http://www.stop.be/
volledig rookverbod in de horeca
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
- Cruzer
- Mountainbiker
Hier ben ik volkomen tegen, mijn stamcafé bestaat voor 90% uit rokers (ik behoor tot de minderheid). Het zou een volkomen ramp zijn voor het café en de buurtbewoners, want de rokers zullen gewoon op de stoep gaan staan, met alle geluidsoverlast van dien.
Voor eetgelegenheden ben ik akkoord, maar wanneer je op café gaat, weet je gewoon dat er gerookt kan/zal worden. Laat ieder café voor zich uitmaken wat ze willen, wel of niet 'rokers'.
Wat is het volgende? Iedereen een armbandje en nog maar maximaal 2 pintjes per persoon? Want teveel alcohol is ook niet goed.
Vervolgens geen muziek want dat kan je gehoor beschadigen.
En tenslotte om het laatste plezier ook nog af te pakken café's gescheiden voor mannen en vrouwen.
Oh, ja en had ik al gezegd: sluitingsuur om 22:00?
Ik ben een niet-roker, maar zelfs ik vind dat de heksenjacht op rokers lang genoeg geduurd heeft.
Gewoon mijn 2 (Euro)centen.
Voor eetgelegenheden ben ik akkoord, maar wanneer je op café gaat, weet je gewoon dat er gerookt kan/zal worden. Laat ieder café voor zich uitmaken wat ze willen, wel of niet 'rokers'.
Wat is het volgende? Iedereen een armbandje en nog maar maximaal 2 pintjes per persoon? Want teveel alcohol is ook niet goed.
Vervolgens geen muziek want dat kan je gehoor beschadigen.
En tenslotte om het laatste plezier ook nog af te pakken café's gescheiden voor mannen en vrouwen.
Oh, ja en had ik al gezegd: sluitingsuur om 22:00?
Ik ben een niet-roker, maar zelfs ik vind dat de heksenjacht op rokers lang genoeg geduurd heeft.
Gewoon mijn 2 (Euro)centen.
- LuckyIron
- Mountainbiker
@Cruzer: ik kan je argumenten wel volgen, alleen: alcohol: daar beslis je volledig zelf over.
Over de rook van andere niet.
In de meeste gewone cafés wordt geen superluide muziek gespeeld, je beslist zelf of je naar een dancing of muziekcafé gaat.
't is enkel over de rook van iemand anders dat je niet kan beslissen.
dus eigelijk kloppen uw argumenten niet echt.

Over de rook van andere niet.
In de meeste gewone cafés wordt geen superluide muziek gespeeld, je beslist zelf of je naar een dancing of muziekcafé gaat.
't is enkel over de rook van iemand anders dat je niet kan beslissen.
dus eigelijk kloppen uw argumenten niet echt.
't zal tijd worden... Kunnen de niet-rokers eindelijk eens een pint gaan drinken zonder achteraf naar sigaretten te stinken. Zelfs 1 persoon die rookt en het is om zeep: je kleren stinken naar de rook, de rook pakt op de luchtwegen enz...
Eindelijk zou ik zeggen. Eindelijk houdt men eens rekening met de niet-roker en is het niet meer dan normaal dat er een totaal(rook-)verbod komt !
Eindelijk zou ik zeggen. Eindelijk houdt men eens rekening met de niet-roker en is het niet meer dan normaal dat er een totaal(rook-)verbod komt !
Dat is nu al. Er is een volledig rookverbod in alle openbare gebouwen en openbare overdekte plaatsen, zoals bijvoorbeeld een stationsperron. Of in een shopping center. Spijtig genoeg zijn de rokers nog steeds niet hoffelijk en zijn er te weinig controles en zijn de boetes hieromtrent nog steeds niet zwaar genoeg.Antonio's pizza wrote:...maar even goed in shopping centra en andere overdekte ruimtes.
- devil biker
- Mountainbiker
Post by devil biker »
ze zullen waarschijnlijk klanten verliezen ja, maar er zijn ook niet rokers die niet op café gaan omdat ze dan stinken naar de rook en die zullen dan wel meer op cafe gaan gaan.
ik ben volledig voor rookverbod in café's, restaurants, bistro's, openbare plaatsen (lek dat nu al is).
Eindelijk gedaan met het meeroken en stinkende kleren van de rook
en idd als ik op café ga dan rook ik zowi zo mee zonder het zelf te willen (de rookers vragen niet aan de niet rokers of ze mee willen roken)
ik ben volledig voor rookverbod in café's, restaurants, bistro's, openbare plaatsen (lek dat nu al is).
Eindelijk gedaan met het meeroken en stinkende kleren van de rook
en idd als ik op café ga dan rook ik zowi zo mee zonder het zelf te willen (de rookers vragen niet aan de niet rokers of ze mee willen roken)
+ 1Hubertje wrote:akkoord mee.Voor eetgelegenheden ben ik akkoord, maar wanneer je op café gaat, weet je gewoon dat er gerookt kan/zal worden. Laat ieder café voor zich uitmaken wat ze willen, wel of niet 'rokers'.
Vind ook dat men het roken in cafés niet mag/kan verbieden.
Als je ziet hoeveel (eet)zaken nu al minder klanten over de vloer krijgen omdat er niet gerookt mag worden.... en wat met de cafébaas zelf, niet meer roken in eigen kot?
Voor een café is het zowieso een ramp als er niet gerookt kan worden...
Ben zelf niet-roker, maar in een café stoor ik me er niet aan, in een restaurant dan weer wel en daar vind ik deze maatregel dan wel ok.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
specibiker wrote:ik kan je argumenten wel volgen, alleen: alcohol: daar beslis je volledig zelf over.
Niet als daar onschuldige verkeersslachtoffers door vallen