MTB n00b

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
krizla
Mountainbiker

MTB n00b

Post by krizla »

Hey,

Ik ben totaal nieuw als het met MTB te maken heeft ... ik doe wel aan sport en heb wel eens gefietst :p maar verre van met een goede mountainbike.

Ik wil dus degelijk materiaal gaan kopen. Een kennis van me kocht zich laatst een Grand Canyon 7.0 (ook een beginner) ... dat vond ik nogal aan de dure kant als eerst mountainbike (€ 1299).

Ik dacht eerder aan een €800 - €900 als eerste fiets. Nu ben ik al een tijd gegoogled en dingen gelezen, wat me telkens opvalt is dat je zeker GEEN maatje te groot mag kopen ... dat doen blijkbaar veel beginners. En buiten dat is de positie van de fiets zeer belangrijk. Maar dat allemaal buiten beschouwing ... kan er mij iemand zeggen waar ik op dit moment vooral op moet letten?

Heeft er iemand ideën van welke MTB ik best kies voor dit budget? Ik kan niet wachten om door de Limburgse bossen te racen :p

Peace :)
Last edited by krizla on Thu 22 May 2008 16:29, edited 1 time in total.
Angelo.
Mountainbiker

Re: MTB n00b

Post by Angelo. »

krizla wrote: Nu ben ik al een tijd gegoogled en dingen gelezen, wat me telkens opvalt is dat je zeker maatje te groot mag kopen ... dat doen blijkbaar veel beginners.

Peace :)
Euh google dan nog maar wat verder :wink:

Voor een 800-900 euro heb je al een hele goede beginnersfiets hoor. Spring eens binnen bij ene fietsenmaker in de buurt, die zal ongetwijfeld iets hebben voor die prijs.
Max Power
Mountainbiker

Post by Max Power »

koop je fiets geen maatje te groot! Rij zelf eens een testritje met de fiets die je wil kopen en je voelt wel of hij goed is.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

krizla wrote: Nu ben ik al een tijd gegoogled en dingen gelezen, wat me telkens opvalt is dat je zeker maatje te groot mag kopen ... dat doen blijkbaar veel beginners.
Een maatje te groot kopen is de meest voorkomende fout bij beginners. #-o
Angelo.
Mountainbiker

Post by Angelo. »

En seffes gaat Kawa u ene link geven van zijne site :wink:
krizla
Mountainbiker

Post by krizla »

ja uhm, dat was een typfout!

ik bedoelde dus dat de velen een maatje te groot kopen ... :)
JurgenG
Mountainbiker

Post by JurgenG »

kawa wrote:
Een maatje te groot kopen is de meest voorkomende fout bij beginners. #-o
Yep, been there, done that... eerste bike was een Large (Cannondale) na opmeting bij Bullen had ik een Small nodig...
FCB-bike
Mountainbiker

Post by FCB-bike »

Kijk maar in de showroom naar mijn post !!!

Ook beginner, ik wist dat ik een 19,5" bike nodig had en mij toch laten overtuigen bij lbs (door een verkoper nb) dat ik 21,5" nodig heb om te beginnen. Stom, stom, stom maar ja... ze merken het snel hoor als je een beginner bent en als ze dan wat teveel Largskes staan hebben, ben je een vogel voor de kat.
:drunk: Ervaring rijker : één keer maar geen tweede keer !!!!

Volgende keer laat ik bike zeker perfect afstellen met de juiste maat uiteraard. Nu zou hij één maat te groot zijn, maar heb er voorlopig geen last van.

Veel plezier met je keuze en kijk goed rond... had zelf in principe een goede deel : Trek6500 gekocht in buurt van Gent voor 699 ipv 812 bij lokale lbs.
pierrot le fou
Mountainbiker
Location: Canyon Ultimate Fc 9.0 MD, en 29-er Cannondale Fully

Post by pierrot le fou »

:wink: Stap een echte MTB-shop binnen , waar service op lange termijn nog telt .
Ik woon rond Leuven en rij speciaal naar Baracuda in Wavre .
Deze winkel geeft zeer goede uitleg , gaat na wat je nodig hebt afhankelijk van uw doel .
Zo zijn er zeker nog ,
Probeer één merk in google en klik dan op verdelers van dat type , meestal heb je dan een serieuze gast die u zal helpen .
Vraag om een week test , soms lukt dat .
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Google is a dangerous toy...
Post Reply