1ste Vlaamse Ardennen Herder Marathon - 24/5/08 - Maarkedal

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Herder Scubaluc
Kerstman

Post by Herder Scubaluc »

slijkcrosserke wrote:
CannonSL3 wrote:hebben jullie enig idee hoeveel mensen er op deze rit afkomen? ben benieuwd of het eenzame uurtjes gaan worden op de 125. 8)
Ik denk niet dat ze veel volk verwachten #-o
Wat denk je nu zelf met een topic van 14 pagina's.
Het is hier geen discussiegroep voor "neuspietejagers"
Je zal zeker niet eenzaam zijn [-X
14 pagina's schrijf je, en dan zeg je nog niks over die andere 10 pagina's bij toertochten #-o
Eerlijk gezegd, als het weer blijft zoals het nu is, en de respons op dit forum een waardemeter zou zijn :wink: dan heb ik zo een vermoeden dat we alle zeilen zullen mogen bijzetten om jullie talrijke opkomst in goede banen te leiden.
Herder Scubaluc
Kerstman

Post by Herder Scubaluc »

cyclon wrote:ik vond de 75 kms van de koninginnerit van de Vlaamse Ardennen al knap lastig, had maar een gemiddeld hs van 151, bij net geen 20 per uur, een pak minder dan bvb. de veel langere bart brentjens challenge, en deze keizerrit is bijna twee keer langer en telt dubbel zoveel hms... #-o

die snelle opeenvolging van nijdige klimmetjes ligt me niet, zoals ik in Theux ook heb mogen ervaren, maar we gaan hem natuurlijk toch doen, om dezelfde reden als waarom bergbeklimmers een berg beklimmen: omdat ie er is :bounce:
That's the spirit =D> =D> =D>
the grandmaster
Mountainbiker

Post by the grandmaster »

Als ik dit hier zo allemaal lees, dan ga ik me toch nie opsparen voor Wolfsdonk. 2 maraths in é dagen, ga et eens proberen.
Blijkbaar heel goeie organisatie, en bovendien wordt er gestart op een boogscheut van het stulpje van de enige echte'grootmeester'. Alleen jammer dat den Filip der niet is.
Mag ik deze rit even zwaar achten als die van Poperinge(ook 125) in onze streek? Of onderschat ik Maarkedal dan?
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Kga proberen om rond 6u te vertrekken dan ben ik er rond 7u15.
Dan nog es zien hoeveel ik zal rijden hé :oops:
Pompierke
Kerstman

Post by Pompierke »

Hoi,

Denk omstreeks 6 u #-o 't huis (Diksmuide) te zullen vertrekken om aan de battle te kunnen beginnen rond een uur of 7u30. Doe ook een gooi naar de lange afstand =P~ . Doseren, eten en drinken wordt voor iedere marathonbiker de leuze.
Aan iedere durver voor de lange afstand, het ga je goed =D> =D>

Tot zaterdag

Grtzz

Pompierke
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

Yow herders allemaal , zo hier toch een belangrijk punt willen naar boven halen(voor mannen zonder of met camelback)Voor jullie a.u.b te voorzien van fris drinken op de bevoorradingen al is het maar water, liefst wel sportdrank hé. Dit wou ik even zeggen om de reden dat ik in Theux mijn 2de ardennen marathon ooit afwerkte en de 3de en 4de stop geen sportdrank meer was. Juist nog lauw water en da smaakt niet zenne. Heb de laatste 10km met braakneigingen rond gereden en denk dat dat lauw water de oorzaak was. En ook nog een tip ,hang allemaal een naamkaartje op jullie t-shirt zodat we zien wie welke herder is hé..zoals herder levi,frederic enzo ben eens benieuwd om die mannen te leren kenen. Lees altijd hun verslagen dus ben nieuwschierig =D>
Keyzerpol
Mountainbiker

Kaartje

Post by Keyzerpol »

Yow herders
De mannen van Asse en omstreken komen af. Is't ni meer mogelijk een ingscand kaartje op de website of het forum te droppen, willen namelijk de 85 doen met de spectaculairste stukken van de 103 erbij. Valt da ni te combineren?
Als we dat ter plaatse gaan doen wordt dat weer een eeuwige discussie alla Brussel Halle Vilvoorde =D>
Cannonneke
Mountainbiker

Post by Cannonneke »

Rock Rider wrote:
Cannonneke wrote:Ik ga ook mijn MTB nog eens uit de kelder halen voor de 100 of 125 :oops:

Ben geneigd om de lichte Taurine te nemen, een Scalpel is wel comfortabeler, maar met al dat klimwerk... ?

Qua banden : Racing Ralph + Jimmy, ofwel 2x 1.8 Nobby Nic, denk beter die eerste zeker (wat breder) ?

I know, luxeprobleem...
pfff, ik zal mijnen Flanders wel nemen, zoals elke week... Of misschien toch dienen bike van 300 euro die ik won in Frankrijk? Hmmm... da is hier zo geen luxeprobleem... #-o
Bedankt voor het enige en dan nog totaal nutteloze antwoord :roll:

Ik trek mijn plan wel :wink:
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Er wordt toch regen verwacht en vermits het géén koers is, steek achter RR en voor NN om zeker te zijn dude.
Plan trekken is een goede zaak tijdens een marathon btw.

Ik ving iets op over een aprés foodfight...........

(het is niet dat ik wil stoken, maar Mister T kwam ermee af :bounce: )
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

[quote="Cannonneke"][quote="Rock Rider"][quote="Cannonneke"]Ik ga ook mijn MTB nog eens uit de kelder halen voor de 100 of 125 :oops:

Ben geneigd om de lichte Taurine te nemen, een Scalpel is wel comfortabeler, maar met al dat klimwerk... ?

Qua banden : Racing Ralph + Jimmy, ofwel 2x 1.8 Nobby Nic, denk beter die eerste zeker (wat breder) ?[quote]

ik zou voor het comfort gaan, is wel veel klimwerk, maar supersteil en technisch zal het nie zijn denk ik. Dus 125km ---> comfort.
Post Reply