??? Ja, de uitbaters!! En als het rookverbod er ooit komt, ik durf met zekerheid zeggen dat wij klanten gaan verliezen!
Wij vinden dat we zelf zouden moeten kunnen beslissen. We hebben dat ook ingevuld op de vragenlijst die bedeeld is aan alle café-uitbaters.
Wel hebben wij een rookvrij gedeelte voorzien in onze zaak + een goede luchtafzuiging. Maar ik heb nog nooit iemand weten binnenkomen en expliciet vragen waar het rookvrije deel zich bevindt. In de feestzaal die bij onze café hoort geldt er wel een totaal rookverbod. Dat vind ik niet meer dan logisch, bij eten hoort geen rook en as.
Wij vinden dat we zelf zouden moeten kunnen beslissen. We hebben dat ook ingevuld op de vragenlijst die bedeeld is aan alle café-uitbaters.
Wel hebben wij een rookvrij gedeelte voorzien in onze zaak + een goede luchtafzuiging. Maar ik heb nog nooit iemand weten binnenkomen en expliciet vragen waar het rookvrije deel zich bevindt. In de feestzaal die bij onze café hoort geldt er wel een totaal rookverbod. Dat vind ik niet meer dan logisch, bij eten hoort geen rook en as.
- roy
- Mountainbiker
- Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Aangezien een bruin cafe mijn stamcafe is waar ik suppergraag zit maar zeker 90% rookt, kom ik wel slecht van de rook de stank en de longen.
Ik zou eerder een verplichting plaatsten ofwel verbieden ze het ofwel is eer een max limiet toegestaan. Zodat cafes een afzuigsysteem moeten plaatsen zodat er verse lucht binnekomt die kan verpest worden en dan weer naar buiten mag geblazen worden.
(jaja het zorgd voor wat extra energieverbruik maarja onze longen worden er wel beter van)
Ik zou eerder een verplichting plaatsten ofwel verbieden ze het ofwel is eer een max limiet toegestaan. Zodat cafes een afzuigsysteem moeten plaatsen zodat er verse lucht binnekomt die kan verpest worden en dan weer naar buiten mag geblazen worden.
(jaja het zorgd voor wat extra energieverbruik maarja onze longen worden er wel beter van)
Natuurlijk niet, omdat die "rookvrije ruimte" alleen op papier (in theorie dus) bestaat. Het is algemeen geweten dat een "rookvrije ruimte" evengoed synoniem is met stinkende kleren en irritante geur.freezy wrote:...ik heb nog nooit iemand weten binnenkomen en expliciet vragen waar het rookvrije deel zich bevindt.
Bij drank wel ?In de feestzaal die bij onze café hoort geldt er wel een totaal rookverbod. Dat vind ik niet meer dan logisch, bij eten hoort geen rook en as.
Met alle respect, maar het helpt niets. Sigarettenrook is nu eenmaal een pest en als je er van af wil zijn is er maar 1 oplossing...roy wrote:...Zodat cafes een afzuigsysteem moeten plaatsen zodat er verse lucht binnekomt die kan verpest worden en dan weer naar buiten mag geblazen worden.
- roy
- Mountainbiker
- Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Volgens mij zal dit toch wel een stuk helpen hoor aangezien je oude buiten blaast en nieuwe binnenbrekt is het volgens mij logisch dat het percentage aan rook zakt. Sigarettenrook stijgt ook. In mijn stamcafe kan het na een paar uur helemaal volgangen van de rook dat het niet te doen is en als de baas zijn ruitjes bovenaan wat open zet helpt dit alvast voor een stuk. Onder de noemer van heel erg naar toch nog te doenfredje_76 wrote:Met alle respect, maar het helpt niets. Sigarettenrook is nu eenmaal een pest en als je er van af wil zijn is er maar 1 oplossing...roy wrote:...Zodat cafes een afzuigsysteem moeten plaatsen zodat er verse lucht binnekomt die kan verpest worden en dan weer naar buiten mag geblazen worden.
Re: volledig rookverbod in de horeca
Mag van mij ook verboden worden. Een tijdje terug een hele avond op café gezeten. Resulataat : schorre keel, prikogen en kleren die stonken, van het passief meeroken merken we pas iets als we longkanker krijgen.
Zij die beweren dat hun café leeg loopt bij een rookverbod, houden geen rekening met het feit dat mensen die een 'gezond' pintje willen gaan drinken wel eens kunnen terug keren. En de rekende cafégangers zullen hun sigaret wel buiten oproken of stoppen. Longkanker kost de gezondheidszorg al genoeg, dus stoppen zal op termijn iedereen plezieren.