24/5/08 Maarkedal

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
CannonSL3
Mountainbiker

Post by CannonSL3 »

De herders hebben echt woord gehouden. Heb er echt super van genoten en de tocht van uit nederland was het meer dan waard.
Ben benieuwd naar de foto's

Tot volgend jaar =D>
jend
Mountainbiker

Post by jend »

[quote]bij het afpijlen vandaag werd 1 ding me heel erg duidelijk !!!
op het parkoer werd de mtb-code tot in de puntjes nageleefd!
nergens zag ik lege blikjes,flesjes,plastieken papiertjes enz...
na de ronde van vlaanderen voor wielertoeristen moet je eens door maarkedal rijden om een idee te hebben van de massa's brol die de baanja***ten wegsmijten in de beken,weiden,landpartijen ea
[/quote]

Dan ben ik dan ook zo een baanjannet, want voor het overgrote deel van het seizoen rijd ik op de weg en bij gelegenheid doe ik ne TT, in de winter wekelijks en tijdens het wegseizoen af en toe. Maar ben desondanks technisch goed genoeg om met degelijke snelheid dit af te gaspelen, en conditioneel moeten er veel "echte" bikers mij laten rijden. Dus het woord jannet vind ik hierbij al niet echt op zen plaats. En wat het vuil betreft, het is al gezegt maar ik heb tientallen banden en bommekes zien liggen. En in de RVV zijn ze met 15.000 das zeker het 10voud van hier. Dus voor da ge over wegjannette klapt ....

Trouwens veel van de "echte" bikers zouden niet doen wat fietsers onder ons doen, de Echte klassiekers rijden op de weg over de volledige afstand plus daarbij nog geregeld een ne 100+ vtt meepikken of in mijn geval dan even tussendoor de 85km afleggen op loodzwaar parcour.

Normaal zal ik binnen paar jaar even men koersmachien opzij zetten en me eens toeleggen op een groot buitelands avontuur met de vtt.

Vriendelijke groeten
Hanneke
Mountainbiker

Post by Hanneke »

Zaterdag ook afgezakt voor mijn eerste TT in de schone Vlaamsche Ardennen. Dat dit geen gewone toertocht zou worden wist ik al een tijdje op voorhand. Mijn ventje kon mij overtuigen om de 40 km te rijden. Voor mij was het moeilijk in te schatten hoe ik het er vanaf zou brengen want 700 hm, is niet niks. Maar het feit dat we deze tocht samen konden rijden, maakte het makkelijker. De oppeppende woorden onderweg hebben mij tijdens de moeilijkste passages heel erg vooruitgeholpen. Het was zeker geen parcours om er eens los door te vliegen. Vooraleer ik van start ging, nog even op de site van de herders nagelezen wat men wist te vertellen over de 40km. Zo wist ik dat ik maar beter rustig kon starten en dat ik mij aan aardige klimmetjes en afdalingen kon verwachten. Ik vond bepaalde stukken in het bos best wel gevaarlijk. Mijn chance was dat mijn vriend het goeie spoor koos en ik kon volgen. De concentratie was redelijk hoog moet ik zeggen #-o . Hoewel ik hier en daar wel wat schrik had, vond ik het een schitterend parcours. De bepijling was goed, de bevoorrading uitstekend. Het weer zat ons mee. En gelukkig ben ik overal boven geraakt zonder ene voet aan de grond te moeten zetten. Ik wou me dan ook niet laten kennen é ! Proficiat aan de herders, iedereen is vol lof, en dat zijn wij zeker ook. Het was een heuse ervaring. Achteraf nog een goe bierke gedronken op de goeie afloop!
BBjaske
Mountainbiker

Post by BBjaske »

8) Veel meer is hier eigenlijk niet meer aan toe te voegen, fantastisch mooie streek :roll: geen meter vlak, zelfs het voetbalplein (start en aankomstplaats) was verre van waterpas! #-o Wij hadden samen geopteerd voor de de 56 km (die er voor mij uiteindelijk 65 bleken te zijn, had op het eind waarschijnlijk een pijltje gemist zodat ik tot tweemaal toe, de lus met Taaienberg en Ten Haute of zoiets heb gedaan) mijn twee mede Brigandsbikersvrienden hadden besloten om aan de eerste bevoorrading het traject van de 40 km te volgen, dit wegens een late start en wat tijdsgebrek, ik kon het toch niet laten op dat moment om er nog 34 heerlijke km's bij te nemen, zelfs al reed ik de hele weg solo, toch had ik mij geen enkele seconde verveeld, integendeel!! [-X [-X [-X af en toe eens goed afzien, maar 't was best genieten van begin tot op 't eind :roll: Voor deze eerste TT van De Herders een dikke proficiat, gewoon af, met alles erop en eraan [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< Is nu al genoteerd voor volgend jaar!!! :roll: :roll: :roll:
O ja, helemaal aan het begin van de TT het private bos van de grote afstand mee gesnopen, was al een mooi voorsmaakje van wat er nog allemaal zou volgen! #-o
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

Alles is hier al gezegd, 't was gewoon genieten ondanks dat ik drie maal ben moeten afstappen van de kramp :evil: (na 5 weken rust). Toch content dat ik voor de 86 ben gegaan en niet na de 3de bevoorading voor de 56 heb gekozen, daarvoor was deze tocht veeeeeel te mooi.

Wat me hier toch weer erg is opgevallen is het respect van de snellere onder ons voor de mensen die het iets rustiger aan doen (waaronder mijzelf) =D> =D> =D> =D> , zelfs op singletracks waar ze soms werden opgehouden bleven ze netjes wachten tot ze een gaatje vonden om door te gaan, dit heb je niet met wegrenners (ervaring in RVV)

@ orkje, bedankt voor de companie en 't was al een hele belefenis om u bezig te zien op die technische stukskes =D> , 't zal wel iets met u trial verleden te maken hebben zeker?

Herders, mij ziet ge volgend jaar zeker terug, 't was voor mij het absolute hoogtepunt in mijn 2 jaar MTB

Merci voor de bezorgdheid van sommige voor dienen met zijn paars Josan tenueken die soms in de kant lag te sterven :-D
pompier
Mountainbiker

Post by pompier »

Ondanks de perfectie toch een minpunt !
Jullie zijn toch herders ??
Toen ik over de meet bolde was ik LAM .Geen enkele herder heeft dit gezien .
Ik heb dit vertelt aan mijn vrouwtje toen ik thuis kwam en ze trooste mij met de woorden :Kom hier mijn schaapje .
Ja het leven gaat nu éénmaal rap, nietwaar .
En nu ga ik vooral niet vertellen dat ik nog terug wil komen .
Bravo herders ! Jullie hebben de kudde perfect begeleid .
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

pompier wrote:Ondanks de perfectie toch een minpunt !
Jullie zijn toch herders ??
Toen ik over de meet bolde was ik LAM .Geen enkele herder heeft dit gezien .
Ik heb dit vertelt aan mijn vrouwtje toen ik thuis kwam en ze trooste mij met de woorden :Kom hier mijn schaapje .
Ja het leven gaat nu éénmaal rap, nietwaar .
En nu ga ik vooral niet vertellen dat ik nog terug wil komen .
Bravo herders ! Jullie hebben de kudde perfect begeleid .
:lol: :lol:
Inderdaad, onze lammetjes hier thuis waren minder lam dan ik zelf :P
Khad er misschien beter eentje meegebracht, dat was nog eens een mascotte geweest om mij onderweg te begeleiden :wink:
Herder Frederik
Mountainbiker

Post by Herder Frederik »

Ik heb zelf ook een verslagske over onze eigen ervaringen neergepend:

http://www.herders.be/verslagen/2008/0525.html

Voor de zoveelste keer merci, en eigenlijk ook proficiat aan jullie die alles uitreden.
Frog 075
Mountainbiker

Post by Frog 075 »

Hier een fototje van 2 ECHTE bikesters die de 125 volledig uitgereden hebben...Respect dames!!!
Zo zien ze er uit na 128km (volgens mij zijn ze niet eens moe =D> )

Image
Image
Tot volgend jaar dames, op de volgende herdermarathon. (mag vroeger op een andere rit zijn ook hoor :-) )
elji
Mountainbiker

Post by elji »

s-biker gert wrote: Wat me hier toch weer erg is opgevallen is het respect van de snellere onder ons voor de mensen die het iets rustiger aan doen (waaronder mijzelf) =D> =D> =D> =D> , zelfs op singletracks waar ze soms werden opgehouden bleven ze netjes wachten tot ze een gaatje vonden om door te gaan, dit heb je niet met wegrenners (ervaring in RVV)
Elaba scheer ze niet allemaal over dezelfde kam hé [-X
Ik ben zelf wegrenner die in de zomer de mooie afspraken meepik op de mtb.
Ik heb de 125 gereden aan 21.3 , veel moeten voorbijsteken maar altijd rustig gebleven op de singletracks.
Zelfs ene onder zijn voeten gegeven die even in mijn wiel zat en begon te roepen als ik rustig mijn moment afwachte om voorbij te steken, tijdje later kon hij wel zelf niet meer volgen :lol:
Ik reed in DAIKIN kledij.
Post Reply