net terug van deze toertocht. Mooie rit, ni te veel volk, we hebben goed kunnen doorrijden, maar de bevoorrading!!!!!!!!!!
Sorry, maar 'k heb voor 4 euro enkel een paar stukskes appelsien gehad wegens geen ander fruit / koek of zelfs drinken voorradig!!!
Spijtig hiervan want voor de rest viel de rit goed mee.
25/05/08 Grobbendonk
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Bijterke
- Mountainbiker
- Location: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra
ritje ook gaan doen omdat ik niet uit mijn bed kon om naar Wolfsdonk te gaan. Pas om 9u45 gestart en bijgevolg niet veel volk meer tegengekomen. Aan de bevoorrading banaan, appelsien en suikerwafels en grannies. Meer moet dat niet zijn voor mij. Ik ga voor te rijden, niet om te tafelen;
Parcours was schitterend, singletracks in het kamp, singletracks erna, een minimum aan asfalt en 0% bloso. 55 hm maar dat kan je hier verwachten. Overal bovengeraakt en dat was soms niet zo makkelijk met het los zand.
Op weg naar huis langs kanaal, wind op kop en dat toch even pijn aan de beentjes. Na het verkwikkende douchke voelen we ons weer top.
Kortom, een leuke voormiddag en steun gegeven aan een goed doel.
Parcours was schitterend, singletracks in het kamp, singletracks erna, een minimum aan asfalt en 0% bloso. 55 hm maar dat kan je hier verwachten. Overal bovengeraakt en dat was soms niet zo makkelijk met het los zand.
Op weg naar huis langs kanaal, wind op kop en dat toch even pijn aan de beentjes. Na het verkwikkende douchke voelen we ons weer top.
Kortom, een leuke voormiddag en steun gegeven aan een goed doel.
-
Slome speedy
- Mountainbiker
Post by Slome speedy »
Uitleg klopt volledig,mooie toer. @ bijterke ik ga ook om te rijden en ook niet om te tafelen, maar geen druppel drank is ter toch echt wel over voor 4€.Proche wrote:net terug van deze toertocht. Mooie rit, ni te veel volk, we hebben goed kunnen doorrijden, maar de bevoorrading!!!!!!!!!!
Sorry, maar 'k heb voor 4 euro enkel een paar stukskes appelsien gehad wegens geen ander fruit / koek of zelfs drinken voorradig!!!
In elk geval goed gereden (23.8 AVS en 40.1 km) na gisteren 210 baankilometerkes gedaan te hebben, de beentjes terug los nu....
-
Jannemanneke
- Mountainbiker
Post by Jannemanneke »
De bevoorrading had zich op een bepaald moment even vergist in de plotse massale opkomst, ze zijn zich toen in allerijl moeten gaan herbevoorraden. Waarschijnlijk ben jij net op dat moment toegekomen, en inderdaad, dat tekort zou niet mogen. De 'normale' bevoorrading bestond uit suikerwafels, granny's, banaan, sinaasappel en AA sportdrank. Zonder beperking van hoeveel je ervan mocht meenemen. Niet slecht voor 4 euro denk ik dan.Proche wrote:net terug van deze toertocht. Mooie rit, ni te veel volk, we hebben goed kunnen doorrijden, maar de bevoorrading!!!!!!!!!!
- Point7
- Mountainbiker
Ik heb hier de langste afstand komen rijden maar ik had toch maar 38 km op de teller.
Veel mensen waren vandaag precies wat later gekomen wegens het dreigende weer. Veel deelnemers waren er nog niet (volgens de plaatsen op de parking) en ik was toch niet heel vroeg daar (8u30).
Ik vertrok hier enkele dorpen verder in de regen (met auto) en heb serieuze buien tegengekomen maar in Grobbendonk zelf was het poederdroog op de wegen en in't bos was het ook verrassend droog.
Enkele opmerkingen aan de inschrijving. Geen bewaakte fietsstalling ?
Inschrijftafel met 2 stilo's aan een koordje ??? Owee als het er drukker was. Dat moet gegarandeerd problemen geven.
Het parcours is wel 1 van de beste van de Kempen vind ik. Niet alleen het stuk in het militair domein maar ook de vele singletracks in de bossen erond zijn schitterend. Geen enkel stukje Bloso.
De bevoorrading was bij mij nog helemaal in orde. Ruim aanbod van wafels, koeken, appelsien en lekkere RIJPE bananen. De sportdrank was wat flauw, maar toch lekker. Als ik dan lees dat de bevoorrading op niets trok bewijst weer dat er een grote hoop mensen tegelijk wat later vertrokken zijn dan normaal. De mensen aan de bevoorrading dachten misschien ook dat ze een rustig dagje zouden hebben in't begin en hebben de toeloop onderschat. Als je daar dan juist aankomt is idd pech hebben.
Veel mensen waren vandaag precies wat later gekomen wegens het dreigende weer. Veel deelnemers waren er nog niet (volgens de plaatsen op de parking) en ik was toch niet heel vroeg daar (8u30).
Ik vertrok hier enkele dorpen verder in de regen (met auto) en heb serieuze buien tegengekomen maar in Grobbendonk zelf was het poederdroog op de wegen en in't bos was het ook verrassend droog.
Enkele opmerkingen aan de inschrijving. Geen bewaakte fietsstalling ?
Inschrijftafel met 2 stilo's aan een koordje ??? Owee als het er drukker was. Dat moet gegarandeerd problemen geven.
Het parcours is wel 1 van de beste van de Kempen vind ik. Niet alleen het stuk in het militair domein maar ook de vele singletracks in de bossen erond zijn schitterend. Geen enkel stukje Bloso.
De bevoorrading was bij mij nog helemaal in orde. Ruim aanbod van wafels, koeken, appelsien en lekkere RIJPE bananen. De sportdrank was wat flauw, maar toch lekker. Als ik dan lees dat de bevoorrading op niets trok bewijst weer dat er een grote hoop mensen tegelijk wat later vertrokken zijn dan normaal. De mensen aan de bevoorrading dachten misschien ook dat ze een rustig dagje zouden hebben in't begin en hebben de toeloop onderschat. Als je daar dan juist aankomt is idd pech hebben.
-
Jannemanneke
- Mountainbiker
Post by Jannemanneke »
Door werken in het militair domein (bosontginning) waren we daar genoodzaakt de toer in te korten. Ook in het 'pidpabos' waren weggetjes nog verspert door bomen die de storm van een maand of drie geleden niet overleefd hadden, daar hebben we dus ook enkele mooie weggetjes links moeten laten liggen. Daardoor dat de toer in totaliteit net iets korter was dan voorzien. Volgend jaar zou dat terug in orde moeten zijn.Point7 wrote:Ik heb hier de langste afstand komen rijden maar ik had toch maar 38 km op de teller.![]()
Inderdaad, de toeloop van mensen is wat laat op gang gekomen. Uiteindelijk afgerond met 465 inschrijvingen, toch redelijk goed dus.Point7 wrote:Veel mensen waren vandaag precies wat later gekomen wegens het dreigende weer. Veel deelnemers waren er nog niet (volgens de plaatsen op de parking) en ik was toch niet heel vroeg daar (8u30).
Voor zover ik weet was er wel een bewaakte fietsparking. Voor de loods, links op het grasplein was een bewaakte fietsparking, afgebakend met nadars. En van die stilo's, moest het echt druk geworden zijn dan zouden ze aan de inschrijvingen wel rap ne stilo of twee bij op de tafel gesmeten hebben.Point7 wrote:Enkele opmerkingen aan de inschrijving. Geen bewaakte fietsstalling ?
Inschrijftafel met 2 stilo's aan een koordje ??? Owee als het er drukker was. Dat moet gegarandeerd problemen geven.![]()
Dat klopt!Point7 wrote:De mensen aan de bevoorrading dachten misschien ook dat ze een rustig dagje zouden hebben in't begin en hebben de toeloop onderschat.
ben er ook geweest, samen met vrouwke en 2 van onze kids.
Parcours: dik in orde.
Bevoorrading: ok...alleen ewa aan de late kant.
Toch 1 minpunt: op den teller stonden 31 km aan de aankomst ipv de aangekondigde 25...dat is 20% ernaast. Voor mijn vrouwke was het de eerste tt en de kleinste van 11 kreeg het ook moeilijk.
Verder aan de iets rapperen: stop met bellen of gewoon voorbij rijden: ne simpele 'ik kom links' is meer dan genoeg en veel veiliger.
Parcours: dik in orde.
Bevoorrading: ok...alleen ewa aan de late kant.
Toch 1 minpunt: op den teller stonden 31 km aan de aankomst ipv de aangekondigde 25...dat is 20% ernaast. Voor mijn vrouwke was het de eerste tt en de kleinste van 11 kreeg het ook moeilijk.
Verder aan de iets rapperen: stop met bellen of gewoon voorbij rijden: ne simpele 'ik kom links' is meer dan genoeg en veel veiliger.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
een bel isanders goed hoorbaar, en een zeer duidelijk teken dat er iemand achterop komt.
snap het soms niet... zeggen ze niks dan is het niet goed, bellen ze is het niet goed, roepen ze is het niet goed, fluiten ze is het niet goed... maw.... tis nooit niet goed.
mag ik erop wijzen dat het wel altijd de Belgen zijn die zooooo moeilijk zijn, want rijd je met buitenlanders, dan zaagt er geen ene.
snap het soms niet... zeggen ze niks dan is het niet goed, bellen ze is het niet goed, roepen ze is het niet goed, fluiten ze is het niet goed... maw.... tis nooit niet goed.
mag ik erop wijzen dat het wel altijd de Belgen zijn die zooooo moeilijk zijn, want rijd je met buitenlanders, dan zaagt er geen ene.
ik vind ne vriendelijke 'ik kom langs ....' veel veiliger (vooral voor kids) dan een bel.Sunn xtreme wrote:een bel isanders goed hoorbaar, en een zeer duidelijk teken dat er iemand achterop komt.
voor mij zelf maakt het niets uit...kids schieten van links naar rechts als ze niet weten welke kant ze moeten kiezen. Persoonlijke ervaring...maar op Mountainbike.be tegenwoordig niet meer welkom.
'k schrijf me uit deze peutertuin uit....allemaal saluut