Schitterende tocht! Parcours fantastisch, bepijling super, bevoorrading tot in de puntjes verzorgd en bovendien.... ALLES werd gedaan met de glimlach! Proficiat herders!
Vandaag heb ik wegens omstandigheden de 40 gedaan maar volgend jaar hoop ik hier voor de eerste keer de magische 100 te halen... X-aantal uren op de bike in deze prachtige streek zijn een godsgeschenk!
btw: met de bepijling van de 40 was er helemaal niet aan de hand. Zolang het parcours maar gevolgd werd hé...
Tot volgend jaar herders!
24/5/08 Maarkedal
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Hoi,
Vandaag ook gestart voor de grote afstand en had met de extra lus rond de Koppenberg 132 km en ca 2.379 hogtemeters op de teller.
Ik heb voor dergelijke organisatie maar één woord "prachtorganisatie"
Ik kijk al uit naar de volgende editie.
Ik hoop voor de herders dat alle vertrokken schaapjes terug binnen zijn gelopen en dat er geen één ontbreekt
Grtzz
Een meer dan tevreden pompierke
Vandaag ook gestart voor de grote afstand en had met de extra lus rond de Koppenberg 132 km en ca 2.379 hogtemeters op de teller.
Ik heb voor dergelijke organisatie maar één woord "prachtorganisatie"
Ik kijk al uit naar de volgende editie.
Ik hoop voor de herders dat alle vertrokken schaapjes terug binnen zijn gelopen en dat er geen één ontbreekt
Grtzz
Een meer dan tevreden pompierke
Tegen alle verwachtingen in vandaag toch de 85 gedaan. Maar ja, mijn broer ging de 85 doen en omdat de splitsing direct was, toch maar mee afgedraaid... met het gedacht om bij een volgende splitsing wel de afslag van 56 of 40 te nemen. Maar dat is er dan toch niet meer van gekomen, het was gewoon zo zalig genieten dat ik er mij niet toe kon brengen om af te slaan
Op het einde wel serieus mijn kloppen gehad, amai die Taaienberg is nog nooit zo lastig geweest. Op de Donderij was een oude man met zijn fiets in de hand aan het stappen, mijn broer zegt nog voor te zeveren "ale tot in dieje zijn wiel he Haaike". Juist voor den top ben ik er dus over gegaan he
Om maar te zeggen, ik was leeg, heeel leeg. Onderweg nog paar toffe babbelkes gedaan, heel toevallig nog een leraar uit het middelbaar tegengekomen (Ken Van Den Bulcke, Belgisch kampioen fun-klasse)... Aan de derde bevoorrading grote twijfel, 6km was maar weinig om nog te doen (ook al hadden we er al 54 op de teller), maar 34 was dan ook weer zoveel he
Maar ja, ne mens is zot voor iets natuurlijk, dus ook daar doorgezet!
Op het einde nog mijn redder in nood getrakteerd: na amper 20km (aan die technische stukjes rond de toren van Flobecq) mijn ketting gebroken. Gelukkig iemand gestopt die er een schakeltje heeft uitgehaald en er een nieuw ingestoken. Nog eens héééél dikke merci!
Eventjes positieve en negatieve puntjes:
Positief:
+ Inschrijvingen: zeer vlot verlopen
+ Bevoorradingen: zowel in aantal genoeg als in wat ze te bieden hadden. Was heel blij met de cola aangezien ik mottig wordt van sportdrank (en alleen water voor deze tocht is ook een beetje weinig natuurlijk)
+ Parcours: subliem gewoon. Genoten van de eerste tot de laatste minuut! Technisch, bergop, bergaf (dat een steil klimmetje kort voor de bevoorrading waar er sommigen zijn misgereden door boven te blijven ben ik na lang twijfelen toch afgereden. En in feite niet zo'n probleem, tis gewoon niet te lang nadenken en durven over die drempel "zoo steil" te gaan
). Dikke proficiat aan Herder Levi
+ Bepijling: nergens ook maar een seconde getwijfeld, aanduiding van de bevoorradingen en de gevaarlijke punten (met telkens aangepast schaapje
) dik in orde dus allemaal!
Zelfs aan het verzoek van iemand hier om de hellingen aan te duiden werd voldaan!
+ Seingevers
+ Afspuiting: genoeg spuiten en genoeg druk
+ Après: gelukkig een zacht veld waar ik mij efkes op kon afkappen, twas nodig
+ Gratis fietsparking: bij weinigen is dit gratis maar ondanks de lage prijs kon ook dit er nog vanaf
+ Medewerkers: moet een helse klus geweest zijn om dit zo in orde te krijgen, maar op alle vlakken stonden jullie paraat en dat dan nog steeds met een grote smile!
Was trouwens proficiat gaan zeggen tegen Herder Frederik, dacht dat die mij niet zou kennen, maar neen: "gij zijt Haaike zeker he". Efkes verschoten, maar toffe kennismaking
Negatief:
- jullie kunnen ons volgend jaar niet proberen overtuigen met "we hebben dit of dat verbeterd", want alles was gewoonweg AF
Voor mijzelf:
+ dat ik toch heb doorgezet op de 85 ondanks slaaptekort en zeer weinig training... mijn voorbereiding bestond uit: ronde van vlaanderen 75 - de parel 65 - merelbeke 40
- nog stommer dan het stomste kieken geweest door mijn helm te vergeten. Normaal heb ik die ALTIJD mee, maar nu stomweg thuis op de kast laten liggen. Onderweg wel extra opgelet in afdalingen, maar dan nog is het oerdom om zonder helm rond te rijden (de drie mensen die er een opmerking over maakten hadden dan ook meer dan gelijk!!). Het zal mij geen tweede keer meer overkomen!
Bij mij zal het spijtig genoeg waarschijnlijk tot in 2011 zijn: volgend jaar zit ik in Duitsland en het jaar erna is thesisjaar en dan is de kans héél klein dat ik veel zal rijden. DUS: wanneer komt er ook een wintereditie? (hint hint, ik wil nog meer, veeel meer
)
Maar twas het meer dan waard!
Op het einde wel serieus mijn kloppen gehad, amai die Taaienberg is nog nooit zo lastig geweest. Op de Donderij was een oude man met zijn fiets in de hand aan het stappen, mijn broer zegt nog voor te zeveren "ale tot in dieje zijn wiel he Haaike". Juist voor den top ben ik er dus over gegaan he
Op het einde nog mijn redder in nood getrakteerd: na amper 20km (aan die technische stukjes rond de toren van Flobecq) mijn ketting gebroken. Gelukkig iemand gestopt die er een schakeltje heeft uitgehaald en er een nieuw ingestoken. Nog eens héééél dikke merci!
Eventjes positieve en negatieve puntjes:
Positief:
+ Inschrijvingen: zeer vlot verlopen
+ Bevoorradingen: zowel in aantal genoeg als in wat ze te bieden hadden. Was heel blij met de cola aangezien ik mottig wordt van sportdrank (en alleen water voor deze tocht is ook een beetje weinig natuurlijk)
+ Parcours: subliem gewoon. Genoten van de eerste tot de laatste minuut! Technisch, bergop, bergaf (dat een steil klimmetje kort voor de bevoorrading waar er sommigen zijn misgereden door boven te blijven ben ik na lang twijfelen toch afgereden. En in feite niet zo'n probleem, tis gewoon niet te lang nadenken en durven over die drempel "zoo steil" te gaan
+ Bepijling: nergens ook maar een seconde getwijfeld, aanduiding van de bevoorradingen en de gevaarlijke punten (met telkens aangepast schaapje
Zelfs aan het verzoek van iemand hier om de hellingen aan te duiden werd voldaan!
+ Seingevers
+ Afspuiting: genoeg spuiten en genoeg druk
+ Après: gelukkig een zacht veld waar ik mij efkes op kon afkappen, twas nodig
+ Gratis fietsparking: bij weinigen is dit gratis maar ondanks de lage prijs kon ook dit er nog vanaf
+ Medewerkers: moet een helse klus geweest zijn om dit zo in orde te krijgen, maar op alle vlakken stonden jullie paraat en dat dan nog steeds met een grote smile!
Was trouwens proficiat gaan zeggen tegen Herder Frederik, dacht dat die mij niet zou kennen, maar neen: "gij zijt Haaike zeker he". Efkes verschoten, maar toffe kennismaking
Negatief:
- jullie kunnen ons volgend jaar niet proberen overtuigen met "we hebben dit of dat verbeterd", want alles was gewoonweg AF
Voor mijzelf:
+ dat ik toch heb doorgezet op de 85 ondanks slaaptekort en zeer weinig training... mijn voorbereiding bestond uit: ronde van vlaanderen 75 - de parel 65 - merelbeke 40
- nog stommer dan het stomste kieken geweest door mijn helm te vergeten. Normaal heb ik die ALTIJD mee, maar nu stomweg thuis op de kast laten liggen. Onderweg wel extra opgelet in afdalingen, maar dan nog is het oerdom om zonder helm rond te rijden (de drie mensen die er een opmerking over maakten hadden dan ook meer dan gelijk!!). Het zal mij geen tweede keer meer overkomen!
Bij mij zal het spijtig genoeg waarschijnlijk tot in 2011 zijn: volgend jaar zit ik in Duitsland en het jaar erna is thesisjaar en dan is de kans héél klein dat ik veel zal rijden. DUS: wanneer komt er ook een wintereditie? (hint hint, ik wil nog meer, veeel meer
Euhm, ik zal maandag nog iets laten weten. Momenteel komt er alleszins ni meer uit dan "slaaapen"berendrieske wrote:Haaike, hoe was je tocht meiske? Zult ge nog vrouw genoeg zijn voor je presentatie op maandag?
- jodelaietie
- Mountainbiker
- Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker
Post by jodelaietie »
Ik val in herhaling maar dit tochtje was echt zo goed als perfect.
Heb al vele TT gereden al dan niet over de schreve en al enkele helpen organiseren maar deze staat heel hoog in mijn ranglijst.
We hadden het een beetje van jullie verwacht maar toch ne dikke proficiat voor al het geleverde werk en alle details.
(ik vermoed dat jullie zelfs die sparrenhaag volledig zelf gesnoeid hebben)
Aangekomen met CP,GP,Slijkcross na 127km. Ik had niet gedacht dat het zo goed zou gaan . Het mooie weer en de goede dosering op de 1ste 60km was de ideale strategie.
De bevoorradingen waren "klok"vaster dan de nmbs , zo goed als alle 20km met nog 1 op de Koppenberg er bovenop met extra rijsstaart van de mannen in hun boswachtershuisje.(dank voor de olie , ketting begon toch al een beetje te piepen en te kraken) Verder heel weinig volk langs de Donkvijvers.
Livierenbos was echt
het ligt dan natuurlijk ook in Wallonië waar gelukkig nog een beetje mag afgeweken worden van de brede bospaden in Vlaanderen en de Herders ons een prachtparcours voorschotelden. Er mag gerust nog meer van dat Waals gebied, ik zou er eindeloos toerkes kunnen rijden. Ook dank aan de man in Ronse op de fortuinberg die zijn hof ter beschikking stelde voor een kleine km krinkel de winkel bergop die integraal in de Visa-challenge zaten enkele weken terug.
Deze 2 waren voor mij toch de hoogtepunten (ik denk beide in TT Joybikers Ronse eind juni !). Niet gedacht dat ik het Leo Pirronpad (met die gezaaide stenen) zou opgraken zonder af te stappen met 105km in de benen.
Weersomstandigheden waren ideaal , mocht het ook maar een beetje regenen of nat liggen dan zou dit waarschijnlijk een heroïsche tocht worden tot en met de parking bergop in de weide.
Had mij voor alle zekerheid dicht bij een 4X4 gezet.
Zeker , heel zeker tot volgend jaar !

Heb al vele TT gereden al dan niet over de schreve en al enkele helpen organiseren maar deze staat heel hoog in mijn ranglijst.
We hadden het een beetje van jullie verwacht maar toch ne dikke proficiat voor al het geleverde werk en alle details.
(ik vermoed dat jullie zelfs die sparrenhaag volledig zelf gesnoeid hebben)
Aangekomen met CP,GP,Slijkcross na 127km. Ik had niet gedacht dat het zo goed zou gaan . Het mooie weer en de goede dosering op de 1ste 60km was de ideale strategie.
De bevoorradingen waren "klok"vaster dan de nmbs , zo goed als alle 20km met nog 1 op de Koppenberg er bovenop met extra rijsstaart van de mannen in hun boswachtershuisje.(dank voor de olie , ketting begon toch al een beetje te piepen en te kraken) Verder heel weinig volk langs de Donkvijvers.
Livierenbos was echt
Deze 2 waren voor mij toch de hoogtepunten (ik denk beide in TT Joybikers Ronse eind juni !). Niet gedacht dat ik het Leo Pirronpad (met die gezaaide stenen) zou opgraken zonder af te stappen met 105km in de benen.
Weersomstandigheden waren ideaal , mocht het ook maar een beetje regenen of nat liggen dan zou dit waarschijnlijk een heroïsche tocht worden tot en met de parking bergop in de weide.
Had mij voor alle zekerheid dicht bij een 4X4 gezet.
Zeker , heel zeker tot volgend jaar !
maarkedal
PRACHTIG,alles is hier wel al gezegd zeker,vooral die 1é 50km waren echt supertechnisch(de 125km tocht)heb me daar echt gejeund!gestart met philspec die ook content was om de 85 uit te rijden.Voor mn éérste marathontocht kon dat tellen!maar vooral content dat ik het beest kon bedwingen!Ook nog dank aan de " king of nothing" om me een beetje gezelschap te houden.130km op de teller,zust 20gem
-
zwiebertje
- Mountainbiker
Post by zwiebertje »
Foto's zullen waarschijnlijk nog een dagsken(of 2 of 3) op zich laten wachten!?
Het zijn er dan ook gigantisch veel door(semi)profs genomen met professioneel supermateriaal!
Onze mannen waren nu al druk in de weer om alles te ordenen op de pc!
Ondergetekende heeft ook zijn steentje bijgedragen door onder meer bewegende beelden te maken vooral
in de Oudenaardelus die we(met zotte maarten)hebben "bewaakt",en aangepast waar nodig!
En voor een keer was het geen helm-of stuurcamera maar een"buikcamera"!
Bedankt aan mijn collega's en de vrijwilligers om er samen een mooie dag voor jullie van te maken!
Zeker in het bijzonder onze parcoursbouwers jootje,levi e.a.(chapeaux gasten)!
Het zijn er dan ook gigantisch veel door(semi)profs genomen met professioneel supermateriaal!
Onze mannen waren nu al druk in de weer om alles te ordenen op de pc!
Ondergetekende heeft ook zijn steentje bijgedragen door onder meer bewegende beelden te maken vooral
in de Oudenaardelus die we(met zotte maarten)hebben "bewaakt",en aangepast waar nodig!
En voor een keer was het geen helm-of stuurcamera maar een"buikcamera"!
Bedankt aan mijn collega's en de vrijwilligers om er samen een mooie dag voor jullie van te maken!
Zeker in het bijzonder onze parcoursbouwers jootje,levi e.a.(chapeaux gasten)!
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
een verslagsken is al op mijne site gezwierd met de gps files en dergelijke meer... 
- Herder Firmie
- Mountainbiker
Post by Herder Firmie »
Alvast bedankt voor al die positieve reacties!!!!
Bedankt aan alle medewerkers, echt teamwork!!!
Bedankt aan alle bikers die afgekomen zijn vandaag!!!
Volgend jaar doen we zeker even goed ons best.
Bedankt aan alle medewerkers, echt teamwork!!!
Bedankt aan alle bikers die afgekomen zijn vandaag!!!
Volgend jaar doen we zeker even goed ons best.
Last edited by Herder Firmie on Sun 25 May 2008 09:50, edited 1 time in total.
-
MC Annabelle
- Mountainbiker
- Location: Specialized Stumpjumper FSR 2006; Cube Access WLS Pro
Re: maarkedal
Post by MC Annabelle »
Dat is zeer graag gedaan. Jullie zijn bedankt voor het gezelschap.betonboerke wrote: Moet Anabelle bedanken om ons te "depanneren "2 x lek en geen binnenbanden meer. groetjes en mss tot ziens
Zelf vond ik het een zeer geslaagde tocht. Alleen spijtig voor mezelf dat ik in het Livierenbos de afdalingen niet heb durven nemen. Het zal precies nog een tijdje duren voor ik mijn schrik voor steile afdalingen zal overwinnen. Maar het is al verbeterd.
Gelukkig dat ik de 56km heb gereden, anders had ik dus de splitsing ook gemist.
Voor de rest is alles al gezegd en zou ik maar in herhaling vallen.