24/5/08 Maarkedal

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

Triple-T wrote:Dju, gulder zijt echte politiekers , zo weinig info prijsgeven
Maar in tegenstelling tot de echte politiekers komen ze wél hun beloftes na :wink:

@ Annabelle: ik heb denk ik 10min staan twijfelen of ik die steile afdaling zou doen, maar heb het er uiteindelijk toch op gewaagd en het viel wel mee. Maar ik heb het daar ook altijd heel moeilijk mee en de ene keer durf ik het dan toch, de andere keer zoek ik mij toch maar een ander baantje om beneden te geraken.
Herder Frederik
Mountainbiker

Post by Herder Frederik »

Merci iedereen voor de lovende commentaren, zoiets doet enorm deugd.
Vooral na de laatste dagen/weken waarin we allemaal de ziel uit ons lijf gewerkt hebben om alles klaar te krijgen.

We hadden onszelf verplicht om een tocht te organiseren die wij zelf "de max" zouden vinden. Ons grootste probleem is dat wij absoluut nie rap content zijn, dat lees je trouwens in onze verslagen.

Wij wisten vreed goed wat we wilden, en toevallig wilden jullie net hetzelfde! Tzal ermee te maken hebben dat we mountainbikers "pur sang" zijn.

Nogmaals bedankt voor de grote opkomst (1301 deelnemers) en tot volgend jaar.
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

De 85km tocht gedaan

Afgezien en Meer dan tevreden aangekomen

Perfecte organisatie met een Schitterend parcours

Eerste keer dak zoveel kms gedaan heb en twas afzien de laatste 10km en er zaten dan nog leuke klimmen op het einde

1MINPUNT: In het technisch stukje in dat bos mijn materiaalbus verloren met mijn GSM en materiaal ,efkes zitten zoeken in dat bos maar ja hopeloos

DUS MOCHT ER EEN EERLIJKE VINDER ZIJN VAN EEN ZWARTE DRINKBUS MET PAAR SLEUTELS EN GSM EN BINNEBAND

PM ME PLEASE

Jaartje trainen en proberen volgend jaar min de 100km te halen
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Herder Steven wrote:
Lichterveldenaere wrote:Na de splitsing met de 19 werd de 40 rechts geleid, maar nadien was er geen vervolg van de 40 terug te vinden. Enkel plakkaten van 56 en meer.
De splitsing voor de 40 gebeurde in het Livierenbos (met bmx-parkoers!!!). Veel mensen hebben de steile afdaling in het begin van deze bosstrook bos niet genomen en zijn gewoon voortgereden ipv terug op het traject te keren omdat ze in de verte bikers opnieuw het pad zagen kruisen en zijn daarbij gewoon gevolgd
Verklaart meteen waarom ik de splitsing ook niet gezien heb. Die afdaling geschrapt omdat ik dacht dat het toch meteen weer bergop zou gaan, blijkt dus een klein lusje geweest te zijn.

Ge moet me maar een zaag vinden, maar 't is als opbouwende kritiek beschouwd : een splitsing voor een kleinere afstand zoals de 40 zet je mijns inziens best niet in een technisch stuk. Veel bikers op kleinere afstanden rijden eerder op inzet dan op techniek.

Voor de rest kan ik jullie organisatie alleen maar als een van de beste toejuichen, zeker gezien het een eerste keer was. Duidelijk een tocht voor bikers door bikers! =D>
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Merci mannen en vrouwen!
Het was prachtig: genieten, afzien en zelfs doodgaan :P
De grootste afstand gereden en vollop genoten van de eerste 100km.
Alles was er die ik hoopte dat er in zou zitten!

Na het "beest" een domme valpartij gemaakt met een bloedende knie, verrokken pink en een dij vol krampen tot gevolg.
De laatste 27km afgezien en zelfs de laatste peerdenklim doodgegaan (lees: 8km/h omhoog :oops:)
Wat ben ik mijn granny dankbaar.

Nog nooit zo content geweest toen ik de aankomst zag en mij direct gestort in het gras met een blonde en warme hond.
De smaak van voldoening!

Eerste 100km: 22.6 avs, Total 128.8km: 19 avs
Gem HR: 153 - Total CAL: 6056 kcal

Al wie deze tocht gemist heeft: #-o

=D> =D> =D> =D>
racing_skelle
Mountainbiker

Post by racing_skelle »

Alle lof voor de herders inderdaad. Een verrassend en geestig parcours, puike organisatie!

En laten we de zon ook niet vergeten te bedanken.. 8)

Hoe zou het parcours erbij liggen na een dag of 4 regen ? Herders, hoe was jullie verkenning in februari ? Zag er nat uit toen..
PVDM
Mountainbiker

Post by PVDM »

Mocht België ooit de olympische spelen organiseren dan weet ik wie het MTB parcour zal bouwen, jongens jongens in mijn prille mtb carriere (juist een jaar bezig) is dit toch wel al het mooiste wat ik gereden heb, 125 km dolle pret met alles erop en eraan. Spijtig van krampen in de laatste 20 km :oops: maar we zijn weer wat ervaringen rijker. Met dank aan de herders die ik op de laatste kontroleposten heb gesproken en die mij op het hart gedrukt hebben om toch nog te doseren voor de laatste 12 km en of ze gelijk hadden...Herders hartelijk dank maanden heb ik ernaar toe geleefd, getraind en als je dat kunt afsluiten met zo een tocht hoed af en eeuwig respect =D> =D>
El Baelos
Mountainbiker

Re: maarkedal

Post by El Baelos »

Annabelle wrote:
betonboerke wrote: Moet Anabelle bedanken om ons te "depanneren "2 x lek en geen binnenbanden meer. groetjes en mss tot ziens
Dat is zeer graag gedaan. Jullie zijn bedankt voor het gezelschap.

Zelf vond ik het een zeer geslaagde tocht. Alleen spijtig voor mezelf dat ik in het Livierenbos de afdalingen niet heb durven nemen. Het zal precies nog een tijdje duren voor ik mijn schrik voor steile afdalingen zal overwinnen. Maar het is al verbeterd.
Gelukkig dat ik de 56km heb gereden, anders had ik dus de splitsing ook gemist.

Voor de rest is alles al gezegd en zou ik maar in herhaling vallen.
Heb ook eventjes staan twijfelen, maar uiteindelijk moet je gewoon je verstand op nul zetten en gaan. Eens je vertrokken bent, is er niets meer aan. In het bosje aan het begin van de Bloso-route in Erpe-Mere kan je zulke korte, steile afdalingen goed gaan oefenen.
Doe trouwens de groeten aan uw wederhelft. Met twee de 56 rijden was zeker en vast leuker dan ze alleen te moeten overwinnen.
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

jodelaietie wrote:(dank voor de olie , ketting begon toch al een beetje te piepen en te kraken)
Graag gedaan!!!
Falco Peregrinus
Mountainbiker

Post by Falco Peregrinus »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Dat we dit nog mogen meemaken!!!!!

Als totaalpakket (organisatie & parcour) werkelijk de allerbeste tocht die ik ooit gereden heb!!!

Proficat herders! Werkelijk een voorbeeld!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Post Reply