Bij een fully heb je meer draaipunten, dus meer onderhoud. Bijkomend, er is een extra demper dus ook meer onderhoud. Als je afgedichte lagers hebt in de achterbrug ipv bussen dan valt het wel mee maar bussen zijn redelijk onderhouds intensief als je ze in optimale conditie wil houden. Als ze versleten zijn (lagers of bussen) moet je nieuwe (laten) plaatsen. Ik heb onlangs in mijn Ghost nieuwe lagers moeten steken. Komt toch ook weeral op een 100 euro die je bij een HT niet moet investeren.El Baelos wrote:Waar heb je dan precies zo veel onderhoud aan bij een fully? De achterdemper of zo?
Ik heb nu een hardtail, maar zou best wel een lichte fully willen overwegen.
Zalige aan de hardtail is inderdaad dat je er bijna geen onderhoud aan moet doen, gewoon goed kuisen na een modderige rit.
Of rij je met een fully beter niet in hele modderige omstandigheden?
Echter, het comfort dat je verkrijgt is dit allemaal wel waard. En een fully is ook hier (de kempen) zeer bruikbaar.
En zolang je niet aan wedstrijden doet waar elke procent energie nuttig moet gebruikt worden kan dat beetje deinen absoluut geen kwaad.
En het is zoals Brunox zegt "Eens een fully, altijd een fully". Kijk maar naar het onderschrift bij mijn avatar