Verschillende fotograven tegen gekomen gedurende de rit. Waar kunnen de foto's bekeken worden?
24/5/08 Maarkedal
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- groten tetter
- Mountainbiker
Post by groten tetter »
Verschillende fotograven tegen gekomen gedurende de rit. Waar kunnen de foto's bekeken worden?
- Safety biker (jerommeke)
- Mountainbiker
- Location: SCOTT SCALE LTD - SPECIALIZED EPIC S-WORKS - BMC RACEMASTER - RIDLEY EXCALIBUR
Post by Safety biker (jerommeke) »
Ik kan maar 1 ding zeggen aan de herders en da is:
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Dikke Proficiat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

- Knurrebikers lady
- Mountainbiker
- Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets
Post by Knurrebikers lady »
Zaterdagmorgen opgepikt door collega bikers Kurt en Bart (Willem Tell) en bij aankomst Ralph, Barty en Anglo Bikers aan ons treintje aangepikt.
Al snel was duidelijk dat het met zo'n groep niet mogelijk was samen te blijven gezien de verschillende tempo's. De 2 groepjes helaas door omstandigheden (éne pijn en andere pijltje gemist), nog verder uitgedund en elk ons ritje met betreffende compagnie verder gezet.
Twee herdertjes hadden ons aangeraden sterk te doseren, een gouden raad die ik niet in de wind heb geslagen
!
Voelde me precies een klein kind die het geluk had 132 km bos, off-road, paadjes, kortom schitterend parcour van dito organisatie te mogen proeven !
Kan al wat reeds geschreven is enkel beamen
- Parcours om duimen en vingers van af te likken
- Uitgebreide en volwaardige bevoorradingen
- Sympa herdertjes, partners van herdertjes, andere medewerkers
- Super veilige fietsenstalling
- TOP, TOP, TOP, ...
Minpuntje (voor mezelf):
Nog wat oefenen om terrils beter op te rijden en te durven afdalen
"Beest" en navolgende kleine beestjes in dit bos niet kunnen beklimmen, doch daar lig ik niet wakker van !
Blij te kunnen neertikken dat ik één van de 4 ladies ben die de volledige rit hebben uitgereden. Aangekomen met 132 km op de teller, 8u08 bikefun à avg 16,2.
PS: Chapeau voor de andere dames en heren, ongeacht de afstand !
@ Katrien20: Proficiat met je vlotte prestatie
Herdertjes en medewerkers: Tot volgend jaar !
Greetz,
Een tevreden lady
Zaterdagmorgen opgepikt door collega bikers Kurt en Bart (Willem Tell) en bij aankomst Ralph, Barty en Anglo Bikers aan ons treintje aangepikt.
Al snel was duidelijk dat het met zo'n groep niet mogelijk was samen te blijven gezien de verschillende tempo's. De 2 groepjes helaas door omstandigheden (éne pijn en andere pijltje gemist), nog verder uitgedund en elk ons ritje met betreffende compagnie verder gezet.
Twee herdertjes hadden ons aangeraden sterk te doseren, een gouden raad die ik niet in de wind heb geslagen
Voelde me precies een klein kind die het geluk had 132 km bos, off-road, paadjes, kortom schitterend parcour van dito organisatie te mogen proeven !
Kan al wat reeds geschreven is enkel beamen
- Parcours om duimen en vingers van af te likken
- Uitgebreide en volwaardige bevoorradingen
- Sympa herdertjes, partners van herdertjes, andere medewerkers
- Super veilige fietsenstalling
- TOP, TOP, TOP, ...
Minpuntje (voor mezelf):
Nog wat oefenen om terrils beter op te rijden en te durven afdalen
"Beest" en navolgende kleine beestjes in dit bos niet kunnen beklimmen, doch daar lig ik niet wakker van !
Blij te kunnen neertikken dat ik één van de 4 ladies ben die de volledige rit hebben uitgereden. Aangekomen met 132 km op de teller, 8u08 bikefun à avg 16,2.
PS: Chapeau voor de andere dames en heren, ongeacht de afstand !
@ Katrien20: Proficiat met je vlotte prestatie
Herdertjes en medewerkers: Tot volgend jaar !
Greetz,
Een tevreden lady
Binnen het huidige inschrijvingsgeld was daar uiteraard geen marge voor. Er waren aan de kantine Hotdogs te koop (tenminste tot dat ze uitverkocht raakten), aan een zeer democratische prijs. Als we de prijs verhogen met als doel iets achteraf aan te kunnen bieden, dan "bestraffen" we de deelnemers die niets nemen.MX jorgy wrote:Nog effe dit: als de prijs omhoog gaat,mss iets te eten aan de aankomst na dergelijke rit?
Boterhammeke met kaas ofzo is al goed om de honger wat te stillen
Of anders gezegd : het maakt geen verschil of je die €2 achteraf (aan het hotdogkraampje) of vooraf (bij de -dan duurdere- inschrijving) bijbetaalt. We kozen ervoor jullie de keuze te laten.
De Foto's komen zeer binnenkort online.
Het moet toch wel "teen en tander" geweest zijn om 120 km parcours van: pijltjes, bevoorradigsposten, gevaarsborden, etc ... te voorzien.
Ik vind dit een voorbeeldorganisatie op niet enkel parcours-vlak en prijs/kwaliteit kan niemand hier iets op aanbrengen. In tegendeel, het moet niet gemakkelijk geweest zijn om de kosten te dekken.
Mij is het reeds lange tijd duidelijk geworden dat "De Herders" zich op de échte mountainbikers richten, eerder dat de recreatievelingen en dit in tegenstelling tot ons (met onze kleinere afstanden) en ons gecombineerd cyclo-gebeuren.
Niets dan lof, hopelijk komt de volgende editie er en kan ik zonder familie-verplichtingen een grotere afstand kiezen.
Het allerbeste & nogmaals proficiat,
Ik vind dit een voorbeeldorganisatie op niet enkel parcours-vlak en prijs/kwaliteit kan niemand hier iets op aanbrengen. In tegendeel, het moet niet gemakkelijk geweest zijn om de kosten te dekken.
Mij is het reeds lange tijd duidelijk geworden dat "De Herders" zich op de échte mountainbikers richten, eerder dat de recreatievelingen en dit in tegenstelling tot ons (met onze kleinere afstanden) en ons gecombineerd cyclo-gebeuren.
Niets dan lof, hopelijk komt de volgende editie er en kan ik zonder familie-verplichtingen een grotere afstand kiezen.
Het allerbeste & nogmaals proficiat,
-
Van Hoey Gert
- Mountainbiker
Post by Van Hoey Gert »
Fantastische rit, die 125km (eigenlijk 130), maar na 110km, was het beste eraf en was het minder genieten. Maar prachtig afwisselend parcour met weinig recuperatie stroken.
En jullie mogen de prijs gerust verhogen, want dit alles georganiseerd voor maar 4 euro, proficiat. Dit was duidelijk geen commerciële rit, maar een voor de echte mountainbikers.
Tot volgend jaar.
En jullie mogen de prijs gerust verhogen, want dit alles georganiseerd voor maar 4 euro, proficiat. Dit was duidelijk geen commerciële rit, maar een voor de echte mountainbikers.
Tot volgend jaar.
-
PieterG
- Mountainbiker
Ken dat gevoel. Ben daar juist hetzelfde tegengekomen...El Baelos wrote:Die steile afdaling vlak voor de splitsing van de 40 en de 56 heb ik de stunt van mijn leven uitgehaald.
Afdaling genomen zonder aan m'n remmen te komen, omdat ik dacht dat ik anders te weinig snelheid ging hebben om aan de andere kant boven te komen. Niet dus!
Terug boven gekomen met nog veel meer snelheid dan verwacht, met als gevolg de hoogste jump uit mijn MTB-carrière.
Minpunt was dat het pad naar links ging en mijn jump rechtdoor, waardoor ik dus 'met mijn klikken en klakken' in de struiken en brandnetels ben gevlogen. Tot groot plezier van mijn compagnons, uiteraard...
nog een late reactie:
Met een drietal Choufkes uit Middelkerke de 85 gereden.
Schitterende tocht en organisatie. Dit is al een klassieker.
Tot volgend jaar, voor misschien een nog grotere afstand !!! en met meer Choufkes !
enkele bedenkingen:
- van mij moet het inschrijvingsgeld niet omhoog, maar als dit zo is, zal ik dit met plezier betalen.
- voorinschrijvingen met een maximum aantal deelnemers (zie Cassel) is een goed idee. Binnen een paar jaar zitten jullie anders zeker boven de 3000 inschrijvingen. Dan is de lol eraf.
Met een drietal Choufkes uit Middelkerke de 85 gereden.
Schitterende tocht en organisatie. Dit is al een klassieker.
Tot volgend jaar, voor misschien een nog grotere afstand !!! en met meer Choufkes !
enkele bedenkingen:
- van mij moet het inschrijvingsgeld niet omhoog, maar als dit zo is, zal ik dit met plezier betalen.
- voorinschrijvingen met een maximum aantal deelnemers (zie Cassel) is een goed idee. Binnen een paar jaar zitten jullie anders zeker boven de 3000 inschrijvingen. Dan is de lol eraf.