Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

Gisteren op weg naar huis een jogger omver gefietst op het jaagpad langs de schelde in Tielrode #-o

Voor mij liepen 2 zware kerels te joggen in bloot bovenlijf, ze namen allebei zoveel plaats in :wink: dat ik niet meer kon passeren.
Ik bel, die ene gaat volledig rechts lopen, die andere reageert heel laat en besluit om ineens naar links te gaan, ik kon niet meer uitwijken, want dan lag ik in de schelde, en ben er tegen 30km/u vol tegengereden.
Voorwiel tussen zijn benen, triathlon stuur tegen zijn onderrug en met mijn helm tegen zijn rug.Die kerel vloog 4m verder maar is niet gevallen. Hij woog zeker 120kg en kon dus wel tegen een stootje #-o , ik stond ineens volledig stil echt niet te doen, zo'n klap. Het waren 2 oostblokkers die geen woord nederlands of engels verstonden, ze begonnen een hevige discussie, 'k had effe schrik dat ze mij een kopje kleiner gingen maken.
Heb paar keer gevraagd of alles in orde, conversatie was niet mogelijk maar hij deed toch of het OK was, pfff...
Tria stuur terug horizontaal gezet ('t was bijna 90° gedraaid) en verder kunnen fietsen, amai amai allebei effkens geluk gehad.

De laatste kilometers in Lokeren breekt er ineens een hevig onweer los met alles erop en eraan, pfff op 10s kletsnat, zo gieten, 'k zag geen steek meer, 10cm water in de straten, amai toch weeral eens... "veilig" thuisgeraakt
B-artiest
Mountainbiker

Post by B-artiest »

Triple-T wrote:Gisteren op weg naar huis een jogger omver gefietst op het jaagpad langs de schelde in Tielrode #-o

Voor mij liepen 2 zware kerels te joggen in bloot bovenlijf, ze namen allebei zoveel plaats in :wink: dat ik niet meer kon passeren.
Ik bel, die ene gaat volledig rechts lopen, die andere reageert heel laat en besluit om ineens naar links te gaan, ik kon niet meer uitwijken, want dan lag ik in de schelde, en ben er tegen 30km/u vol tegengereden.
Voorwiel tussen zijn benen, triathlon stuur tegen zijn onderrug en met mijn helm tegen zijn rug.Die kerel vloog 4m verder maar is niet gevallen. Hij woog zeker 120kg en kon dus wel tegen een stootje #-o , ik stond ineens volledig stil echt niet te doen, zo'n klap. Het waren 2 oostblokkers die geen woord nederlands of engels verstonden, ze begonnen een hevige discussie, 'k had effe schrik dat ze mij een kopje kleiner gingen maken.
Heb paar keer gevraagd of alles in orde, conversatie was niet mogelijk maar hij deed toch of het OK was, pfff...
Tria stuur terug horizontaal gezet ('t was bijna 90° gedraaid) en verder kunnen fietsen, amai amai allebei effkens geluk gehad.

De laatste kilometers in Lokeren breekt er ineens een hevig onweer los met alles erop en eraan, pfff op 10s kletsnat, zo gieten, 'k zag geen steek meer, 10cm water in de straten, amai toch weeral eens... "veilig" thuisgeraakt
Awel dan waart gij niet veel voor mij denk ik... ik neem ook altijd den dijk langs de Schelde in Tielrode... tot in Hamme/Waasmunster.

Waar werk jij?
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

aangezien er hier de laatste tijd een inbrakenplaag is in vrachtwagens ga ik ook met de fiets werken!
dat is toch de volle 6km.... op en neer :lol:
Wowtre
Mountainbiker
Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL

Post by Wowtre »

3km en maar ik ga regelmatig met de auto, ttz als ik mijn zoon moet ophalen in de opvang ... ooit als hij zelfstandig geneog is met de fiets zal ik alle dagen met de fiets gaan werken :-D

enkele jaren geleden werkte ik in Brussel en toen reeds ik wekelijks 1 of 2 keer met de fiets naar 't werk als training (33km)
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

B-artiest wrote: Awel dan waart gij niet veel voor mij denk ik... ik neem ook altijd den dijk langs de Schelde in Tielrode... tot in Hamme/Waasmunster.

Waar werk jij?
'k werk in Puurs, juist 30km van Lokeren
2a3 keer per week, goeie training voor in 't weekend te kunnen vlammen :wink:
'k rij met een zwarte koersfiets met triathlon stuur
B-artiest
Mountainbiker

Post by B-artiest »

Triple-T wrote:
B-artiest wrote: Awel dan waart gij niet veel voor mij denk ik... ik neem ook altijd den dijk langs de Schelde in Tielrode... tot in Hamme/Waasmunster.

Waar werk jij?
'k werk in Puurs, juist 30km van Lokeren
2a3 keer per week, goeie training voor in 't weekend te kunnen vlammen :wink:
'k rij met een zwarte koersfiets met triathlon stuur
Ah, ik werk ook in Puurs (Op het einde van de N16 net daar waar ze aan het werken zijn)

Ik woon in Waasmunster (Ruiter) heel dicht bij Lokeren en heb een 28tal km dus zal niet zoveel schelen precies...

Heb wel nog veel te trainen... #-o
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

Gisteren ook woon-werkverkeer (80 km heen en terug) met de MTB afgehaspeld. Wel een wolkbreuk op mijn nek gehad in de buurt van Kortrijk. Alles onder water. Ikzelf druipnat van de regen en de voorbijrazende auto's die bleven vlammen en de grootste plassen eerst namen. Uiteindelijk was gans de straat een grote plas.
Thuisgekomen, had ik wel een zalig gevoel met een moyennen van 28 km/Hr op mijn teller.
B-artiest
Mountainbiker

Post by B-artiest »

Morgen zowiezo met het fietske want tzal druk zijn op de weg... =D>
bunnybiker
Mountainbiker

Post by bunnybiker »

Triple-T wrote:Gisteren op weg naar huis een jogger omver gefietst op het jaagpad langs de schelde in Tielrode #-o

ik wil hier niemand met de vinger wijzen maar wij hebben als fietsers ook een verantwoordelijkheid. het doet me plezier dat je beschikt over een fietsbel en niet zoals sommige "pseudo profs" begint te roepen van yow en hela...
maar inhalen of een voetganger doe je pas als je zeker bent dat de voetganger/fietser je heeft opgemerkt en dus veilig kan passeren, defensief rijgedrag noemt zoiets. trek je lessen uit dit voorval want voor hetzelfde geld waren hier 2 zwaargekwetsten gevallen. dit noem ik een ongeluk dat gemakkelijk had kunnen vermeden worden door eventjes in te houden [-X
Post Reply