Cube LTD of Thompson Sub01

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
SniperKitten
Mountainbiker

Cube LTD of Thompson Sub01

Post by SniperKitten »

Hey, binnenkort koop ik mij een heuse nieuwe mountainbike, vroeger reed ik met schwinn moab, maar deze werd gestolen. Ik was supertevreden over deze mtb.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de thompson sub01 en de cube LTD (liefst pro, maar zal comp worden). Ik vind wel een verdeler in de buurt van thompson maar voor cube vind ik niet echt een fietsenhandelaar in de buurt (Dendermonde).

Welke fiets zouden jullie kiezen, thompson sub 01 of cube LTD comp? En is een fietshandelaar in de buurt echt wel nodig...

Alvast bedankt
flaming_jakke
Mountainbiker

Post by flaming_jakke »

Daan in Lebbeke is zowel Cube als Thompson verdeler ... daar kan je ze eens live gaan vergelijken :lol:

Good luck met de aankoop ...
konijninbos
Mountainbiker

Post by konijninbos »

Heb de LTD comp in bezit . Ben er content van , maar tja ben ook maar een beginneling en geen ervaring met betere , duurdere of andere merken ... Heb via dit forum naar een degelijke instap bike gezocht .
Via prijs/kwaliteit verhouding bij Cube uitgekomen , dan ne dealer gezocht die de fiets op korte termijn kon leveren ( na twee dagen had ik hem ) aan gunstige voorwaarden en voila ....
Dus van Thompson kan ik niks zeggen .
Wat betreft fietshandelaar in de buurt ...als ik ergens anders drie maand of zo moest wachten op iets dat ik graag dadelijk zou willen hebben dan zou ik 200 km over hebben om hem dadelijk te kunnen afhalen ...of dat nu ne bike is of iets anders .
Maar dat ligt aan mij ...geduld en ik zijn niet de beste kameraden . 8)
Succes met je keuze .
SniperKitten
Mountainbiker

Post by SniperKitten »

Bedankt Yakke.
Tzal cube worden dan :-) dit weekend hoop ik hem te bestellen daar
(vond die al iets mooier, sportiever kader, maar vond geen dealer in de buurt)
Deze zomer maak ik de millenium route dus ook onveilig
be aware :bounce:

trouwens leuk dat er zoveel mtb routes bijkomen, zitten er zoveel mtb liefhebbers in de schepencollege's tegenwoordig?
SniperKitten
Mountainbiker

Post by SniperKitten »

Ik denk trouwens toch voor LTD pro te gaan ipv comp, voor 100 euro betere wielen en schijfremmen... Lijkt me heel verleidelijk...
Nadien bijkopen lijkt me duurder
flaming_jakke
Mountainbiker

Post by flaming_jakke »

Bike er maar op los zou ik zeggen ;-)

Naast de Milleniumroute zijn de Blosoroutes van Hamme, Aalst, Waasmunster, ... niet ver maar doe zeker eens enkele toertochten in de buurt en je zal snel de smaak te pakken hebben #-o

PS bekijk af en toe de toppic van bikers Dendermonde en misschien komen we mekaar wel eens tegen =D>

PS je hebt nog een Pb
flaming_jakke
Mountainbiker

Post by flaming_jakke »

En wat is 't geworden :drunk:
Seppen
Mountainbiker

Post by Seppen »

Cube is het opkomende merk. Cube komt uit al de laatste testen er zeer goed uit m.a.w. ik zou niet twijfelen.

Seppen
SniperKitten
Mountainbiker

T'is een cube hé

Post by SniperKitten »

T'is een cube LTP pro black geworden mmm, staat zaterdag namiddag klaar bij Daan. :bounce:
Ik twijfelde wel nog, heb daar de Trek ook mogen testen en ik moet eerlijk zijn: het frame voelde wel stabieler aan, maar de prijs was buiten mijn bereik.
Komende van schwinn moab lijkt de cube er echt wel sterk op: stoerder en breeder kader, bredere banden dan de gangbare modellen.

De sterkte van cube zit hem wel in de afmontage: voor die prijs vind je elders geen tora vork, remschijven, shimano XT achteraan,...

Plus wel heel handig: de vergendeling van de vorkveer zit bij cube altijd op het stuur!

kijk en kwijl:

Image[/img]
Filip287
Mountainbiker

Post by Filip287 »

Ik heb sinds gisteren een Cube LTD COMP.

Vooral voor de prima afmontage en ik heb het meer voor de magura hydraulische velgrem dan voor schijfremmen. Goedkoper in onderhoud en volgens mij minder kwetsbaar dan schijfremmen. Maar dat is natuurlijk mijn indruk hè.

Het zwakke punt zou de voorvork zijn. Maar dat zal ik dan de komende dagen/weken moeten ondervinden. Voor mijn doen zou die prima moeten volstaan denk ik.

Veel plezier met je nieuwe fiets.
Post Reply