24/5/08 Maarkedal

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
kadeetje
Mountainbiker

Post by kadeetje »

Das waar van mij mag je zeker 5 of zelfs 8 euro vragen jootje :wink: :wink: , nu 3 euro voor 5bevoorradingen . En dan moeten jullie nog eens 50 euro cent voor de bond per deelnemer , ze hebben zeker en vast tweemaal hun geld geteld #-o #-o . 1300 deelnemers reken en tel maar =P~ . Als ik jullie een raad mag geven probeer het op jullie eigen , via het gemeente bestuur van maarkedal zal dit zeker lukken met verzekeringen. Maarja we zien elkaar wel nog eens he je hebt er nog twee tegoed van die losjes WEDDENSCHAP #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o TJU MIJN BENEN DOEN NOG ZEER MAN MAN MESERIE MESERIE
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

ijsbeerke wrote:> Ik vrees dat dit in de toekomst een op en top commerciële organisatie wordt want slim en leep zijn de herders wel op reclamegebied.
Hoi Ijsbeerke, kan je even zeggen wat je bedoeld? Ik ben langs twee zijden betrokken partij (zowel sponsor van polsbandjes en flyers -zie mijn footer- als deel van organisatie (zie mijn andere footer :-)).
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

jervanheg wrote:
ijsbeerke wrote:> Ik vrees dat dit in de toekomst een op en top commerciële organisatie wordt want slim en leep zijn de herders wel op reclamegebied.
Hoi Ijsbeerke, kan je even zeggen wat je bedoeld? Ik ben langs twee zijden betrokken partij (zowel sponsor van polsbandjes en flyers -zie mijn footer- als deel van organisatie (zie mijn andere footer :-)).
Ik vermoed dat ijsbeerke bedoeld dat ze hier wat in de richting van de Lotto cycling Tour zullen gaan. Waar je voor een ferme inschrijvingsprijs eigenlijk niets terug krijgt. Nuja, de herders ietwat kenende zullen zij zich hier niet aan laten vangen.
FORZA LUC
Mountainbiker

Post by FORZA LUC »

met twee mannen van het endurance team afgezakt voor de 125km naar het voor ons verre Maarkedal (toch een dikke 1,5u met de auto) en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door deze streek. Heel veel bosen zijn hier niet maar de klimmetjes maakten heel veel goed. Net zoals de perfecte organisatie.
Dit was voor ons de ideale voorbereiding voor de Trans Germany waar wij volgende week aan de start zullen staan.
Herders, doe zo verder.
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Vandaag bij het ontpijlen van de 'Brakellus' (stuk tussen D'Hoppeplein en Wolfskerke) wel aan aantel lekke biba's langs het traject gevonden. Er zijn toch nog altijd van die vedetten die het maar in het rond gooien. Waarschijnlijk vergeten...raar dat hun tools en pomp nooit blijf(t)(en) liggen! :wink:
Heb ze dan maar bij mij thuis in de vuilbak gekieperd. :roll:
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

net zoals bij zo veel andere bikers waren de verwachtingen bij mij heel hoog. Deze werden gelukkig grotendeels ingelost. Prachtig bosje om te starten, incl beekje me lekker in te leggen #-o . Na 36km was het bijna over en uit wegens afgebroken zadelbout. Dankzij de parcoursinformatie van één van de Herders, een ommetje naar Brakel gedaan - fietsenmaker gevonden / fiets gerepareerd . Dan het parcours tegenstroom gereden tot ik mijn compagnons weer tegenkwam.
Hoogtepunten voor mij: het Livierenbos en Elenebos.
Dieptepunt: kramp in beide benen, langs voor en achter, op 3km van het einde. (waarschijnlijk de wraak van het beest)
Uiteindelijk vond ik het parcours minder zwaar dan gevreesd. De weersomstandigheden en de toestand van het parcours waren dan ook ideaal. Voor mij mag de lus naar oudenaarde vervangen worden door een uitstapje naar Saint-Sauveur. Nu moeten we nog wachten tot Ronse om daar nog eens te mogen rijden.
Minpunt voor mij is het leggen van palets op het parcours. Meestal wordt de situatie gevaarlijker dan voorheen, en als er dan al geplaatst worden gelieve deze te plaatsen zodat je erover kan rijden zonder gevaar tussen de latten te blijven steken.
Joybiker
Mountainbiker

Post by Joybiker »

Herder Steven wrote:Vandaag bij het ontpijlen van de 'Brakellus' (stuk tussen D'Hoppeplein en Wolfskerke) wel aan aantel lekke biba's langs het traject gevonden. Er zijn toch nog altijd van die vedetten die het maar in het rond gooien. Waarschijnlijk vergeten...raar dat hun tools en pomp nooit blijf(t)(en) liggen! :wink:
Heb ze dan maar bij mij thuis in de vuilbak gekieperd. :roll:
Bij ons was 't andersom, niet platgereden maar wel de pomp verloren. Als die ooit nog word teruggevonden, hoor 'k t graag ....... :lol:
Een kleine tip mss, ze is verloren gegaan tijdens de eerste 50 km van de 125km toer #-o

Voor de rest niks anders dan lof voor de leuke rit, uitpijling, bevoorrading, niks op aan 't merken. Het parcours zelf was voorzien van hele leuke stukken bos, jammer dat die zo snel voorbijgaan. Bij momenten was 't zwaar en waren de collega's zo vriendelijk 't tempo wat te laten zakken....... en 20 km verder was 't dan net andersom. Dus elk heeft z'n "beest' gezien, op 'n bepaald moment zat 'k met 2 beesten tegelijk :lol:
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

MoTorBiker wrote:Herders toch, herders toch. Zo'n supertocht op een zaterdag?
Beter en liever op de zondag, volgend jaar.
Want er is op dit mei week-end duidelijk weinig beweging op de zondagse kalender 2009. En ik kan het weten want er staat hier een hééééél grote cristallen bol op de schouw.
En twee, het is niet voor mezelf maar voor een ander, dan kan ik, euh ik bedoel wij, ook komen.
Ja, :(
Severus
Mountainbiker

Post by Severus »

Perfecte tocht. Dike proficiat voor de organisatie.
Jammer genoeg mijn sleutelbeen gebroken bij een va in Oudenaarde op de 125 km.

Volgend jaar hopelijk een herkansing.

Nog een bedankje voor de vriendelijke herder die me is komen oppikken aan de RVV Museum van oudenaarde en de mensen van het Rode Kruis voor de eerste pijnstillende zorgen.

Amaai wist niet dat dit zo een zeer kon doen. :cry:
grumpy
Mountainbiker

Post by grumpy »

-de herdersvrouwen inschakelen voor een goede massage achteraf zou toch ook een goeie tip kunnen zijn .Als die mannen ons zo kunnen laten afzien zouden ze ook wel een beetje voor ons herstel moeten zorgen.Vreed afgezien(derde tocht in een jaar tijd)mo vree content om de 110 km gereden(geslenterd) te hebben.Enige opmerking die rooie wegwijzertjes zijn op bepaalde achtergronden toch soms moeilijk te onderscheiden(ogen ook wel al een beetje minder)o.a. die laag in 't gras rond da water.Op weg om de beste Vlaamse tocht te worden??Of is het al zo??
Post Reply