24/5/08 Maarkedal

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Horsepower
Mountainbiker

Post by Horsepower »

zwiebertje wrote:Denk wel dat het bijna onmogelijk is, deze aan dezelfde inschrijvingsprijs aan te bieden volgend jaar?
Voor mij geen enkel probleem. Voor dergelijke tochten wil ik gerust meer betalen, maar maak er volgend jaar aub geen chrono van [-o< (zoals ik heb horen waaien).
Dit is enkel maar boerenbedrog en zal op dergelijk parcours voor heel wat frustraties zorgen (zowel bij chronorijders en niet-chronorijders).
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

laat de chrono rijders maar een strijd voeren met hun eigen .

Massini 8)
ijsbeerke
Mountainbiker

Post by ijsbeerke »

Prachtige rit van de herders. Een betere start kunnen jullie niet gedroomd hebben . Geen enkele alternatieve rit in de buurt ook niet op zondag. Op zaterdag ideaal fietsweer voorspeld en op zondag regen. Daarenboven een echte herdermanie op het forum.(achteraf gezien terecht).Het positieve zal ik niet terug herhalen alleen het volgens mij negatieve opbouwende.(1% tegen 99%pos.).
>voor mij als recreatieve toerrijder (1tt per maand) ontbrak een tussenafstand , 70à75km.
> laatste hellingen op asfalt en kasseien (buiten peerdegedoe) mogen er gerust uit , km en hmvulling.
> julie hm dienden alleen als afschrikmiddel en reclame (vooral die 2500) maar waren 20% te hoog , en dat wisten jullie zelf wel :wink:
> blijkbaar zijn die goedkope prijzen niet door toedoen van jullie maar door de bond (dixit Zwieber). Volgend jaar zullen we zien waar we uitkomen. Het mag gerust naar boven voor mij . (Theux 25 euro !? )
> Ik vrees dat dit in de toekomst een op en top commerciële organisatie wordt want slim en leep zijn de herders wel op reclamegebied. Hopelijk niet maar die 1300 zullen er terug zijn met nog heel wat extra mensen.
> rit is bij geringste regen ondoenbaar en wordt een wandelparcours
maar dit is eigen aan superparcours en technische stukken.
> nog meer van dat La Louvièrebos aub of Ellezelles en Wallonië ipv van Vlaamse ardennen als jullie die côté optrekken dan worden die eerste 40km verlengd zoals het zou moeten. De andere kant (Kluisberg) zit al genoeg in toertochten en van een herdertocht wordt meer verwacht (vanaf nu toch)Ellezelles (of hoe noemt het daar) en Pays des Collines niet en op een steenworp van jullie.
We zien reeds uit naar de volgende (hopelijk terug op zaterdag ).
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Massini wrote:laat de chrono rijders maar een strijd voeren met hun eigen .
Als dat zou kunnen. Net als vorige week ook deze keer verbaal aangevallen door een snelle biker. In het eerste bosje waren we het juiste spoor wat aan het zoeken toen twee bikers ons redelijk agressief aanmaanden om wat sneller te rijden... :evil: TT's zijn er bij mijn weten voor iedereen en niet alleen - met alle respect - voor de getrainde bikers. Het is me trouwens opgevallen dat er tijdens deze tocht toch wel heel veel getrainde bikers reden.
Een chrono zou alleen maar voor een onnodige portie aggressie zorgen op de technischere stukken, beklimmingen en afdalingen zorgen.
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

jodelaietie wrote: Inderdaad , je moet er rekening mee houden dat bij een toertocht sommige zodanig leeg een bevoorrading binnen rijden dat geen enkel bord hoe groot het ook moge zijn gezien wordt.
Best is geen weerkerende bevoorradingen om geen verwarring te zaaien, maar durven we dat de Herders nog vragen na zo'n prachtige organisaitie ?
Reden vd dubbele bevoorrading: organisatorisch en goed gelegen.
Bij slechter weer vragen we ons af hoeveel er in Etikhove de moed nog gaan hebben om daar nog een luske van 32 km bij te pakken???

En moesten we nu overal eens een infokiosk zetten met enkele mooie hosteskes in die u alle nodige info kunnen verschaffen over het te volgen parcours :lol: :lol: zou dat geen verbetering zijn???

Neen, serieus: we weten wel dat we nog fouten gemaakt hebben, maar van de meeste hebben jullie niet veel gemerkt.
Sommige opmerkingen zijn ook niet verenigbaar: de ene vraagt minder splitsingen, een veelgestelde vraag was om volgend jaar een afstand te voorzien tss die 56 en 85, en nog anderen zouden graag aan ieder splitsingspunt zelf à la carte kunnen beslissen wat ze gaan doen. maw :roll: niet simpel.

Het voordeel is wel dat we nog vééél tijd hebben om ons volgende parcours in elkaar te knutselen. Ik heb enkele van die grote parcoursafdrukken meegenomen naar huis. 'k ga die in mijnen kelder ophangen met een bakske stiften bij... Onzen Levi heeft zeker ook nog ideeën ten over om zijn helft van het parcours te vernieuwen.
Op naar de tweede editie zeker :wink:

En wat de prijs betreft.... 't is niet de bedoeling om u te pluimen, maar moesten we nu eens nen euro of 5 mogen vragen voor de langste afstanden zouden we u nog beter kunnen soigneren =D> zonder het risico te lopen dat we er zelf ons broek aan scheuren #-o ('t zijn nl net nieuwe bij de herders)
Last edited by jootje on Sun 25 May 2008 18:28, edited 1 time in total.
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

uncle sam wrote:Merci mannen en vrouwen!
Het was prachtig: genieten, afzien en zelfs doodgaan :P
De grootste afstand gereden en vollop genoten van de eerste 100km.
Alles was er die ik hoopte dat er in zou zitten!

Na het "beest" een domme valpartij gemaakt met een bloedende knie, verrokken pink en een dij vol krampen tot gevolg.
De laatste 27km afgezien en zelfs de laatste peerdenklim doodgegaan (lees: 8km/h omhoog :oops:)
Wat ben ik mijn granny dankbaar.

Nog nooit zo content geweest toen ik de aankomst zag en mij direct gestort in het gras met een blonde en warme hond.
De smaak van voldoening!

Eerste 100km: 22.6 avs, Total 128.8km: 19 avs
Gem HR: 153 - Total CAL: 6056 kcal

Al wie deze tocht gemist heeft: #-o

=D> =D> =D> =D>
Image

:P
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

jootje wrote: En moesten we nu overal eens een infokiosk zetten met enkele mooie hosteskes in die u alle nodige info kunnen verschaffen over het te volgen parcours :lol: :lol: zou dat geen verbetering zijn???
wink:
Geen slecht idee , aan de 1ste bevoorrading miss Schorisse aan de 2de bevoorrading miss Maarkedal aan de 3de miss Vlaamse Ardennen en aan de laatste bevoorrading miss België? Wedden dat meer dan de helft de 125km doet , of zouden ze blijven plakken bij Miss Schorisse ?
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

jootje wrote:En moesten we nu overal eens een infokiosk zetten met enkele mooie hosteskes in die u alle nodige info kunnen verschaffen over het te volgen parcours :lol: :lol: zou dat geen verbetering zijn???
Pas op he, of we beginnen dat hier te noteren als formele beloften voor volgend jaar.
jootje wrote:Op naar de tweede editie zeker :wink:
En wat de prijs betreft.... 't is niet de bedoeling om u te pluimen, maar moesten we nu eens nen euro of 5 mogen vragen voor de langste afstanden zouden we u nog beter kunnen soigneren
Zoals de mond-aan-mond reclame nu zal werken, wordt dit volgend jaar een TT met nog veel meer deelnemers uit alle hoeken in de dichte en verre omgeving. Misschien kan je daardoor een grote sponsor warm maken.

Maar zelfs indien niet, dan vind ik 5 euro voor sommige afstanden nog niet overdreven voor zo'n tocht. (en dat mag je ook als een formele belofte zien van mijne kant!)
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

jodelaietie wrote:
En wat de prijs betreft.... 't is niet de bedoeling om u te pluimen, maar moesten we nu eens nen euro of 5 mogen vragen voor de langste afstanden zouden we u nog beter kunnen soigneren =D> zonder het risico te lopen dat we er zelf ons broek aan scheuren #-o ('t zijn nl net nieuwe bij de herders)
awel daar heb ik geen enkel argument tegen se, voor de regiotour betaal je toch ook 7€ (voorinschrijving ) en 10€ aan de start zelve.
Om nog van andere marathons te zwijgen die al dan niet in de ardennen doorgaan.
dus doe maar gerust voor mijn part.

Massini
vommie
Mountainbiker

Post by vommie »

Proficiat herders. Dit vond ik gewoon af. Maar de 56 gereden wegens laat aangezet, maar twas ver genoeg.

Die eerste steile afdaling in da bos ook niet durven nemen, vraag me niet waarom, maar die steile krengen haat ik gewoon. Even later bijna over kop gegaan in da zelfste bos met de steil knikje op en af. Zeker drie of vier meter enkel op mijn voorwiel gereden.

Maar allee, knap gedaan !! Volgend jaar de 85 of meer !
Post Reply