grtzzz
Nieuwe biker... I'm loving it !
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
ik heb denk ik een 20 inch frame ... eerlijk gezegd onder ons :D denk ik dat mijn frame een tikeltje te groot is (ik ben 1m83) maar ik denk dat bij trek je een bijkomend probleem hebt ... de geometrie van trek hardtails vind ik bij mezelf niet passen omdat dat altijd zo'n lange kaders zijn
anders ging ik gaan voor een 6700 maar dan toch niet gedaan omwille van die lange kaders . nu met mijn thompson heb ik niet echt problemen maar ik vind hem toch net iets te lomp door e bochten snijden wat ik met mijn 19 inch schoolbikes minder heb :D
grtzzz
grtzzz
Problemen van een te grote fiets.Apple73 wrote: Wat zou dan het gevolg/probleem kunnen zijn ?
Ik moet echt wel zeggen dat de zithouding goed aanvoelt.
- rugklachten, nekklachten
- uitzicht van de fiets is niet zo mooi (onnatuurlijk door korte zadelpen, zadel heel naar voor geschoven)
- moeilijker te hanteren op technische trails
- in sommige gevallen gevaarlijk voor uw geslachtsdelen, bv op ruw terrein een voet aan grond zetten kan al eens voor problemen zorgen
Zolang de zithouding goed aanvoelt en als jij geen problemen hebt moet je gewoon genieten van je bike... en bij je volgende bike misschien eens kijken welke maat beter zou passen.
Veel plezier ermee
- FCB-bike
- Mountainbiker
Zal wel zien.
Ik had begrepen dat een groter frame net rugklachten zou vermijden wegens minder sportieve houding.
De lange zadelpen qua uitzicht vind ik geen probleem.
Nu een jaartje of twee proberen, en af en toe eens proberen of ik eens kan fietsen met een 19". Als dat beter bevalt kan ik natuurlijk altijd ook het frame vervangen.

Ik had begrepen dat een groter frame net rugklachten zou vermijden wegens minder sportieve houding.
De lange zadelpen qua uitzicht vind ik geen probleem.
Nu een jaartje of twee proberen, en af en toe eens proberen of ik eens kan fietsen met een 19". Als dat beter bevalt kan ik natuurlijk altijd ook het frame vervangen.
Ben zelf nog langer gloof ik, en heb een 21 inc gemeten, maar heb uiteindelijk een 19 inc gekozen xD.Apple73 wrote:Ja, inderdaad,kawa wrote: Mooie bike, maar wat aan de grote kant precies.
Lijkt wel of ze bij Trek veel "grote" fietsen op stock hebben, hier nog zo'n voorbeeld.
mooie korting gekregen bij Godefroot. Dacht dat ik een 19,5 " nodig had maar mij misschien door verkoper in de luren laten leggen voor een 21,5". Zou beter zijn voor de rug en schouderbladen wegens minder "gewrongen" houding. (ben 1m85) Nu ja : het is mijn eerste bike en ik moet zeggen dat ik er wel comfortabel op zit.
Groeten...
op de "Snikberg"
Met kleiner frame ben je tenslotte wendbaarder, en het geeft niet dat je zadel dan wat hoger moet staan
- FCB-bike
- Mountainbiker
Bedankt voor de reacties allemaal.
Heb vandaag nog eens gebeld naar Godefroot om twijfels te uiten. Fiets is immers nog maar net twee weken oud en vermits zij er eigenlijk op aangedrongen hadden met rug-, nek- en andere argumenten...
Verkoper was vriendelijk maar bleef bij zijn standpunt dat de iets grotere maat beter is. Ofwel is hij oprecht en dat zal ik over enkele maanden fietsen dan wel zien, ofwel hebben ze teveel 21" bikes op stock en proberen ze die nu met man en macht aan de man te brengen.
Nu, ik ga er mijn plezier niet voor laten en denk nog steeds dat het om te beginnen meer dan volstaat.
Heb net ook "Zinn and the art of mountainbike maintenance" besteld, want dat vind ik nog een leuk neven-effect aan het mtb-en : sleutelen aan de fiets.

Heb vandaag nog eens gebeld naar Godefroot om twijfels te uiten. Fiets is immers nog maar net twee weken oud en vermits zij er eigenlijk op aangedrongen hadden met rug-, nek- en andere argumenten...
Verkoper was vriendelijk maar bleef bij zijn standpunt dat de iets grotere maat beter is. Ofwel is hij oprecht en dat zal ik over enkele maanden fietsen dan wel zien, ofwel hebben ze teveel 21" bikes op stock en proberen ze die nu met man en macht aan de man te brengen.
Nu, ik ga er mijn plezier niet voor laten en denk nog steeds dat het om te beginnen meer dan volstaat.
Heb net ook "Zinn and the art of mountainbike maintenance" besteld, want dat vind ik nog een leuk neven-effect aan het mtb-en : sleutelen aan de fiets.