Ardennes trophy 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

the sentinel wrote:
Fons Moors wrote:
madskatingcow wrote:Respect Roger Image
Zeker respect voor zo ne oude rakker... =D>
Hier fotoke waar dat hij daar na afloop naast ne jonge rakker zit :lol:
Image
Fonske maat, ik zie dat ge zijt overgelopen naar de concurrence [-X , is ni lief hè. Kreegt ge daar exclusievere filmaanbiedingen :p. Nee jong, als ge u kunt verbeteren moet ge da doen hè ;)
Over gelopen zou ik niet zeggen.
Men moet ergens beginnen hee. :wink:
Nog liever zou ik in Julien Absalon zijn team zitten.
Maar daarvoor ben ik nog wat te jong vertelde hij mij...
Image
roger
Mountainbiker

Post by roger »

the sentinel wrote:
Fons Moors wrote:
madskatingcow wrote:Respect Roger Image
Zeker respect voor zo ne oude rakker... =D>
Hier fotoke waar dat hij daar na afloop naast ne jonge rakker zit :lol:
Image
Fonske maat, ik zie dat ge zijt overgelopen naar de concurrence [-X , is ni lief hè. Kreegt ge daar exclusievere filmaanbiedingen :p. Nee jong, als ge u kunt verbeteren moet ge da doen hè ;)
Fons bedankt voor de mooie herinnering .Toch wel fantastisch wat die zestigers doen.Jij 3° op 45 en ik 4° op 65 in masters 3 en samen zijn we goed voor 127 jaar.

Wel Fons men wedstrijd was gebaseerd op jou tijd van vorig jaar en dat was 4u07 min en daar heb ik toch enorm respect voor, maar het is me niet gelukt van je tijd te verbeteren
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

Jij 3° op 45 en ik 4° op 65 in masters 3

Ik sta nu tweede in de uitslag. Men heeft begrepen dat mijn tijd niet klopte.
Dat kwam omdat ik tijdens het filmen van alle groepen bij de startplaats,
meerdere keren over de "matten" ben gelopen en alzo de start nam...zonder te vertrekken.
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

ditCh wrote:
Fiddlerke wrote:[Voor de file van die foto moet je op eventsfoto.be normaal 5 € betalen ... Da's net iets te duur naar mijn zin ...
Die site is niet echt goed beveiligd, je kan zo de foto in deftige grootte afhalen ;) PM me maar als je wil weten hoe :)
indeed, ook gelukt :wink: :wink:
XLS
Mountainbiker

Post by XLS »

ter info mijn Polar gegevens 87,6km en 2160 hm
marique
Mountainbiker

Post by marique »

Fons,
goed gereden.
Vanaf dinsdag heb ik mijn granville.
Hou je maar vast nu, ik ga u eindelijk eens kloppen.
marique
Mountainbiker

Post by marique »

Fons,
goed gereden.
Vanaf dinsdag heb ik mijn granville.
Hou je maar vast nu, ik ga u eindelijk eens kloppen.
Yoriz
Mountainbiker

Post by Yoriz »

Hieronder mijn verslag.

12 mei 2008 Ardennen Trophy in La Reid (Theux)
Afstand: 87 km.

De Ardennen Trophy staat voor de tweede keer op het programma. Na vorig jaar een erg mooie maar loodzware tocht te hebben gereden in de modder, zal het dit jaar een volledig droge versie worden. De marathon wordt dit jaar voor de 19e keer georganiseerd. De organisatie is dik in orde al is het inschrijfgeld van 25 euro pittig. De marathon vindt plaats rond het plaatsje Theux gelegen net onder Verviers.

Rond 7.15 vertrekken mijn buurman en ik naar Belgie. Bij de inschrijven is het rond 9.15 al erg druk. Gelukkig kunnen we door onze voorinschrijven al snel onze nummers bemachtigen. Als ik zo om me heen kijk is dat bij de daginschrijvers wel anders; wat een rij wachtenden. Vlug bevestigen we de startnummers aan het stuur en vergeten we de tijdregistratiechips, maar hier komen we pas bij de finish achter.

Door het warme weer is het vooral veel drinken en doseren geblazen. Voor mijn gevoel het ik zeker 5 a 6 liter water gedronken. Bij de bevoorading bij het fort van Franchimont drijven de rijstevlaaitjes in mijn maag. Even ben ik bang dat door het vele water in mijn maag de voeding niet meer opgenomen zal worden. Voor de zekerheid drink ik nog even wat vloeibare voeding. Eten bij een marathon is uberhaubt niet mijn sterkste punt.

De tocht loopt erg lekker en de benen voelen goed aan. Nergens kom ik echt in de problemen op de beklimmingen. De afdalingen zijn super om te rijden en lekker technisch, al had het wel wat technischer gemogen. Helaas zie ik bij een aantal afdalingen onderaan wat mensen liggen met pijnlijke en bebloede ledematen. Tevens staan aan iedere voet van een afdaling mede-bikers hun band te plakken. Gelukkig houdt mijn materiaal zich goed en rij ik geen lek. Bij de 2e bevoorading maak ik even dankbaar gebruik van de service en laat ik wat olie op de ketting spuiten. Die loopt weer soepel!

De laatste 4 beklimmingen gaan echter tellen en de benen gaan zeer doen. De laatste 5 km kan ik nog iets versnellen. Het zien van het bordje van de laatste kilometer is altijd weer een hoogtepunt. Uiteindelijk kom ik uit op 5.12.48 geklokt op mijn hartslagmeter. Bij de finish merk ik dat we de tijdsregistratiechips zijn vergeten. Dus helaas geen officiele klassering en tijd. Alle eindtijden bekeken kom ik op ongeveer de 250e plaats uit.

De gemiddelde snelheid komt uit op 17,4 km/u. Totaal aantal hoogtemeters is 2378. Maximale klim: 23%. Gemiddelde klim 6%.

Conclusie: de conditie gaat vooruit. Erg mooie tocht. In september op naar de 7x 100 km bij de Duchenne Heroes!

Voor meer verslagen zie: www.upsndowns.nl
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

Yoriz wrote: Uiteindelijk kom ik uit op 5.12.48 geklokt op mijn hartslagmeter. Bij de finish merk ik dat we de tijdsregistratiechips zijn vergeten. Dus helaas geen officiele klassering en tijd. Alle eindtijden bekeken kom ik op ongeveer de 250e plaats uit.

De gemiddelde snelheid komt uit op 17,4 km/u. Totaal aantal hoogtemeters is 2378. Maximale klim: 23%. Gemiddelde klim 6%.
wel even uw bevoorradingsstops bijtellen zeker? :wink:
Yoriz
Mountainbiker

Post by Yoriz »

G-love wrote:
Yoriz wrote: Uiteindelijk kom ik uit op 5.12.48 geklokt op mijn hartslagmeter. Bij de finish merk ik dat we de tijdsregistratiechips zijn vergeten. Dus helaas geen officiele klassering en tijd. Alle eindtijden bekeken kom ik op ongeveer de 250e plaats uit.

wel even uw bevoorradingsstops bijtellen zeker? :wink:
Deze tijd is inclusief de drink-, eet- en ouwehoer- en olie-op-ketting-doen-tijd.
Post Reply