chemin de soleil

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Hier zen we met de fotokes ...
http://mtbbiestie.fotopic.net/c1506064.html
cuby
Mountainbiker

Post by cuby »

dan weet ik wie gij zijt :-) wij stonden de laatste nacht naast u op de camping.

Inderdaad ik zie dat we nog op een paar fotookes staan. Ge moet uwe bike eens aanpassen want jullie reden toch met Rocky mountain, niet?
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

cuby wrote:
dan weet ik wie gij zijt :-) wij stonden de laatste nacht naast u op de camping.

Inderdaad ik zie dat we nog op een paar fotookes staan. Ge moet uwe bike eens aanpassen want jullie reden toch met Rocky mountain, niet?
Ja, in de ardennen en de echte bergen wel. In de winter en de kerketoren-tochtjes doe ik met ne Specialized, vandaar.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Boven verandert de shotter in een singletrack. Op de kaart was te zien dat dit wel eens een pittige afdaling zou kunnen worden. Ik vergis me effe van richting, maar Tim roept me terug. We klimmen toch nog wat, weer op één van die door wortels doorspekte singletrails waar je net kunt fietsen. We duiken de afdaling in, dit is geen singletrack meer, dit is een bandenspoor, een pril spoortje in versplinterde leisteen, even breed en even diep als een band, links een onpeilbare afgrond, voor ons een paar schimmen van lichtvlekjes, tiens, bikers, hier, op dit uur, in de bos ? Onnoezelaars. Nu voel ik me echt in mijn sas, we denderen naar beneden. Klein stapstukje, en Tim en ikke razen weer verder. Dit is fun.

Volgende singletrack, volgende afdaling. Samen met het vorige bandenspoor is deze echt wel de max van de wedstrijd. Je kunt het spoor net ontwaren onder de struiken, de brem en ander struikgewas slaan in ons gezicht, in plaats van te vertragen, versnellen we nog, we zijn immers op zoeken naar de Poorten, de Poorten van het OchtendGloren. Schaduwen dreigen, schaduwen wijken, telkens opnieuw vinden we het juiste spoor, gegrinnik galmt door het bos. We zijn niet bang, we gaan er dwars door. Wij zijn sterker dan de Prins van de Duisternis !!!

Deel 1, 2 en drie staan al op www.mtbteamlangdorp.be, deel vier is voor later.

Eventueel zal je wel wat verder moeten bladeren, want op onze site komen nogal veel verhalekens...
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

Schitterende foto's !
Ik heb mij daar ook ongelooflijk geamuseerd. Vanaf nu zien ze mij daar elk jaar terug. Die rit 2: man man ik heb nog nooit op zo'n mooie paadjes gezeten!
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

Luc wrote:Schitterende foto's !
Ik heb mij daar ook ongelooflijk geamuseerd. Vanaf nu zien ze mij daar elk jaar terug. Die rit 2: man man ik heb nog nooit op zo'n mooie paadjes gezeten!
hebt ge u al een sigma-lampen-setje aangeschaft 8) :wink: ?

vooral contect dat gij terug op ne velo zat...ge hebt dat precies goed verteerd.
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

Willy D wrote: hebt ge u al een sigma-lampen-setje aangeschaft 8) :wink: ?

vooral contect dat gij terug op ne velo zat...ge hebt dat precies goed verteerd.
Hela, zo zot ga je mij niet krijgen hoor :wink:
Wel, het heef mij echt goed gedaan. Het was een beetje erop of eronder gevoel toen ik hiernaartoe trok en gelukkig is het super goed meegevallen. Ook in de dagen erna geen gevoel van opgestapelde vermoeidheid ofzo. Ik ben echt blij dat ik hiernaartoe gekomen ben en heel dat klierkoorts verhaal kunnen afsluiten heb. Ik val in herhaling maar hier waren paden bij die tot de mooiste horen waar ik al gereden heb.
Post Reply