Inderdaad Massini, witte On One en een lange zwabber in't zwart erop. Wie was jij?Orkje schreef:
Om de loftrompet nog wat langer te laten klinken: schitterende tocht, Herders!
Vooral het bos vlak na de start was lekker technisch en steil, en in mijn geliefde Livierenbos was een waar nirvana uitgepeild! Ook de beklimming van de Pottelberg mocht er zijn... En dan die laatste klim, wat was de naam precies? Peerdegedoe?
85km op 6 uur met de singlespeed, heerlijk! Volgend jaar meer!!!
witte bike en zwarte tenue ?? in dat geval dan zijn we elkaar enkele keren voorbij gereden denk ik rond Flobeque denk ik.
Massini
24/5/08 Maarkedal
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
Orkje
- Mountainbiker
- MaC'Red
- Mountainbiker
zwarte bike ( massini dus ), geel truitje van de regiotour en oranje camelback mule op de rug.Orkje wrote:Inderdaad Massini, witte On One en een lange zwabber in't zwart erop. Wie was jij?Orkje schreef:
Om de loftrompet nog wat langer te laten klinken: schitterende tocht, Herders!
Vooral het bos vlak na de start was lekker technisch en steil, en in mijn geliefde Livierenbos was een waar nirvana uitgepeild! Ook de beklimming van de Pottelberg mocht er zijn... En dan die laatste klim, wat was de naam precies? Peerdegedoe?
85km op 6 uur met de singlespeed, heerlijk! Volgend jaar meer!!!
witte bike en zwarte tenue ?? in dat geval dan zijn we elkaar enkele keren voorbij gereden denk ik rond Flobeque denk ik.
Massini
Massini
Als dit doodgaan is, dan ben ik gerust...ondanks de perikelen die ik de vorige weken gehad heb met een spierscheur, toch de langste afstand kunnen overbruggen....
Maar het weer, de voortreffelijke organistie, de droogte van het parcours (vorige zondag verzoop je nog bijna in de modder) speelde wel een helpende hand....
Hoe jullie het klaarspelen, is al een prestatie op zich !! 130km onder controle houden...djeezes !!! Er zijn organistaties die nog geen 40km kunnen organiseren !!
Zo'n organisatie verdient een subsidie van de provincie !! Is ook een vorm van hoe je kunt ontdekken hoe mooi Vlaanderen wel kan zijn !!
Ik hoop alleen dat jullie geen slachtoffer wordt van het succes....
Maar het weer, de voortreffelijke organistie, de droogte van het parcours (vorige zondag verzoop je nog bijna in de modder) speelde wel een helpende hand....
Hoe jullie het klaarspelen, is al een prestatie op zich !! 130km onder controle houden...djeezes !!! Er zijn organistaties die nog geen 40km kunnen organiseren !!
Zo'n organisatie verdient een subsidie van de provincie !! Is ook een vorm van hoe je kunt ontdekken hoe mooi Vlaanderen wel kan zijn !!
Ik hoop alleen dat jullie geen slachtoffer wordt van het succes....
Tja veel valt hier niet meer aan toe te voegen zeker ...misschien toch nog dit.
Was gisteren afgesproken met enkele collega bikers om te vertrekken voor den groten toer.Tegen dat we voltallig waren was het rond 8u30 en toen werd het meteen menens.Ons technisch vermogen werd vanaf de eerste meters op de proef gesteld. Op een dergelijk traject is het niet mogelijk om met een 10-tal man samen te blijven dus reden we een beetje verspreid over de schitterende single-tracks en andere technische uitdagingen.
Aan de eerste bevoorrading boven gekomen in het gezelschap van Ralph, Patrick en den spinning instructor. Daar even gewacht op Knurre en gevolg en daar is het voor mij volledig fout gegaan
Onmiddellijk na de bevoorradig de balkjes afgestoven en daar blijkbaar een pijltje gemist
Boven op den Hotond mooi de pijltjes links gevolgd...Ik was ervan overtuigd dat ik juist was want ik zag een mooi bord 103-125, helaas kwam ik na een 7- tal km opnieuw aan een bevoorrading en ik had daar onmiddellijk door dat ik "iets" verkeerd had gedaan...dan heb je twee mogelijk heden...terugkeren en +/- 15 km extra rijden of de tocht verder zetten....Ik heb voor het tweede gekozen, en tja als je dan zo uitkijkt naar zo'n tocht dan ben je er toch even niet goed van.Ondanks die tegenvaller van het misrijden toch enorm genoten van de tocht.Echter in totaal toch ne keer of 5 rechtsomkeer moeten maken omdat ik misreden was.
Bij de eerste passage op de koer van het boeren hof had ik slecht 53 km op de teller en dat bleken er een 20-tal te weinig te zijn door mijn fout van het misrijden
Verdorie ik ben er nog niet goed van.Op die bevoorrading tevergeefs bijna een uur staan wachten op de bikers waar ik mee gestart was, ondertussen ne goeiendag gezegd tegen andere forumbikersen en ook Anglo Boy Geert die op pad was voor één van de kortere afstanden.Nadat ik een biker stijlrijk in het decor had zien belanden was dat ook voor mij een extra motivatie om alert en geconcentreerd te blijven in de technische afdalingen en ook de klimmen zoals de Ladeuze (wonderbaarlijk genoeg bovengeraakt).Aan de Koppenberg voor de road versie gekozen en daarna "Het Beest" als een volleerd wandelaar naar boven gestapt. Ook het stuk met al die keien en rotsen niet boven geraakt
Ik had dat stuk al enkele keren afgedaald maar zag het dat uur van den dag niet echt meer zitten om nog naar boven te fietsen
De laatste 25 km liepen eerlijk gezegd echt vlot en ik besefte, ondertussen toch wel genietend van de mooie streek en schitterend traject, dat ik een unieke kans verkeken had om de 125 km af te ronden.
Tenslotte over de meet gebold met 105 km op de teller aan 17.9 gemiddeld en tja nog redelijk wat jus in de benen.
Na een verkwikkende douche , was ik helemaal klaar voor een uitgebreide après.
wat ervoor zorgde dat de rit helemaal "af" was.
Ik hoop dat de Herders volgend jaar terug uitpakken met zo'n stevige organisatie
zodat ik mijn navigatiefout van dit jaar kan rechtzetten.
Applaus voor de Herders en voor allen die het Huzarenstukje tot een goed einde brachten.

Was gisteren afgesproken met enkele collega bikers om te vertrekken voor den groten toer.Tegen dat we voltallig waren was het rond 8u30 en toen werd het meteen menens.Ons technisch vermogen werd vanaf de eerste meters op de proef gesteld. Op een dergelijk traject is het niet mogelijk om met een 10-tal man samen te blijven dus reden we een beetje verspreid over de schitterende single-tracks en andere technische uitdagingen.
Aan de eerste bevoorrading boven gekomen in het gezelschap van Ralph, Patrick en den spinning instructor. Daar even gewacht op Knurre en gevolg en daar is het voor mij volledig fout gegaan
Bij de eerste passage op de koer van het boeren hof had ik slecht 53 km op de teller en dat bleken er een 20-tal te weinig te zijn door mijn fout van het misrijden
De laatste 25 km liepen eerlijk gezegd echt vlot en ik besefte, ondertussen toch wel genietend van de mooie streek en schitterend traject, dat ik een unieke kans verkeken had om de 125 km af te ronden.
Tenslotte over de meet gebold met 105 km op de teller aan 17.9 gemiddeld en tja nog redelijk wat jus in de benen.
Na een verkwikkende douche , was ik helemaal klaar voor een uitgebreide après.
Ik hoop dat de Herders volgend jaar terug uitpakken met zo'n stevige organisatie
Applaus voor de Herders en voor allen die het Huzarenstukje tot een goed einde brachten.
Last edited by barty on Sun 25 May 2008 22:08, edited 2 times in total.
- kommil foo
- Mountainbiker
Post by kommil foo »
SUPER van het begin tot het einde dit was pure mtb fun .
Ne dikke proficiat aan de herders en zeker tot volgend jaar

Ne dikke proficiat aan de herders en zeker tot volgend jaar
Wij zijn ongeveer hetzelfde tegengekomen.barty wrote:...Aan de eerste bevoorrading boven gekomen in het gezelschap van Ralph, Patrick en den spinning instructor. Daar even gewacht op Knurre en gevolg en daar is het voor mij volledig fout gegaan![]()
Onmiddellijk na de bevoorradig de balkjes afgestoven en daar blijkbaar een pijltje gemist
...
Na de eerste bevoorrading was een van onze mannen gestopt voor een plaspauze. Aan de cafe's stonden er enkele wagens op de weg. Iedereen reed naar links. Wij dus ook. Toen onzen maat er niet doorkwam zijn we teruggekeerd. Bleek dat die auto's voor het splitsingbord stonden.
Geen fout van de herders dus.
Toch een tip aan de herders. Probeer het aantal splitsingen beperkt te houden. Hoe minder splitsingen hoe minder mogelijkheid om verkeerd te rijden.
Voor de rest was dit een heel goed georganiseerde tocht.
Toch nog een minpuntje. ROZE armbandjes voor al die stoer mannen.
Volgend jaar graag van die groene zoals jullie tenue.
Het is een priveterrein. Het is wel aangelegd in samenspraak met Meirhaeghe.marathon-dude wrote:Hoe zat dat nu juist met dat eerste prive-parcours in de 125km? Was dat nu een trainingsparcours van Meirhaege ofzo?
Aan alle bikers zou ik willen vragen om het te respecteren. Ben je in de buurt en wil je het eens doen vraag dan de eigenaar om toestemming. Bij droge omstandigheden is dit normaal gezien geen probleem.
Trouwens, marathon-dude, overal in dat bosje bovengereden??