na de 2de stop was er wel nogal veel road
24/5/08 Maarkedal
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Dieter ex Mx-er
- Mountainbiker
Post by Dieter ex Mx-er »
Herders, merci voor dit off-road pareltje
zeker in t'begin. De 103 gevolgd tot aan de 3de bevoorrading en dan de 56,totaal 75km met 18 avs
- MaC'Red
- Mountainbiker
witte bike en zwarte tenue ?? in dat geval dan zijn we elkaar enkele keren voorbij gereden denk ik rond Flobeque denk ik.Orkje wrote:Om de loftrompet nog wat langer te laten klinken: schitterende tocht, Herders!
Vooral het bos vlak na de start was lekker technisch en steil, en in mijn geliefde Livierenbos was een waar nirvana uitgepeild! Ook de beklimming van de Pottelberg mocht er zijn... En dan die laatste klim, wat was de naam precies? Peerdegedoe?
85km op 6 uur met de singlespeed, heerlijk! Volgend jaar meer!!!
Massini
- MX jorgy
- Mountainbiker
Kan ik inkomen, alhoewel de enthousiaste MXers er gewoon los over springenracing_skelle wrote:Juist, voor de minder ervaren bikers (met alle respect :)) kan ik me inbeelden dat er een paar verrassingen inzaten Zelf heb ik één gevaarlijk punt opgemerkt dat net niet duidelijk genoeg aangeduid stond. Het was een open veldweg, ergens halverwege de 56km, met een brede put in de afdaling. Niet steil maar je kon daar vlotjes 30 rijden en de felle zon verborg het gevaar. Er stond een aanduiding 'gevaarlijk punt'. Normaalgezien zou ik een klein beetje inhouden en zien wat er scheelt, maar ben toch echt in de remmen gegaan toen ik een voorganger een paar meter verder op de grond zag liggen (niks ergs zo bleek). Tip: hier een nog iets duidelijker bord zetten, met desnoods 'verplicht te stoppen'.Cannonneke wrote:Er waren hier en daar wel wat verraderlijke trapjes of putten in afdalingen, althans heb ik toch vsch bikers zien tuimelen, maar de gevaarlijkte passages waren mooi aangekondigd.
Bon, tis een detail, de echte bikers weten ondertussen dat er overal gevaar schuilt, maar de enthousiaste beginners kunnen hier wel stevig op hun smikkel gaan als het voorwiel vast komt te zitten in de put (ik spreek uit ervaring)
- luckyluc
- Mountainbiker
ik wist het, hier vliegen er vandaag het decor in. Had net hetzelfde gedaan, afdalen zonder te remmen om met genoeg snelheid boven te komen, bleek dat de snelheid boven nog veel te hoog was, een noodremming zorgde ervoor dat ik enkele seconden op mijn voorwiel balanceerde en net niet het decor inging, ik had veel geluk gehad.El Baelos wrote:Die steile afdaling vlak voor de splitsing van de 40 en de 56 heb ik de stunt van mijn leven uitgehaald.
Afdaling genomen zonder aan m'n remmen te komen, omdat ik dacht dat ik anders te weinig snelheid ging hebben om aan de andere kant boven te komen. Niet dus!
Terug boven gekomen met nog veel meer snelheid dan verwacht, met als gevolg de hoogste jump uit mijn MTB-carrière.
Minpunt was dat het pad naar links ging en mijn jump rechtdoor, waardoor ik dus 'met mijn klikken en klakken' in de struiken en brandnetels ben gevlogen. Tot groot plezier van mijn compagnons, uiteraard...
Fritsie die klaar stond om die afdaling ook te proberen was zo geschrokken van mijn stunt dat hij direkt zijn fiets draaide en vliegensvlug rechtdoorreed.
voor de organisatie chapau
- petanker
- Mountainbiker
Omdat ze mij aan de eerste bevoorrading op de 56 km zo mooi vroegen of ik een verslagje wilde schrijven (ik antwoordde dat ik dat nog niet wist), wel hier is het.
En meer moet ik daar niet aan toevoegen, want anders moet iedereen nog maar eens hetzelfde lezen in andere bewoordingen.
Tot volgend jaar voor wat meer km's
En meer moet ik daar niet aan toevoegen, want anders moet iedereen nog maar eens hetzelfde lezen in andere bewoordingen.
Tot volgend jaar voor wat meer km's
- profi
- Mountainbiker
- Location: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS
Omdat ik telkens de zaterdag morgen moet werken kon ik maar de 56 km rijden , om 12u30 gestart en tzag ernaar uit door het uur dat ik alleen zou rijden , tot de eerste bevoorading na 30 km (blijkbaar iets extra gereden) heb ik +/- 10 man tegengekomen , niet erg zo kon ik men eigen tempo bepalen , fantastische rit , vooral die singletrack in het bos , bevooradingen waren af , vriendelijke mensen , aangekomen met 65 km op den teller , khad de benen om een langere rit te doen , maar als je moet werken smorgens moest ik het doen met een kortere , ik heb me vooral goed geamuzeerd , tot volgend jaar

- Action-Man
- Mountainbiker
Post by Action-Man »
dat alles in orde was hoef ik hier niet meer te vertellen.wat me zelf betreft de 125 km gedaan.vertrokken met de mannen met hun vt4 truitjes aan en had all gezien dat deze geen partij voor mij waren en ze wijselijk laten rijden.dan op mijn eigen tempo gaan rijden en toch op redelijke tijd binnen gekomen.mijn avs ga ik niet vermelden want ik ga na zo een tt rijden om van de omgeving te genieten en aan te komem wat aangezien mijn leeftijd toch een prestatie is.
-
racing_skelle
- Mountainbiker
Post by racing_skelle »
die was raakMX jorgy wrote:Kan ik inkomen, alhoewel de enthousiaste MXers er gewoon los over springenracing_skelle wrote:Juist, voor de minder ervaren bikers (met alle respect :)) kan ik me inbeelden dat er een paar verrassingen inzaten Zelf heb ik één gevaarlijk punt opgemerkt dat net niet duidelijk genoeg aangeduid stond. Het was een open veldweg, ergens halverwege de 56km, met een brede put in de afdaling. Niet steil maar je kon daar vlotjes 30 rijden en de felle zon verborg het gevaar. Er stond een aanduiding 'gevaarlijk punt'. Normaalgezien zou ik een klein beetje inhouden en zien wat er scheelt, maar ben toch echt in de remmen gegaan toen ik een voorganger een paar meter verder op de grond zag liggen (niks ergs zo bleek). Tip: hier een nog iets duidelijker bord zetten, met desnoods 'verplicht te stoppen'.Cannonneke wrote:Er waren hier en daar wel wat verraderlijke trapjes of putten in afdalingen, althans heb ik toch vsch bikers zien tuimelen, maar de gevaarlijkte passages waren mooi aangekondigd.
Bon, tis een detail, de echte bikers weten ondertussen dat er overal gevaar schuilt, maar de enthousiaste beginners kunnen hier wel stevig op hun smikkel gaan als het voorwiel vast komt te zitten in de put (ik spreek uit ervaring)