24/5/08 Maarkedal

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

racing_skelle wrote: Hoe zou het parcours erbij liggen na een dag of 4 regen ? Herders, hoe was jullie verkenning in februari ? Zag er nat uit toen..
Dat hebben we vorige week tijdens onze superverkenning van de 125 km mogen ervaren. Stukken waar je gisteren off-road vlot 30 per uur haalde (bvb Hameidries) was vorige week sleren tot en met. Soms maar 10 per uur... Dat kruipt in de kleren. Het Livierenbos lag perfect en je kon aan een aardig tempo het BMX-parkoers afwerken. Vorige week gene waar. Hetzelfde met de Koppenberg off-road, was nu een autostrade in vgl met vorige week... :P

Onze stoutse dromen zijn uitgekomen en dit zowel qua aantal deelnemers, het weer, weinig echte problemen gehad qua sabotage ed, geen zware valpartijen... We hadden echt gehoopt op goed weer de dag zelf (en gekregen), maar ook de droge weken ervoor kwamen meer dan op tijd, zeker voor enkele boszones. Want in feb-maart-april was er op sommige plaatsen echt geen doorkomen aan...

Bedankt aan iedereen (daarmee vergeet ik niemand :wink: )!!!! =D>
katrien20
Mountainbiker

Post by katrien20 »

Amai, herders, dat moet deugd doen, AL die lovende commentaren!!! :drunk: :drunk: :drunk:

En het was inderdaad TOP! Ik heb nog nooit een tocht gereden die helemaal af was, zelfs tot de warme douches toe!!!!
Gisteren kregen we dus een schitterende tocht met een perfecte organisatie mbt fietsstalling, inschrijving, aangeven van de routes op grote panelen, bepijling, seingevers, 6!!! pitstops (en inderdaad om de 20 km!), aangegeven gevarenborden, leuke borden met ludieke teksten, vriendelijke opvallende groene mannekes.... =D> =D> =D> =D>

Wat me wel opviel dat de deelnemers van de verschillende tochten, heel goed verspreid zaten. Op de grote afstand had ik soms het gevoel dat ik alleen op de wereld aan het rijden was;nergens opstoppingen of drukte van jewelste!
Voor mij was het met goed doseren een uitdaging om voor de volle 125 km te gaan en het is gelukt! :drunk: . Tot aan km 105 zaten de benen heel goed. Maar dan kwam het Elenebosje(lees "strontbosje" :oops: ) eraan met oa het beest... #-o Pffff, na een fikse wandeling van de helling van 30° zaten mijn benen helemaal verzuurd met als resultaat dat ik bij elke volgende boomwortelklimmetje afgezien heb. Ik ben dan nog in de struikjes beland... En dan nog dat keienpad..; En net op die plaats zit dan die sadistische fotograaf he, om elke wandeling vast te leggen als bewijslast... :lol:
Kortom : voor mij was dit de beste tocht ooit al gereden! =D> =D> =D>
Bedankt herders en voltallige crew, want het was SUPER!!!!
phoenix.cr
Mountainbiker

pluim!!!

Post by phoenix.cr »

na alle positieve reakties sluit ik mij aan met de meerderheid.... deze rit was gewoon beter dan xxx.chapeau voor de herders!!!! dit zou een must moeten zijn voor elke biker ... ikzelf rijd nu een 8tal maanden en boe vreed content deze tocht te mogen ervaren,kweet nu dat ik vooruitgang boek...bedankt dat ik er mocht bij zijn ........ =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> enne diene blonde nadien ,zaaallllig.. #-o #-o #-o
phoenix.cr
Mountainbiker

pluim!!!

Post by phoenix.cr »

na alle positieve reakties sluit ik mij aan met de meerderheid.... deze rit was gewoon beter dan xxx.chapeau voor de herders!!!! dit zou een must moeten zijn voor elke biker ... ikzelf rijd nu een 8tal maanden en boe vreed content deze tocht te mogen ervaren,kweet nu dat ik vooruitgang boek...bedankt dat ik er mocht bij zijn ........ =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> enne diene blonde nadien ,zaaallllig.. #-o #-o #-o
phoenix.cr
Mountainbiker

pluim!!!

Post by phoenix.cr »

Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

katrien20 wrote: Kortom : voor mij was dit de beste tocht ooit al gereden! =D> =D> =D>
Bedankt herders en voltallige crew, want het was SUPER!!!!
Niet alleen de lovende commentaren aan de aprés en hier op 't forum, maar de stralende en dikwijls verbeten gezichten doen deugd als appreciatie. Toen ik pijltjes corrigeerde aan den Donk in Oudenaarde, kreeg ik van de passerende bikers zelf een voldane =D>.
Voor de gezichten doen we het, hé.
Cannonneke
Mountainbiker

Post by Cannonneke »

El Baelos wrote:Die steile afdaling vlak voor de splitsing van de 40 en de 56 heb ik de stunt van mijn leven uitgehaald.
Afdaling genomen zonder aan m'n remmen te komen, omdat ik dacht dat ik anders te weinig snelheid ging hebben om aan de andere kant boven te komen. Niet dus!
Terug boven gekomen met nog veel meer snelheid dan verwacht, met als gevolg de hoogste jump uit mijn MTB-carrière.
Minpunt was dat het pad naar links ging en mijn jump rechtdoor, waardoor ik dus 'met mijn klikken en klakken' in de struiken en brandnetels ben gevlogen. Tot groot plezier van mijn compagnons, uiteraard...
Hehe, ik kwam er net aan toen ik jouw stunt zag : als je merkt dat je te snel gaat kan je altijd nog remmen hé :wink: Zag er wel "cool" uit, en je landde nog vrij zacht =D>

Er waren hier en daar wel wat verraderlijke trapjes of putten in afdalingen, althans heb ik toch vsch bikers zien tuimelen, maar de gevaarlijkte passages waren mooi aangekondigd.
racing_skelle
Mountainbiker

Post by racing_skelle »

Cannonneke wrote:Er waren hier en daar wel wat verraderlijke trapjes of putten in afdalingen, althans heb ik toch vsch bikers zien tuimelen, maar de gevaarlijkte passages waren mooi aangekondigd.
Juist, voor de minder ervaren bikers (met alle respect :)) kan ik me inbeelden dat er een paar verrassingen inzaten Zelf heb ik één gevaarlijk punt opgemerkt dat net niet duidelijk genoeg aangeduid stond. Het was een open veldweg, ergens halverwege de 56km, met een brede put in de afdaling. Niet steil maar je kon daar vlotjes 30 rijden en de felle zon verborg het gevaar. Er stond een aanduiding 'gevaarlijk punt'. Normaalgezien zou ik een klein beetje inhouden en zien wat er scheelt, maar ben toch echt in de remmen gegaan toen ik een voorganger een paar meter verder op de grond zag liggen (niks ergs zo bleek). Tip: hier een nog iets duidelijker bord zetten, met desnoods 'verplicht te stoppen'.
Bon, tis een detail, de echte bikers weten ondertussen dat er overal gevaar schuilt, maar de enthousiaste beginners kunnen hier wel stevig op hun smikkel gaan als het voorwiel vast komt te zitten in de put (ik spreek uit ervaring 8))
Orkje
Mountainbiker

Post by Orkje »

Om de loftrompet nog wat langer te laten klinken: schitterende tocht, Herders!
Vooral het bos vlak na de start was lekker technisch en steil, en in mijn geliefde Livierenbos was een waar nirvana uitgepeild! Ook de beklimming van de Pottelberg mocht er zijn... En dan die laatste klim, wat was de naam precies? Peerdegedoe?

85km op 6 uur met de singlespeed, heerlijk! Volgend jaar meer!!!
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Alé, ik vond het verschil tussen 56km en 85 iets te groot. Bij de inschrijving me laten ompraten door katrien20 om te beginnen met de 103 te volgen en dan zien waar je uitkomt :wink: . En kmoet zeggen da begin was echt een kolfje naar mijn hand,rap afdalen,jumpen,technisch enz ideaal om te bissen toen we naar de parking reden 8)
Tot aan de 2e bevoorrading was deze TT de max =D> =D> maar toen vond ik het een gewone goede TT :^o . Daar ik de volle pot toch nog niet aankon aan de 3e bevoorrading afgedraaid naar 85km om zodoende te eindigen met 73,3 en nadien met het bosje te bissen uitgekomen op 75km.
Aan de 2e bevoorrading reeds gevraagd of deze TT er terug kon zijn binnen 2 weken :lol:
Al bij al ging het redelijk goed : 72,3km avs 18km/h , avhartrate 156
Nooit gedacht dat het zo goed ging gaan [-o< .
In het begin proberen #-o mee te rijden met grote plateau en wijselijk besloten om hem te laten rijden.
Alé op naar de volgende :bounce:
Post Reply