Ben er vandaag nog ns geweest, groen blauw en rood1 afgehaspeld.
Man man, als vlaklanders hebben we ons werk toch gehad hoor, zeker op groen is het in het begin toch eventjes klimmen! We hebben de typische pijl naar links halverwege een afdaling ook gemist, met als resultaat het steilste stuk van de helling terug omhoog t emogen.
Ik vind het een zeer leuke route, met een paar klimmetjes in, niet perse al te technisch, maar toch wel wat afdalingen ook. Sommige technisch, anderen gewoon lekker snel! Tussendoor kan je dan rustig recupereren op de vlakkere stukken. Rood 1 vond ik persoonlijk wel een tegenvaller. Goed als je kilometers wil doen, maar je hebt niet bepaald iets gemist als je die lus er niet bijneemt. Wij hadden in totaal 46km op de teller staan, tegen een gemiddelde van 18km/h. Voor ons doen is dat zeker niet slecht; zeker gezien het aantal hoogtemeters dat daar moet overbrugd worden en wat we gewoon zijn.
Mijn nieuwe XT v-brakes komen op parcours zoals vandaag helemaal tot hun recht! Heel goed progressief en gecontroleerd remmen en al een pak moeilijker om een wiel gezoon compleet te blokkeren, schitterend!
Holsbeek - BLOSO
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Afgelopen weekend ook ne keer deze tour gedaan blauw & groen alleen hebben we 47 km gereden dus euh ergens mis zeker. Leuke natuurtocht met toch een paar stevige klimmetjes in. Hier en daar een pijltje gemist als het wat te snel ging en op de meesberg even geducht dat ik een stevig de grond ging kussen pff. Leuke toch maar als het stevig heeft geregend dan zal het toch niet voor de lachen zijn
-
Mister No Chaïn
- Mountainbiker
Post by Mister No Chaïn »
Vandaag de Groene en Blauwe lus in Holsbeek gedaan. Vol goede moed in de gietende regen vertrokken, onderweg met de vele kasseien en uitstekende stenen lag het er dan ook spekglad bij! En waar val ik dan bijna, op een riooldeksel 
Groen opgereden aan de slagerij in Holsbeek-dorp, leuke klimmetjes en stevige afdalingen! Vervolgens op de blauwe overgeschakeld, ging het dezelfde leuke toer uit, maar vanaf Dutsel kwam er voor mij toch iets teveel asfalt in. Af en toe nog leuke stukjes maar nooit langer dan 500 meter of je zat weeral op het asfalt. Uiteindelijk 31km van de 38 gedaan, het laatste groene lusje hoefde voor mij niet meer. Toch een beetje teleurgesteld huiswaarts gekeerd.
Groen opgereden aan de slagerij in Holsbeek-dorp, leuke klimmetjes en stevige afdalingen! Vervolgens op de blauwe overgeschakeld, ging het dezelfde leuke toer uit, maar vanaf Dutsel kwam er voor mij toch iets teveel asfalt in. Af en toe nog leuke stukjes maar nooit langer dan 500 meter of je zat weeral op het asfalt. Uiteindelijk 31km van de 38 gedaan, het laatste groene lusje hoefde voor mij niet meer. Toch een beetje teleurgesteld huiswaarts gekeerd.
Vandaag de blauwe lus gereden, en echt niet te doen.
Sommige afdalingen zijn zwaarder dan de beklimming ervoor.
Waar geen modder lag, lag er slijk en veel.
Sommige stukken totaal kapot gereden door crossmoto's.
De eerste dagen is er regen verwacht, dus de eerste maand wegblijven uit Holsbeek.
Al bij al goed geammuseerd.
Sommige afdalingen zijn zwaarder dan de beklimming ervoor.
Waar geen modder lag, lag er slijk en veel.
Sommige stukken totaal kapot gereden door crossmoto's.
De eerste dagen is er regen verwacht, dus de eerste maand wegblijven uit Holsbeek.
Al bij al goed geammuseerd.
gisteren nog eens naar Holsbeek gaan biken. het weer was zeer goed dus wij vertrokken. dit keer ook aan de kerk van Nieuwerode net als vorig jaar. wagen met remork op de parking van de kerk gezet. en alles uitgeladen. en vertrokken we zagen aan de bikers die de route al gedaan hadden. dat het hier en daar er toch wel wat vettig bij zou liggen. maar dat viel uiteindelijk toch goed mee. we hebben ons weer zeer goed geamuzeert. wel een klim niet kunne doen omdat hij te vettig was en de banden vol kwamen te zitten.
maar het is en blijft een zeer mooie route we zullen hier blijven komen.
volgende keer die van Tielt-Winge eens proberen... al is dat geen bloso route
maar het is en blijft een zeer mooie route we zullen hier blijven komen.
volgende keer die van Tielt-Winge eens proberen... al is dat geen bloso route
Vorige week deze route nog eens gereden en blijkbaar is de groene lus een beetje gewijzigd. Na de houtzagerij wordt je nu rechtdoor gestuurd (ipv kort rechts-links) zodat er toch wel een heel stevige klim toegevoegd is aan het parcours
In droge omstandigheden blijft Holsbeek mijn favoriet in de streek.
In droge omstandigheden blijft Holsbeek mijn favoriet in de streek.
Iemand die hier iets van heeft gemerkt? De sportdienst is al op de hoogte maar hopt via het forum meer te weten te komen over de dader(s).Gisteren tijdens mijn rit op de bloso mtb route te Holsbeek ontdekte ik dat blijkbaar 80% van de bewegwijzering is afgetrokken van de houten houders op lus 1, de rode lus aan en rond het kasteel van horst. Ook bij de aansluiting nadien op de blauwe waren er verschillende verdwenen.
-
Palmboy
- Mountainbiker
Ik heb deze op 29/5 nog helemaal gereden en toen was er niks aan de hand.ka.dee wrote:Iemand die hier iets van heeft gemerkt? De sportdienst is al op de hoogte maar hopt via het forum meer te weten te komen over de dader(s).Gisteren tijdens mijn rit op de bloso mtb route te Holsbeek ontdekte ik dat blijkbaar 80% van de bewegwijzering is afgetrokken van de houten houders op lus 1, de rode lus aan en rond het kasteel van horst. Ook bij de aansluiting nadien op de blauwe waren er verschillende verdwenen.