deze avond het parcours van Ronse gaan testen... op de afdaling aan de boederij stond mijne maat - met biba's - in één keer zowel voor als achter lek. Nasty stenen zijn het daar...El Perro Diablo wrote:Ik heb voor alle veiligheid wat No Tubes in de bb gedaan.....het risico van lek te rijden weegt momenteel niet op tegen geen banden te kunnen wisselen te plaatse....en zo schitterend vind ik een gewone lichte band (RR of NN) nu ook niet rijden op lage spanning zonder bb.
Ik voel me nu net of ik heb de uitvinding van de eeuw gedaan: binnenbanden gestoken!!!![]()
Als ik zondag plat rijd.......dan pas ik mijn verhaal weer aan, zo bljft ne mens bezug........
No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Mister T.
- Mountainbiker
En 'maar' +/-540 gramBarny wrote:Daar ga je geen spijt van krijgen, zeker niet voor het ruigere werk, Super stuurcontrole en oerbetrouwbaar.Wimbeest wrote:Daarom heb ik voor nieuwe versie van de bike een Little Albert Snakeskin genomen voor voorwiel! Maar helaas nog altijd niet kunnen uittesten.
Ik hoop dat je niet lek rijd zondag (aan de andere kant zou ik dan wel een plaatsje korter in de uitslag staanEl Perro Diablo wrote:Ik heb voor alle veiligheid wat No Tubes in de bb gedaan.....het risico van lek te rijden weegt momenteel niet op tegen geen banden te kunnen wisselen te plaatse....en zo schitterend vind ik een gewone lichte band (RR of NN) nu ook niet rijden op lage spanning zonder bb.
Ik voel me nu net of ik heb de uitvinding van de eeuw gedaan: binnenbanden gestoken!!!![]()
Als ik zondag plat rijd.......dan pas ik mijn verhaal weer aan, zo bljft ne mens bezug........
- absalon
- Mountainbiker
- Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt
Ruben, El Perro Diablo rijd bij de masters hoor dacht ik.Putteke wrote:Ik hoop dat je niet lek rijd zondag (aan de andere kant zou ik dan wel een plaatsje korter in de uitslag staanEl Perro Diablo wrote:Ik heb voor alle veiligheid wat No Tubes in de bb gedaan.....het risico van lek te rijden weegt momenteel niet op tegen geen banden te kunnen wisselen te plaatse....en zo schitterend vind ik een gewone lichte band (RR of NN) nu ook niet rijden op lage spanning zonder bb.
Als ik zondag plat rijd.......dan pas ik mijn verhaal weer aan, zo bljft ne mens bezug........![]()
) maar ik zou het niet risceren. Ik dacht hier gelezen te hebben dat een bb met notubes vloeistof nog steeds lek ging?
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Niet plat gereden met Funny Freds en binnenbaanden met melk in, wat van Benny Heylen zijn Dugasten niet gezegd kon worden......of 'k hem chance gehad.... 
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Bandjes stonden op 2.7 bar, was precies met ne koersvelo onderweg, frame heeft de schokken goed verwerkt, nergens grip tekort gehad......op die stenen was ik wel bang om die dunne Fredjes kapot te snijden ja.....maar den DUIVEL is mijne engelbewaarder
, duzz, da scheelt.... 
- Dr.Gonzo
- Mountainbiker
Gisteren mijn Piranha's weer van de velg gelopen.
Klein beetje lak af van de velg op de looprand tot gevolg.
Nooit meer met gewone banden voor mij.
Volgende set zal een UST ready zijn!
Had het geluk dat het op een straat was, stel je voor in een afdaling.
Vond ook (stom dat ik nu pas beginnen zoeken ben) op de site van notubes waarom :
http://www.notubes.com/support_tire.php
Klein beetje lak af van de velg op de looprand tot gevolg.
Nooit meer met gewone banden voor mij.
Volgende set zal een UST ready zijn!
Had het geluk dat het op een straat was, stel je voor in een afdaling.
Vond ook (stom dat ik nu pas beginnen zoeken ben) op de site van notubes waarom :
NOT Recommended (Standard Tires):
Michelin
Intense
IRC
Hutchinson
Why are they not recommened?
When standard tires are mounted tubeless more strain is put on the bead. The above listed tires are known to have weaker beads. Which can cause the bead to severely stretch or snap.
http://www.notubes.com/support_tire.php
- hydrus
- Mountainbiker
- Location: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel
Dinsdag treinstaking...
Bibi zal dus met de fiets naar school moeten. (55 a 60km enkel)
Helaas staat de koersfiets knock out. (draad in de linkercrank is kapotgedraaid door vorige eigenaar)
Dus wordt het tijd om de smalle 26" bandjes nog eens uit te halen en op de reservewielen (crossland UST) te leggen.
Helaas past het schraeder-ventiel van m'n smalle 26" binnenbandjes niet in de crossland velg. (enkel presta past)
Dus dacht ik: laat ik die hutchinson draadbandjes van 26*1.2 eens proberen noTubes te leggen...
Momenteel liggen er hier 2 wielen die ik om de 2 uur een bar verhoog in druk. (zit nu aan 3 & 4 bar, moet naar 6 bar)
Er is serieus wa noTubes uitgespoten uit de zijwanden in het begin, maar dat had ik ook wel verwacht. Hopelijk lukt het.
Maandag toch maar een aantal 26" smalle binnenbandjes met presta halen als back-up.
Bibi zal dus met de fiets naar school moeten. (55 a 60km enkel)
Helaas staat de koersfiets knock out. (draad in de linkercrank is kapotgedraaid door vorige eigenaar)
Dus wordt het tijd om de smalle 26" bandjes nog eens uit te halen en op de reservewielen (crossland UST) te leggen.
Helaas past het schraeder-ventiel van m'n smalle 26" binnenbandjes niet in de crossland velg. (enkel presta past)
Dus dacht ik: laat ik die hutchinson draadbandjes van 26*1.2 eens proberen noTubes te leggen...
Momenteel liggen er hier 2 wielen die ik om de 2 uur een bar verhoog in druk. (zit nu aan 3 & 4 bar, moet naar 6 bar)
Er is serieus wa noTubes uitgespoten uit de zijwanden in het begin, maar dat had ik ook wel verwacht. Hopelijk lukt het.
Maandag toch maar een aantal 26" smalle binnenbandjes met presta halen als back-up.