24/5/08 Maarkedal

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

herder pollie wrote:leuk detail :het super technisch strookje bos bij de heer vandamme in het muziekbos zal ik nog een paar keer afrijden nu het nog mag tijdens het afpijlen
FUN FUN FUN !!!!
Euh, 't zal vandaag waarschijnlijk als iets minder zijn na de regen van gisteren & vannacht......de grond daar kennende :wink:

grtzzzz 8)
juge
Mountainbiker

Post by juge »

jervanheg wrote:
MX jorgy wrote:Nog effe dit :oops: : als de prijs omhoog gaat,mss iets te eten aan de aankomst na dergelijke rit?
Boterhammeke met kaas ofzo is al goed om de honger wat te stillen :lol:
Binnen het huidige inschrijvingsgeld was daar uiteraard geen marge voor. Er waren aan de kantine Hotdogs te koop (tenminste tot dat ze uitverkocht raakten), aan een zeer democratische prijs. Als we de prijs verhogen met als doel iets achteraf aan te kunnen bieden, dan "bestraffen" we de deelnemers die niets nemen.
Of anders gezegd : het maakt geen verschil of je die €2 achteraf (aan het hotdogkraampje) of vooraf (bij de -dan duurdere- inschrijving) bijbetaalt. We kozen ervoor jullie de keuze te laten.

De Foto's komen zeer binnenkort online.
benieuwd naar de foto's
er zal althans bij mij een duidelijkverschil te zien zijn op de foto na één van de eerste bevoorrading of op de helling na 89 km. :drunk: :drunk:
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

barty wrote:
marathon-dude wrote:Hoe zat dat nu juist met dat eerste prive-parcours in de 125km? Was dat nu een trainingsparcours van Meirhaege ofzo?
Het is een priveterrein. Het is wel aangelegd in samenspraak met Meirhaeghe.
Aan alle bikers zou ik willen vragen om het te respecteren. Ben je in de buurt en wil je het eens doen vraag dan de eigenaar om toestemming. Bij droge omstandigheden is dit normaal gezien geen probleem.
jammer, :cry: dit was nu wel op de ganse tocht de enige plek was ik nog niet gebiked had maar ik zal het zeker respecteren :cry:

voor de rest: SUPER

I'm looking forward to next year....

grtzzzzzzzzz 8)
Musti
Mountainbiker

Post by Musti »

Na een off-week met allerlei tegenvallende zaken gestart op de 56km ipv de 85 zoals ik paar weken geleden hoopte. Al na drie meter werd duidelijk dat er op mijn middenplateau niet te rijden viel en dat mijn ketting boven de rest draaide. Een beetje later last gekregen van maag (het leek wel alsof ik blok beton had ingeslikt) en daardoor maar voor de 40 gekozen. Het ging voor geen meter vooruit dus veel rijplezier was er niet bij. De 40km had een paar mooie en nog nooit eerder gereden stukjes en was niet al te lastig door regelmatige recuperatiestukken, wat goed is op een marathontocht, waar personen die het graag uitdagend en stevig hebben toch meestal voor een iets langere tocht kiezen. Het werd dus een tochtje in mineur na een week in mineur, ik moet dan ook volgend jaar verplicht terugkomen om van het echte marathongevoel te proeven en te apres-biken met forumrijders :-)
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

Had al lange tijd naar deze tocht uitgekeken maar het is slecht begonnen en nog slechter afgelopen :( :cry:
Na een uurtje in auto om 8u25 vertrokken voor de volledige 125km. Veel te weinig geslapen de voorbije nachten door wakkere kinderen maar de conditie was in orde.
Op de vorige marathon in Merelbeke veel problemen gehad om naar de kleinste plateau te schakelen, daarom had ik deze week mijn derailleur opnieuw afgeregeld. Voor zo'n tocht van moet het materiaal super zijn.
Na het eerste bosje, bij het schakelen naar de grootste plateau kwam de voorderailleur volledig los, 'k had de klem vergeten vaster te draaien, idioot idioot #-o #-o Direct aan de kant om de boel terug af te regelen, kwartier later terug weg. Op het technisch stuk in 't Muziekbos kon ik niet op de kleinste plateau, paar keer stil gevallen natuurlijk #-o. Na het bos terug aan de kant om nog wat te bij te regelen.

Eindelijk terug op weg voor een sublieme eerste 40km, de Herders hebben woord gehouden...
Al veel in het muziekbos en livierenbos gepasseerd maar nog geen enkele TT gehad die deze technische stukken gebruikt heeft =D> =D> =D>
In het livierenbos wel wat te veel volk om er volledig van te kunnen genieten.
Tussen 2de en 3°bevoorrading een stuk minder lastig maar het blijft genieten van parcours, landschap en het zonnetje. Vlak na de 3° bevoorrading ineens pfffffiiieeee op een stuk asfalt, achterband direct plat. Nogal een vreemd lek, geen doorns ofzo gevonden. Nieuwe binnenband opgelegd en terug verder, 2km verder in de afdalingvan de foreest, terug pfffiieeee, bijna op mijn smoel gegaan door platte achterband. Er zat een klein scheurtje in de buitenband, de biba ontplofte gewoon door die scheur, biba geplakt en gehoopt die die plakker het wel ging houden maar bij het opblazen direct terug een gat...lap 't zit erop dacht ik...pechdienst gebeld en thuisfront verwittigd dat ik veel vroeger ging thuis zijn. 'k Had de Herders toch wel onderschat, Herder Jan is me komen depanneren met een nieuwe binnenband en buitenband, 'k had zelfs nog keuze welke ik wilde [-o< [-o< [-o< =D>
Dolgelukkig m'n tocht verder gezet, intussen al redelijk wat tijd verloren door het vervangen van al die banden. Aan de 4° bevoorrading na 80km nog een goed gevoel, toch 19.5 km/u avg, hoger dan verwacht maar nooit geforceerd, avg HR was ok...even naar huis gebeld dat ik veeeel later ging thuis zijn en volledig alleen aan de extra lus begonnen.
In de wijde omgeving geen bikers meer te bespeuren...5km verder voel ik me plots heel moe, besloten om een energiereep te eten, amai die is me heel slecht bevallen, ineens kotsmisselijk geworden, kreeg niks meer binnen zelfs geen water, op karakter verder gereden, 'k dacht dat het wel ging beteren, na de lus rond de donk kwam de koppenberg in zicht. Vlak voor het bos even gaan zitten, compleet leeg, kotsmisselijk...tegen 5km/u offroad naar boven gereden, toen ik daarna op de N60 mijn voorband ook voelde leeglopen was de zin volledig over, even gaan zitten op de parking van Brasserie 't Stoofken maar 'k voelde me met de minuut slechter worden, begon zelfs koud te krijgen en besloten om ermee te kappen en de pechdienst te bellen. Bedankt aan een onbekende herder die me op de parking afgezet heeft....Autorijden ging zelfs niet, zo moe was ik al lang niet meer geweest, dan maar een half uur liggen maffen op de parking.
In 't naar huis rijden ook even aan de kant moeten gaan staan door de vermoeidheid. Nooit niet voorgehad zoiets, gans de rit me ingehouden voor de rit vlot te kunnen uitrijden en dan ineens zo kapot, oververmoeid zeker.

Herders, deze tocht is af tot in de puntjes!
Mannen van de pechdienst nogmaals hartelijk dank =D> =D> =D>
mtbkris
Mountainbiker

Post by mtbkris »

kichi wrote:Als dit doodgaan is, dan ben ik gerust...ondanks de perikelen die ik de vorige weken gehad heb met een spierscheur, toch de langste afstand kunnen overbruggen....
Maar het weer, de voortreffelijke organistie, de droogte van het parcours (vorige zondag verzoop je nog bijna in de modder) speelde wel een helpende hand....
Hoe jullie het klaarspelen, is al een prestatie op zich !! 130km onder controle houden...djeezes !!! Er zijn organistaties die nog geen 40km kunnen organiseren !!
Zo'n organisatie verdient een subsidie van de provincie !! Is ook een vorm van hoe je kunt ontdekken hoe mooi Vlaanderen wel kan zijn !!
Ik hoop alleen dat jullie geen slachtoffer wordt van het succes....
Mooi samengevat.
Hoogtepunten waren er genoeg maar echte uitschieters vond ik:
het technische privébosje,schitterend!,Het Beest en het peerdegedoe(unieke klim met al die grote vastzittende stenen).
Het stukje rond Oudenaarde iets minder mr dat ging ms niet anders.
Ik kyk al uit naar de volgende editie en khoop geen chrono!
Dik =D> v alle medewerkers.
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

mtbkris wrote:
Mooi samengevat.
......het peerdegedoe(unieke klim met al die grote vastzittende stenen).
Nope, de klim "Peerdegedoe" (ps. naam verwijst naar de links gelegen Manége Peerdegedoe) was een mengeling van een 'kriere/track - voor de andere aardbewoners :wink: een aardeweg...hm" met op het hoogste gedeelte +/- na de de helft van de klim (toen je op een breder beter bereidbaar pad kwam, in een flauwe bocht) de blauwe Blosoroute van Ronse-Maarkedal.
Die met de grote vastzittende stenen was het "Leon Pironpad" :wink:

grtzzz
Last edited by blubberduck on Mon 26 May 2008 21:28, edited 1 time in total.
mtbkris
Mountainbiker

Post by mtbkris »

Blubberduck wrote:
mtbkris wrote:
Mooi samengevat.
......het peerdegedoe(unieke klim met al die grote vastzittende stenen).
Nope, de klim "Peerdegedoe" (ps. naam verwijst naar de links gelegen Manége Peerdegedoe) was een mengeling van een 'kriere/track - voor de andere aardbewoners :wink: een aardeweg...hm" met op het hoogste gedeelte +/- na de de helft van de klim (toen je op een breder beter bereidbaar pad kwam, in een flauwe bocht) de blauwe Blosoroute van Ronse-Maarkedaal.
Die met de grote vastziitende stenen was het "Leon Pironpad" :wink:

grtzzz
Thanks v de info,ja na 130km begin je te missen he,Leon Piron,kzal hem niet gauw vergeten, :wink:
jimmyvlb
Mountainbiker

Post by jimmyvlb »

Amai,

Met een makker besloten om de 85km te rijden.

Ik zit nog maar net op de fiets en ik merk dat mijn headshok totaal plat staat #-o .
Toch maar beslist om de rit aan te vangen met de lockout op...

Ik heb me de gewijzigde geometrie van de fiets zwaar kunnen bekopen. Na dertig kilometer vergaan van de pijn in mijn rug.

En na 56 km was het feest helemaal afgelopen en het parcours moeten verlaten omdat ik helemaal in de kramp sloeg.

Over de weg terug naar de start gesukkeld om toch nog aan 72 km te geraken aan een gemiddelde van 17.3km/h.

Het werd een complete pechdag toen ik ontdekte dat mijn zadeltasje was opgegaan onderweg en daarmee ook mijn kettingpons en multitool verloren...

Een hotdog of drie verder en een ename of twee naar binnen en ik voelde me terug een pak beter.

Volgend jaar zijn we er terug (hopelijk dan met beter materiaal...) om de 125 aan te vallen.

Prachtige rit Herders =D>
Ondanks de tegenslag de rit vanuit nederland meer dan dik waard.
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

jimmyvlb wrote:
Volgend jaar zijn we er terug (hopelijk dan met beter materiaal...) om de 125 aan te vallen.
Prachtige rit Herders =D>
Ondanks de tegenslag de rit vanuit nederland meer dan dik waard.
Alvast bedankt om af te zakken naar Maarkedal! En inderdaad, brute pech... Alvast tot volgend jaar!
Post Reply