Garmin edge 605-705

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
rbolt
Mountainbiker

Post by rbolt »

i-Mac wrote:
rbolt wrote:Hoi I-Mac,

Bedankt voor je reactie. Maar ook op deze site net als in alle andere uithoeken van het internet kan ik de antwoorden niet vinden. Daarom zoek ik ook iemand die zelf routes maakt en deze upload naar de edge 705.

Gr,
Ik maak mijn routes op www.bikeroutetoaster.com Die ritten kan je dan downloaden en zo naar je Garmin overbrengen. En dat werkt heel goed.
Hoi I-Mac,

Wederom bedankt maar ik weet dat het kan.
Waar het mij om gaat is hoe zo'n track op de edge wordt weergegeven?
Een bijna niet te onderscheiden stippellijntje of een brede kleurige lijn oid.
Is dit afhankelijk van de instellingen uit de software op de pc?
Kan op de gps een andere weergave van een track worden ingesteld?
Is zo'n track op de edge duidelijk te volgen?
Zijn er ten aanzien van tracks beperkingen ten opzichte van b.v. Etrex systemen?
Kan ik op andere wijze tochten vastleggen om te uploaden naar de edge?
Zo ja, welke zijn dat en hoe worden die weergegeven op de gps?
Met een korte reactie ben ik al blij.
Gr.
ps. leuke site heb je.
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Dat hangt van de geinstalleerde kaart af op je Edge. CN is hiervoor meer dan OK. Je kan trouwens inzoomen tot op (ik denk) 20 meter of minder). Etrex ken ik niet, sorry.
Nico_1977
Mountainbiker

Post by Nico_1977 »

Ik weet niet of dit al iets antwoord geeft op je vragen.. Heb even de mijne gestart en een route geladen. Gezien ik te lui ben om vandaag nog die route te rijden heb ik even met de pointer tot de route gegaan en in gezoomd op het niveau dat ik wel goed vind om een tocht te volgen.
Dat veld met de coordinaten in heb je er normaal ook niet opstaan, maar dat krijg je als je de pointer gebruikt..
Image

Ik heb hier ook de topo kaart van belgiekske in geladen, mocht je die omschrijving van "Baan" en "talud" maar vreemd vinden. :wink:

Ik heb hem nog maar 2 weken en nog maar 1 toch eens na gereden. Maar ben er heel tevreden van.
Je kan hem ook laten biepen als je op een volgende knoop op de route komt.(lees: een knik in de lijn is voldoende).
Als je nog vragen hebt of screenshots wil hebben moet je maar iets laten weten wat je wil zien.

groetjes..
N.
rbolt
Mountainbiker

Post by rbolt »

Hoi Nico,

Hartelijk bedankt voor de genomen tijd en moeite!
Aan zo'n weergave en een evt. biepje moet ik voldoende hebben om een man of tien tijdig de juiste afslag te laten nemen.
Zeker met zo'n brede kleurige lijn.
Ondertussen heb ik het apparaat besteld bij GPSW in GB ( :-D I-Mac).

Gr.
Nico_1977
Mountainbiker

Post by Nico_1977 »

no problem :wink:
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

rbolt wrote:Hoi Nico,

Ondertussen heb ik het apparaat besteld bij GPSW in GB ( :-D I-Mac).

Gr.
8) Veel plezier ermee!!!
duffy
Mountainbiker
Location: epic basis 08 customized - wordt verwacht sworks epic 09 raw carbon /red - specialized tarmac pro

Post by duffy »

hey,
ik heb een paar vragen i.v.m het aankopen van een edge 705 bundle via ebay in de uk .
zijn er nadelen aan de toestellen vanuit Engeland tegen over een toestel dat je hier aankoopt,eventueel de handleiding niet in nederlands of de kaarten die er opstaan anders dan de toestellen van hier.
sorry voor de misschien domme vragen maar ik vind hier op het forum geen nadelen die er aan verbonden zijn.
misschien zijn er ook geen .

groeten.
rbolt
Mountainbiker

Post by rbolt »

duffy wrote:hey,
ik heb een paar vragen i.v.m het aankopen van een edge 705 bundle via ebay in de uk .
zijn er nadelen aan de toestellen vanuit Engeland tegen over een toestel dat je hier aankoopt,eventueel de handleiding niet in nederlands of de kaarten die er opstaan anders dan de toestellen van hier.
sorry voor de misschien domme vragen maar ik vind hier op het forum geen nadelen die er aan verbonden zijn.

groeten.
Hallo Duffy,

Zelf heb ik het apparaat nog niet maar volgens mij zijn er maar twee nadelen (correct me if I'm wrong). Voor garantie en andere problemen zul je je tot de leverancier of Garmin in de UK moeten wenden. Mogelijk is de stekker voor het opladen een Engelse uitvoering maar ik dacht dat je hem ook via de pc (usb) kunt opladen en anders een verloopstekkertje gebruiken. Qua gebruik zit er volgens mij verder geen verschil in. Ik verbaas me dan ook zeer over het grote prijsverschil van vooral de edge serie tussen NL en GB.
Gr,
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

rbolt wrote:
duffy wrote:hey,

groeten.
Hallo Duffy,

Zelf heb ik het apparaat nog niet maar volgens mij zijn er maar twee nadelen (correct me if I'm wrong). Voor garantie en andere problemen zul je je tot de leverancier of Garmin in de UK moeten wenden. Mogelijk is de stekker voor het opladen een Engelse uitvoering maar ik dacht dat je hem ook via de pc (usb) kunt opladen en anders een verloopstekkertje gebruiken. Qua gebruik zit er volgens mij verder geen verschil in. Ik verbaas me dan ook zeer over het grote prijsverschil van vooral de edge serie tussen NL en GB.
Gr,

Handleiding is niet in het Nederlands. Die kan je echter wel probleemloos downloaden.

Garantie is één jaar. In theorie moet je eerst contact opnepen met GPSW.co.uk. Zij zeggen wat je moet doen.

Intussen nam Garmin Formar over (vroegere Garmin verdeler België). Het is dus mogelijk dat je nu terecht kan bij Garmin België. Maar ik ben dat niet zeker.
Nico_1977
Mountainbiker

Post by Nico_1977 »

Zijn er hier soms nog die na de update van zijn Edge 705 problemen hebben als ze een route laten navigeren?

De mijne is op een route van 40km - 4 keer uitgevallen.
Na het terug starten gaat hij terug braaf verder met navigeren zonder dat ik iets moet terug instellen of starten.

Denk eens terug gaan naar de shop als ik wat tijd heb.
Post Reply