fully mountainbike (spreekbeurt)

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Metalcat
Mountainbiker

Post by Metalcat »

El Baelos wrote:Waar heb je dan precies zo veel onderhoud aan bij een fully? De achterdemper of zo?
Ik heb nu een hardtail, maar zou best wel een lichte fully willen overwegen.
Zalige aan de hardtail is inderdaad dat je er bijna geen onderhoud aan moet doen, gewoon goed kuisen na een modderige rit.
Of rij je met een fully beter niet in hele modderige omstandigheden?
Bij een fully heb je meer draaipunten, dus meer onderhoud. Bijkomend, er is een extra demper dus ook meer onderhoud. Als je afgedichte lagers hebt in de achterbrug ipv bussen dan valt het wel mee maar bussen zijn redelijk onderhouds intensief als je ze in optimale conditie wil houden. Als ze versleten zijn (lagers of bussen) moet je nieuwe (laten) plaatsen. Ik heb onlangs in mijn Ghost nieuwe lagers moeten steken. Komt toch ook weeral op een 100 euro die je bij een HT niet moet investeren.
Echter, het comfort dat je verkrijgt is dit allemaal wel waard. En een fully is ook hier (de kempen) zeer bruikbaar.
En zolang je niet aan wedstrijden doet waar elke procent energie nuttig moet gebruikt worden kan dat beetje deinen absoluut geen kwaad.
En het is zoals Brunox zegt "Eens een fully, altijd een fully". Kijk maar naar het onderschrift bij mijn avatar :wink:
pt3r
Mountainbiker

Re: fully mountainbike (spreekbeurt)

Post by pt3r »

Roeselarenaere wrote:Hallo, voor de leeraar van nederlands moeten we een spreekbeurt geven met powerpoint vooorstelling. Iedereen moest een onderwerp kiezen voor zijn spreekbeurt. Hierin moeten we spreken over de voordelen en nadelen van ons onderwerp.
Daar ik gekozen heb voor het spreken over een fully mountainbike vraag ik jullie om me wat voordelen en nadelen van een fully neer te schrijven.

Bedankt voor jullie hulp op voorhand.
Nu nog iemand vinden die goed kan speechen en je bent helemaal gesettled. :wink: :lol:
virtrix
Mountainbiker

Post by virtrix »

Brunox wrote:dempers locken he :wink:
Inderdaad, helpt wel hoor.
sporanox
Mountainbiker

Post by sporanox »

Ik zou er ook op letten het over een "volgeveerde fiets" te hebben ipv over een "fully", en misschien ook liever een "voorgeveerde fiets" dan een "hardtail". Maar wellicht is de spreekbeurt al lang voorbij.
jimmyvlb
Mountainbiker

Re: fully mountainbike (spreekbeurt)

Post by jimmyvlb »

Roeselarenaere wrote:Hallo, voor de leeraar van nederlands moeten we een spreekbeurt geven met powerpoint vooorstelling. Iedereen moest een onderwerp kiezen voor zijn spreekbeurt. Hierin moeten we spreken over de voordelen en nadelen van ons onderwerp.
Daar ik gekozen heb voor het spreken over een fully mountainbike vraag ik jullie om me wat voordelen en nadelen van een fully neer te schrijven.

Bedankt voor jullie hulp op voorhand.

als het voor die van nederlands is, kun je beter op je spelling letten denk ik.

een paar voorbeelden:

-voorstelling (niet vooorstelling)
-leraar of leerkracht. (niet leeraar)
Roeselarenaere
Mountainbiker

Post by Roeselarenaere »

Bedankt voor jullie reacties, vandaag een goede spreekbeurt afgelegd.
Post Reply