24/5/08 Maarkedal

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

kris wrote:Toch een tip aan de herders. Probeer het aantal splitsingen beperkt te houden. Hoe minder splitsingen hoe minder mogelijkheid om verkeerd te rijden.
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt: als je erdoor zit/trager rijdt dan voorzien en nog ergens anders naartoe moet/... kan het juist wel handig zijn dat er vaak splitsingen zijn. Dan kan je op "elk moment" afslaan en de tocht wat inkorten (of juist langer maken natuurlijk als je merkt dat het vlotter gaat dan voorzien). Ik vind dat alleszins wel handig, ook omdat er zo regelmatig afscheiding kan komen tussen grotere en kleinere toeren (en dus normaal gezien ook tussen rappere en tragere bikers). In principe zal je ook niet meer gaan verkeerd rijden omdat er meer splitsingen zijn he, zolang het goed aangeduid staat mag dat geen probleem zijn (tenzij er natuurlijk zoals bij jullie een wagen voorstaat).
grote plateau wrote:Smeren tegen 't zonneke...want ze zal uuuuuuren stralen
kheb het gevoeld en vandaag zie ik het: zonnebrandolie vergeten en nu kan je goed zien waar mijn polsbandje zat, tot waar mijn mouwen kwamen... tot zelfs waar de modderspatten en stofplekken op mijn benen juist zaten #-o kzal der wreed uitzien deze zomer aant zwembad :P
Last edited by Haaike on Sun 25 May 2008 14:28, edited 1 time in total.
Marc
Mountainbiker

Post by Marc »

Heren Herders,
proficiat,ik denk(vrij zeker) dat er het beste is uitgehaald wat de streek kan aanbieden,tenslotte zaten we nooit veraf van de start.
Duidelijk een verschil met een toertocht door baanfietsers georganiseerd,een reden trouwens waarom ik bijna niet meer in Vlaanderen aan toertochten deelneem.
was er een beloning voorzien voor het temmen van het beest?ik heb getuigen.
Kunnen degene die uitpakken met avs ed. ook erbij vermelden of ze dat solo of in groep deden.Want op sommige open stukken in iemand ze wiel zitten of achteruit geblasen worden is wel degelijk een verschil.
Voor degene die elke week van dit willen hoeven maar af te zakken naar bvb. Namen ,Dinant etc.
Nogmaals chapeau aan de organisatie.
WouterDM
Mountainbiker

Post by WouterDM »

kris wrote: Trouwens, marathon-dude, overal in dat bosje bovengereden??
Ik wel, maar 'k heb er daar wel veel horen vloeken... Hier moeten ze volgende keer de keuze geven om dit te bypassen denk ik...
Enkel dat beest hee.... Dat beest heeft me psychologisch geklopt! Het was me al aan het uitlachen vooralleer ik eraan begon. Heb dan ergens halverwege moeten afstappen :oops: . Ik heb dit dan proberen goed te maken door wat later die rotsklim volledig op te rijden :wink:
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

@MArc: je hebt gelijk: tot vlak na de Koppenberg had ik op mijn dooie eentje nog 18,5, daarna even kopje onder om de laatste twaalf terug boven water te komen : 130km, avs 17,6,..maar : ik heb mss drie km "gewielzogen", de rest was soms stoempen tegen de wind.

In een groepje kan je je toch soms wat laten meeglijden, dat scheelt een pak aan energie.

(P.S: mijn lofbetuigingen heb ik al gepost op de marathonpagina's, maar nogmaals een dikke pluim voor de herders)
jend
Mountainbiker

Post by jend »

Jep, ik ben gestart voor de 85km. Idereen is vol lof over deze rit, ik ook heb me rotgeamuseerd op het mooie parcour. Maar toch waren er dingen die wat beter konden. En voore alle duidelijkheid dit is opbouwende kritiek, het is alsof vele bikers niet durven zeggen wat er beter kan. De herders zijn top gasten met een toffe megaorganisatie die gerust een luisterend oor hebben.

de parking op da grasveld zal bij slecht weer geen optie zijn want dan geraakt 90% niet meer af de parking, heb nu al ne bmw mogen losduwen met 2andere bikers. Nu uiteraard was dit zeker te doen.

2plaatsen waar in een afdaling het gevarenpunt iets te laat stond aangeduid, bij de eerste afdaling na het muziekbos denk ik, ging het snel naar beneden en plots zie ik een driehoekje staan en rem af, maar te laat, want zat in diepe groeven en men voorwiel op een grote steen en dit aan meer als 30km/h heb ne wielie gedaan op men voorwiel over ne afstand van zeker 5Meter en kwam met ZEER veel geluk terug op beide wielen terecht, wel met volle gewicht op men zadelmet de edele delen als schokdemper, kan je verzekeren dat doe gene deugd zene, en kstond plat ook vanvoor, maarja, da was nu wel het minste. Voor hetzelfde geld val ik daar en is men seizoen gedaan.

2de keer is hierr al beschreven een open plaats, waar veel snelheid gemaakt wordt en zeer goed bolde plots een bordje en nog geen meter verder ne put van je welste, heb in men reactie nog een deel kunnen overbruggen met een jump. De bikers achter mij waren blij dat ik riep want die waren zeker op hun snoet terecht gekomen.

Bij de laatste controle in Etikhove heel veel verwarring voor de groete afstandsrijders, die daar 2keer moesten komen. Zelf had ik het gezien, maar twas daar ne herder me ne spezialized helm die daar zeker 10x zijne uitleg heeft moeten doen in die 5min dat ik daar stond. Kan opgelost worden met een groot bord dat zichtbaar is voor iedereen. Bij de PVP Classic stond dat ook en werkte zeer goed, er zijn natuurlijk altijd die niet uit hun doppen kijken hé.

Dit heb ik dan ook gemeld aan enkele herders want via dit forum kan je veel zeggen, maar als je dit persoonlijk kunt melden dan is dit toch beter denk ik.

Voor de rest een super tocht, zeer veel offroad, goed bepijld de bevooradingen waren subliem en uiteraard veel toffe singletracks. Ik heb genoten samen met nog vele andere rondom mij denk ik.
Ne dikke proficiat aan de ganse herders equipe.

Volgend jaar kom ik terug voor de 125km
jend
Mountainbiker

Post by jend »

ahja, ik had trouwens iet van een kleine 1400hm en 18.7gem

denk dat dit niet slecht is. Die hoogte meters kunnen nogal verschillen denk k. En denk niet dat brol is waar ik met rondrij, ne polar cs400.

Maar niet dat ik her erg vondt dat er wa minder waren zene.

Grtz
barty
Mountainbiker

Post by barty »

kris wrote:
barty wrote:...Aan de eerste bevoorrading boven gekomen in het gezelschap van Ralph, Patrick en den spinning instructor. Daar even gewacht op Knurre en gevolg en daar is het voor mij volledig fout gegaan #-o #-o Onmiddellijk na de bevoorradig de balkjes afgestoven en daar blijkbaar een pijltje gemist :oops: ...
Wij zijn ongeveer hetzelfde tegengekomen.
Na de eerste bevoorrading was een van onze mannen gestopt voor een plaspauze. Aan de cafe's stonden er enkele wagens op de weg. Iedereen reed naar links. Wij dus ook. Toen onzen maat er niet doorkwam zijn we teruggekeerd. Bleek dat die auto's voor het splitsingbord stonden.

Geen fout van de herders dus.
Toch een tip aan de herders. Probeer het aantal splitsingen beperkt te houden. Hoe minder splitsingen hoe minder mogelijkheid om verkeerd te rijden.

@ KRIS :Het is misschien raar om te zeggen ...maar het is toch een hele troost te horen dat ik toch niet de enige ben die daar gemist heeft.. :wink: want er komen hier kwinkslagen uit alle hoeken van het land die het blijkbaar "opgezet spel" van mij vinden om te misrijden, foei dat ze dat durven te denken van mij
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Zojuist eens mijne Garmin aangesloten op de pc voor de data van gisteren.
Gegevens:
Afstand: 128,08km
Max: 52.5km
gemiddelde: 18,6 km/u
Dat gemiddelde heb ik gedurende de complete tocht kunnen aanhouden, dus er was op dat gebied geen verzwakking. Daar ben ik tevreden over vooral omdat ik vertrokken was met een avs van 16km/u in het achterhoofd.
Wel enkele malen moeten stopen omdat mijn traparm loskwam :evil: . Zonder dat lag het gemiddelde zonder twijfel nog wat hoger.
Nergens mis reden, wel 1 keer in een afdaling net voorbij de afslag. Ik had het gezien, maar de snelheid lag te hoog. De koppenberg op de weg gedaan en ferm gevloekt toen ik zag dat de taaienberg er ook nog inzat. Het beest ben ik tot op 3meter van de top geraakt, maar dan trok ik mijn fiets bijna over waardoor ik uiteindelijk stilstond. (De fut was er toch al redelijk uit)
Ik heb genoten, tot volgend jaar.

proficiat aan alle herders, t'was dik in orde.
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Ben al blij dat er toch zijn die enkele mindere punten aangegeven hebben!
Als alles nu al perfect was zouden we het volgend jaar niet meer kunnen verbeteren!
De gevarenbordjes mochten idd.soms iets vroeger of meerdere als ultieme waarschuwing!
We kunnen wel natuurlijk niet elk putje voorzien van een bordje met de te verwachten moeilijkheidsgraad.
Mountainbiken is nog wat anders dan een gewone vlakke veldtoertocht omdat je moet proberen om alle gevaren
op voorhand in te schatten en er je snelheid moet naar aanpassen!
Natuurlijk niets toffer dan je als een baksteen naar beneden te laten zoeven.
De splitsingsborden kunnen ook wat duidelijker gemaakt worden,vooral aan de dubbele bev.was er wat verwarring.
Een toilet werd er ook gevraagd, aan de stops,van onze 2 forumdames (ka&knu),die hier vandaag hun
mannetje gestaan hebben,en de volle rit aan een behoorlijk snel tempo hebben afgebiked! =D> =D> =D>
Wij hopen maar 1 ding,dat jullie de privé-tereinen met rust laten zodat we ze dan volgend jaar opnieuw kunnen aanbieden.
Ook vele bospassages zijn onderhevig aan vergunningen om er door te fietsen!
De kleur van de bepijling was voor de meesten ideaal,maar sommigen hebben er toch problemen mee!
Kan eventueel een oplossing voor gezocht worden,want niets is ambetanter als je een beetje kleurendoof bent!
Meen zelfs dat er een herder is met hetzelfde probleem, zonder namen te noemen?
Denk wel dat het bijna onmogelijk is, deze aan dezelfde inschrijvingsprijs aan te bieden volgend jaar?
Dit jaar waren we gebonden aan de opgelegde tarieven van een eerste organisatie in samenwerking met wbv!
We mogen de weergoden eeuwig dankbaar zijn om deze ideale omstandigheden en vergewissen er ons van
dat het hier ook een heroische tocht zou kunnen worden in mindere omstandigheden!
In de winter is het bijna uitgesloten om met die bossen een soortgelijk parcours aan te bieden!
1301 deelnemers?moet wel zeggen dat ik vandaag meer dan 100 km in't zwart heb gereden,dus zeker eentje meer?
1302 lijkt mij een mooier getal:de slag om de gulden Vlaamse Ardennen!

herder zwiebertje :wink:
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

jend wrote: Bij de laatste controle in Etikhove heel veel verwarring voor de groete afstandsrijders, die daar 2keer moesten komen. Zelf had ik het gezien, maar twas daar ne herder me ne spezialized helm die daar zeker 10x zijne uitleg heeft moeten doen in die 5min dat ik daar stond. Kan opgelost worden met een groot bord dat zichtbaar is voor iedereen.
Inderdaad , je moet er rekening mee houden dat bij een toertocht sommige zodanig leeg een bevoorrading binnen rijden dat geen enkel bord hoe groot het ook moge zijn gezien wordt.
Best is geen weerkerende bevoorradingen om geen verwarring te zaaien, maar durven we dat de Herders nog vragen na zo'n prachtige organisaitie ?
Post Reply