24/5/08 Maarkedal

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
polarbear
Mountainbiker

Post by polarbear »

S.u.b.l.i.e.m.

(is idd het juiste woord om deze allesomvattende tocht van deze streek te omschrijven =D>)
berendrieske
Mountainbiker

Post by berendrieske »

4€ voor 85 km sensatie waarvan de eerst 18 pure klasse waren.

De verwachtingen waren hooggespannen en het was nog beter dan verwacht. één woord: magnifique. Dit is een toporganisatie die op mtb vlak zijn gelijke niet kent. Kunt dit vergelijken met de Davitamon classic voor mtb'ers

Proficiat aan de herders en hun vriendinnekes en vrouwkes, maitresses, oma's... =D> =D> =D>

Phoenix, waart gij die gast die achter mij in de vaart belandde?

Haaike, hoe was je tocht meiske? Zult ge nog vrouw genoeg zijn voor je presentatie op maandag?
vermeulen
Mountainbiker

Post by vermeulen »

Beste Herderkes deze tocht komt in de hitparade als nieuwkomer direct op 1. Zowel qua organisatie als parcours een absoluut unicum.
Deze morgen onze stout schoenen aangetrokken en de volledige 128km uitgereden. De eerste 50km waren echt genieten maar ook de rest mocht er best wezen. Merci voor deze prachtige mtb-hoogdag.
1 ding nog over "het beest" dat in natuurgebied ligt op 300m van mijn achterdeur :

Herder Ben wrote:
vermeulen wrote:Yep inderdaad , hier in Zulzeke zelfs dwars door het natuurgebied wat volledig verboden is voor elke toertocht en elke fietser , alleen het stukje bos in het verlengde van de kasseiweg mag je door ... 100% zeker, die achterkant is volledig niet toegelaten.
Laatste die het gedaan hebben was een organisatie uit Ingooigem enkele jaren terug die nadien nog een bezoekje gekregen heeft.
In ieder geval we zullen er zijn , hoe meer van die boldly stroken hoe meer fun , hopelijk niet teveel problemen nadien.
Maar dat bedoelen we ook niet. Waar we niet in mogen gaat we ook niet in. We willen achteraf geen problemen hebben, zowel voor ons als voor andere organisaties.
Waarschijnlijk heb je het op een stuk van het OCMW, waar inderdaad niemand door mag. Maar wij hebben daar toch een eenmalig (schriftelijke) toestemming voor gekregen. Indien je het op een andere passage zou hebben dan mag je me gerust nog contacteren (ben@herders.be), we doen dan nog de nodige aanpassingen ...
Het eerste stukje van het Elenebos(afdaling) mag gebruikt geworden ter vervanging van een pad dat juist naast het Elenebos loopt maar onberijdbaar door erosie mits toestemming van de eigenaar (Bekina).
Waters en bossen zal normaal toelating geven voor dit stukje. Mr. Bekina heeft wel graag dat hem de toestemming gevraagd wordt anders zou het wel eens kunnen gedaan zijn met die doortocht. Vele weten dit niet en rijden er zomaar door.
Het stukje dat volgt op het doodlopend straatje (met het beest 35%)mag absoluut geen enkele mtb in en zeker geen TT en dit van waters en bossen (natuurgebied). Zelfs al zou dit bosje eigendom zijn van de Herders hoe stom het ook moge klinken, dit heeft er niets mee te zien.
Mocht hier vrijdag de boswachter gepasseerd hebben dan was er geen sprake geweest van "het beest".
Vandaar ook dat er nooit geen enkele TT langsgaat door dit 2de stuk Elenebos. Diegene die dit jaar het beest niet getemd hebben zullen het dus waarschijnlijk nooit kunnen temmen.

In ieder geval met of zonder beest , is de datum van volgend jaar al gekend ?
kadeetje
Mountainbiker

Post by kadeetje »

De hele groep herders bedankt =D> =D> ,wa we vandaag hebben mogen meemaken was gewoon schitterend =D> =D> . Wa moet ik er meer over zeggen , ze geven hier veel goede comentaren . Dus niets meer aan toe tevoegen [-X [-X .De100km gedaan en was echt prachtig , ben nu uit mijn zetelke gekropen met moeite man man zere #-o . Eerst aprè gedaan met de steenbakkers , daarna herders en om aftesluiten ons katrientje en lichteveldenaore :drunk: :drunk: . ALS SCHUUSSENERE BEN IK BLIJ DA JULLIE OOK EENS IN MIJN SPEELTUINTJE HEB MOGEN KOMEN SPELEN met dank aan de herders =D> =D> =D> dikke groetjes tot volgend jaar [-o< [-o<
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Prachttocht en toch moet ik ontgoocheld zijn, niet over de tocht/organisatie, maar over mezelf. #-o

Door allerlei omstandigheden (zoals de technische start, beetje wind, een keer verkeerd gereden (fout van mezelf), bijna onder een auto gezeten, een hele tijd plots alleen gezeten en in de achtervolging alsmaar meer gefrustreerd geraakt, mindere fysiek, te weinig slaap, ...) in het middengedeelte een mentale dreun gekregen. Nog nooit in die mate tegengekomen. #-o Aan de derde bevoorrading dan ook totaal geen zin meer om verder te doen en met enkele medesteenbakkers afgedraaid. Zo slechts 71km ipv de vooropgestelde 103. :oops: De 103 zou mss wel gelukt zijn, maar niet met het koppeke van vandaag. Volgend jaar zeker een nieuwe poging. :bounce:

Want organisatorisch was er weinig of niets aan te merken. Schitterende organisatie en idem parcours zoals hierboven al vermeld. Gelukkig was het wel droog weer, want dan zou het parcours er minder lieflijk bijgelegen hebben. Misschien één enkele opmerking. Van twee verschillende bikers gehoord dat er met de bepijling van de 40-tocht iets mis was. Na de splitsing met de 19 werd de 40 rechts geleid, maar nadien was er geen vervolg van de 40 terug te vinden. Enkel plakkaten van 56 en meer.

Was het sportieve van de rit voor mij minder een succes (eigen conditie hé, niet de tocht zelf), de après was iets anders. :bounce: Daar ik op mijn chauffeur (bedankt Katrien) moest wachten, met heel veel plezier een après van 13.00 tot 18.30 met heel wat bekende en minder bekende gezichten uit de mtb-scene doorstaan.
nidecker
Mountainbiker

Post by nidecker »

Spijtig dat ik niet kon komen, stond ook op mijn kalender, voor volgend jaar. Die stomme server die stuk moet gaan deze week. Ben nu nog bezig, stom ding.

Zeker volgend jaar zie je me
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Ik kan mezelf maar aansluiten bij Lichterveldenoare... Gestart vol goede moed voor de 103 km, maar misschien hadden we samen beter gekozen voor de 86 van in het begin...

Niet direct de goede benen vandaag... De valpartij van enkele weken terug speelt dus nog altijd mee. De fysiek was niet direct van de partij.
Desalniettemin wreed genoten van de stukken die ik gedaan heb. Vooral de eerste 25 km met de technische stukken...

Rond km 40 plots een fameuze klop met de hamer die ik niet meer te boven gekomen ben...

Van een off day gesproken... Da moet natuurlijk gebeuren op zo'n schitterende organisatie!

Amaai, mannen jullie hebben mij niet ontgoocheld zunne Herders, integendeel! Heel puike (om niet te zeggen sublieme) organisatie van een bende die duidelijk veel mtb-ervaring heeft en weet wat de mensen verwachten! Goede bevoorradingen, goede bepijling, schitterend parcours, heel vriendelijke medewerkers, goede bikeparking,...

1 tip, misschien toch zorgen voor een minieme materiaalkoffer en zeker een pomp per bevoorrading... Komt altijd van pas... Al zijn het maar wa umbraco's en zo... (maar dit is dan natuurlijk weer om niet alles zo heeeeeeel positief te houden hé #-o )

Uiteindelijk ook over de streep gebold met een 71 km op den teller...

Alvast tot volgend jaar!
Last edited by Rock Rider on Sat 24 May 2008 21:04, edited 1 time in total.
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

Ja jongens wat een k**tocht zeg, wie da schoon vind awel mijn g**!!!
Heb al slechte tochten gereden maar deze slaat alles.. 1km van start parkeren was er al om 07.00uur :evil: veel inschrijvingsgeld, zéér technisch, véél hoogtemeters en nog zoveel meer.
Nu reality.............SCHITTEREND........Halfdood over de meet gebold met 130km en av van 17.2 en 7.uur26min op de fiets gezeten tot kilometer 100nog gem van 18.2 daarna serieuse boenk gekregen van diene Voorhamer #-o
Aan de herders proficiat =D> =D> =D> Had niet anders gedacht dat het perfect zou zijn..een echte mtb club maakt nen echte mtb tourtocht. Er is waarschijnlijk véél werk in gekropen maar de bekroning achteraf loont toch de moeite, niet?
Juist een minpuntje is gewoon voor jullie te helpen, de afstanden da stonden aangegeven op de bevoorradingen klopten niet. tot aan finish zoveel hé die bedoel ik op bevoorrading 4en 6 deze aangepast bij 2de passage had ik gezien =D> Maar was daar niet alleen mis op den 2de wast ook niet juist.
Achteraf nog leuk praatje gemaakt met Herder Frederiek =D> Ook wat forummers leren kennen zoals : Katrientje :lol: cowboy, slijkcrosserke, Martine (die is van de club schijnbaar) ook mannen gezien met vt4tenue en die mannen met dienen hond op(blauw tenuetje)
Allez ga afronden ...tot..... :^o
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Lichterveldenaere wrote:Na de splitsing met de 19 werd de 40 rechts geleid, maar nadien was er geen vervolg van de 40 terug te vinden. Enkel plakkaten van 56 en meer.
De splitsing voor de 40 gebeurde in het Livierenbos (met bmx-parkoers!!!). Veel mensen hebben de steile afdaling in het begin van deze bosstrook bos niet genomen en zijn gewoon voortgereden ipv terug op het traject te keren omdat ze in de verte bikers opnieuw het pad zagen kruisen en zijn daarbij gewoon gevolgd (heb gans de dag langs de Brakellus en het Livierenbos mogen patrouilleren (waarvoor dank aan de Opperherders - heb een pak km's gebold en me rot geamuseerd:-D ) en dat heb ik vaak met eigen ogen kunnen zien. En iets verder was natuurlijk de splitsing van de 40... Want voor de rest was volgens mij niks mis met de splitsing en bepijling na die splitsingen. Is verschillende keren gecheckt geweest en heb vandaag alles een keer of 4 afgereden... :wink:
Last edited by Steven vd Eynde on Sat 24 May 2008 21:11, edited 1 time in total.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Herder Steven wrote:
Lichterveldenaere wrote:Na de splitsing met de 19 werd de 40 rechts geleid, maar nadien was er geen vervolg van de 40 terug te vinden. Enkel plakkaten van 56 en meer.
De splitsing voor de 40 gebeurde om in het Livierenbos (met bmx-parkoers!!!). Veel mensen hebben de steile afdaling in het bos niet genomen en zijn gewoon voortgereden omdat ze in de verte bikers opnieuw het pad zagen kruisen en zijn daarbij gewoon afgeslagen (heb gans de dag langs de Brakellus en het Livierenbos mogen patrouilleren (waarvoor dank aan de Opperherders - heb een pak km's gebold :-D ) en dat heb ik vaak met eigen ogen kunnen zien. En iets verder was natuurlijk de splitsing van de 40... Want voor de rest was volgens mij niks mis met de splitsing en bepijling na die splitsingen. Is verschillende keren gecheckt geweest en heb vandaag alles een keer of 4 afgereden... :wink:
heb er daar inderdaad velen gezien die de afdaling niet namen... Waarom weet ik niet... #-o Hebben daarna ook een mooi stukje gemist trouwens!
Post Reply