1ste Vlaamse Ardennen Herder Marathon - 24/5/08 - Maarkedal

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

het was leuk de geboorte mee te maken van een mtbikeklassieker :-D

zonder meer de Oost-Vlaamse evenknie van Poperinge, gevarieerder qua parcours en minstens even goed qua vijf sterren organisatie (met onder meer een uitstekende bepijling)

ik zat ook op de rug van 'het beest', maar het wierp mij er af, idem dito voor het 'stekelvarken' (die vol stenen), maar al bij al viel het qua lastigheid goed mee, die was meer te danken (of te wijten) aan de afstand (125) dan aan de hellingen, de koninginnerit van de Vlaamse Ardennen vond ik bvb. pittiger, maar het lag toen wel nat

er mogen wat mij betreft (nog) meer technische zone's in (in limburgsmooiste.nl kun je zelfs kiezen voor een apart technisch parcours van 40 kms, eventueel in combinatie met een normaal parcours van 70 kms), beklimmingen van rvv bulten op asfalt hoeven wat mij betreft dan weer niet
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

Herder Steven wrote:Vandaag bij het ontpijlen van de 'Brakellus' (stuk tussen D'Hoppeplein en Wolfskerke) wel aan aantel lekke biba's langs het traject gevonden. Er zijn toch nog altijd van die vedetten die het maar in het rond gooien. Waarschijnlijk vergeten...raar dat hun tools en pomp nooit blijf(t)(en) liggen! :wink:
Heb ze dan maar bij mij thuis in de vuilbak gekieperd. :roll:
Zie,dat is nu eens het toppunt,te lui om hunne brol mee te pakken.Nochtans neemt die lekke biba evenveel plaats in dan die andere...
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

Nja idd, das het toppunt, en lege papieren van een koekje, reep of gelleke nemen zelf minder plaats in dan dat ze gevuld zijn :wink:
Pompierke
Kerstman

Post by Pompierke »

Op de langste afstand ca 2.379 hogtemeters op de teller "Blackburn Delphi 6.0". Over het algemeen redelijk juiste metingen :bounce:
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

christmtb wrote:
Herder Steven wrote:Vandaag bij het ontpijlen van de 'Brakellus' (stuk tussen D'Hoppeplein en Wolfskerke) wel aan aantel lekke biba's langs het traject gevonden. Er zijn toch nog altijd van die vedetten die het maar in het rond gooien. Waarschijnlijk vergeten...raar dat hun tools en pomp nooit blijf(t)(en) liggen! :wink:
Heb ze dan maar bij mij thuis in de vuilbak gekieperd. :roll:
Zie,dat is nu eens het toppunt,te lui om hunne brol mee te pakken.Nochtans neemt die lekke biba evenveel plaats in dan die andere...
Toch zijn er bikers die dit niet doen. Ik stond op de bevoorrading op de Poerensberg (die met de mobilehome) en enkelen zijn mij komen vragen om hun kapotte biba in de vuilbak te mogen werpen =D> Bravo !

Waarschijnlijk zullen er ook veel drinkbussen langs het parcours liggen. Diverse bikers vroegen me om een andere pull. Ik heb hen geholpen tot einde voorraad, daarna ben ik begonnen met lege Spa flessen mee te geven :-D
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Alex,
Nogmaals bedankt voor die bus wd40
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

kenny wrote:Alex,
Nogmaals bedankt voor die bus wd40
Graag gedaan.
vaeske
Mountainbiker

Post by vaeske »

zelf hem ik de 125 ook gedaan zaten naar mijn mening wel veel stukken op de weg tussen vond ik wel spijtig was wel goed voor effe terug op adem te komen het was de verre verplaatsing vanuit de limburg wel waard

hoeveel volk heeft er eigenlijk de 125 gedaan
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

Mister T. wrote:Trouwens, een sfeerbeeld van mezelf met collega Brigandsbiker Tim en Herder Steven:
Image
Zoek de gelijkenis (waren die in aanbieding?)
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Gelijkenis? Euh, bij alle drie loopt het darmpje van de Camelbag langs de rechterkant? :-)

Die foto heeft me bloed, zweet en tranen gekost. Eerst veel zweet om die twee gasten (ik heet ze T&T) te kunnen volgen van aan het Livierenbos tot in Wolfskerke. :oops: En dan, ik zit met verbrande lippen ( #-o ) en telkens ik wil lachen, 'barsten' mn lippen en das nie leutig... De eerstkomende dagen lach ik niet meer... :(
Last edited by Steven vd Eynde on Sun 25 May 2008 21:55, edited 2 times in total.
Post Reply