pffff....twas friskes vandaag... heb er voor het eerst een stukje aangebreid, van 25 km naar 36 om de file tss aarschot en holsbeek te vermijden. ben wel stukje fout gereden, en onderweg is mijn crank beginnen lossen !
Merci aan de man die ergens op de technische dienst op de wetstraat werkt die effe gestopt is.
Weet er iemand een fietsenmaker in St Lambrechtswoluwe?
Als je geen oogcontact hebt met de andere weggebruiker altijd dubbel voorzichtig zijn.
En die verschrikkelijke files waarover iedereen het had, gezever! Niks gezien! Het lijkt wel of idereen die in Brussel werkt op verlof is. Toen ik op het werk toekwam had ik bijna zin om weer naar huis te fietsen om de wagen te gaan halen.
Bunnybiker, ik geef je volledig gelijk.
Maar ik had echt wel de indruk dat ze me gehoord hadden, de ene week uit naar rechts, de andere bleef in het midden lopen. Ik had plaats genoeg om langs links te passeren tot die kerel ineens de echo van mijn bel hoort of zo en zonder omkijken volledig links gaat lopen. Natuurlijk heb ik wat ingehouden, dat doe ik altijd maar als je daar moet op anticiperen moet je voor elke voetganger bijna stoppen. Zeker indien er kinderen of honden bij zijn ben ik extra voorzichtig, je weet nooit wat die gaan doen.
Ook probeer ik altijd hoffelijk te zijn en volgt er steeds een merci als ik passeer. Maar soms heb ik de indruk dat niet verwittigen veiliger is, maar dan krijg je meestal iets naar het hoofd geslingerd omdat ze schrikken.
Zoals gisteren, er liepen 2 madammekes te slenteren volledig links, als ik bel gaan die zeker rare dingen doen, dan passeer ik gewoon langs rechts. Dat leek me het veiligst voor beide partijen. 'k had ze natuurlijk doen schrikken.
Kortom, als snelfietser in het verkeer moet je echt wel op je hoede zijn.
Of het nu tussen voetgangers of auto's is, ze verwachten niet dat je zo snel nadert. Het blijft riskant en een ongeluk is zo rap gebeurd.
Was vandaag idd nogal fris.
Rond 6u30 gestart aan traject woon werk, een rustige nuchtere training.
Ik kreeg al een serieus hongertje toen ik Brussel naderde, en dan opeens... doen enkele mannen op het fietspad me naar rechts rijden, richting een kraampje: FIETSERONTBIJT van fietsweek in brussel :drunk:
Komt dat tegen... Wat blijven hangen en zo nog net op tijd op het werk geraakt. Morgen staan ze in etterbeek (zie dringdring.be)
Had ook zo het gevoel dat er niet meer verkeer op de weg was dan anders op dit uur.
Inderdaad, het was vrij fris deze morgen. Dan wat doorgereden om het wat warmer te krijgen. Gevolg: iets te vroeg hier en ik kon natuurlijk niet binnen... Dan werd het pas frisjes.
Fietsen naar het werk: nu stilaan het overwegen waard.
Ik ben vrachtwagenchauffeur en heb m'n machien altijd voor de deur staan gehad.
Nu krijg ik nieuwe overburen en sinds de goedkeuring van hun bouwvergunning heb ik meermaals per week de flikken aan de deur.
Ik mag hier wettelijk niet parkeren met dat ding.
Nu wil ik dus elke dag vanop de firma vertrekken,gelegen op 10km.
Alleen,... ik moet soms al eens om 3u 's morgens vertrekken.
Zijn hier van die geschiften die daar zouden aan beginnen?
Dat zou betekenen dat ik nog een half uur eerder moet opstaan om eerst met de fiets naar de vrachtwagen te rijden. En na zo'n 14uur achter het stuur zou ik dan nog een half uurtje huiswaarts moeten.