met wat rijden jullie? vrouwen of mannen mtb?

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
ellend
Mountainbiker

met wat rijden jullie? vrouwen of mannen mtb?

Post by ellend »

hey!

ik ben nu 22 jaar en ben op zoek naar mijn eerste bike! maar aangezien ik n "groentje" :oops: ben heb ik even jullie ervaring nodig voor k naar de fietsenhandelaar stap.

Mijn budget is max 1200 euro. fietsenhandelaren in de buurt verkopen scott, trek en cube

ik heb al wat zitten lezen maar ben er nog niet uit! omdat ik lees dat veel vrouwen gewoon met mannen mtb's rijden, vroeg ik me af met welke jullie rijden?

alvast bedankt,

ellen
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

Ik rij met een mannenmodel, Thompson Mach 5 met Shimano XT (valt binnen jouw budget, maar ik zie dat het niet tussen de modellen van fietshandelaren in de buurt staat). Mijn moeder en broer rijden met hetzelfde model en we zitten er alledrie even goed op hoor.

Waar je volgens mij vooral op moet letten is dat het zadel goed zit, al is dat heel afhankelijk van persoon: verschillende vrouwen hebben liever een iets zachter zadel, maar ik rij vb. liever op een hard zadel zoals de mannen.
Toen (weliswaar op mijn koersfiets) mijn zadel versleten was, heb ik mij toch eens laten verleiden tot een echt vrouwenzadel, wel dat was er rap weer af, had daar meer last op dan op een hard zadel.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Vraag eens bij je cube dealer naar de limited edition CC, in nederland staat deze 1199€ geprijsd en bij ons normaal gezien een 100€ meer ( maar vraag me niet waarom #-o #-o ).
dit (heren) model is voorzien van topmateriaal aan een lage prijs, een vriend van me heeft net dezelfde maar het model 2007.
bij specificaties heb je meteen een waslijst van de gemonteerde onderdelen.
via deze link kan je meteen een kijkje nemen :
http://www.cubebikes.nl/?rubriek_id=339 ... ct_id=2166

Massini 8)
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

laat u deftig opmeten en zo zal je zien welke fiets goed past bij u mijn vriendin had eerst een specialized fsr xc woman , na opmeting paste de fiets totaal niet want met haar lichaamsbouw zat ze beter op een heren model , nu rijd ze met een mosquito hardtail frame van barracudda, en ze wil geen andere meer
MC Annabelle
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper FSR 2006; Cube Access WLS Pro

Cube

Post by MC Annabelle »

Ikzelf rijd met een Cube Access WLS Pro (damesmodel van dit jaar) en ben daar heel content mee. Kostprijs +/- €1000.
Voor deze prijs heb je kwalitatief goeie onderdelen (Shimano XT, RockShox Reba voorvork,...) Als je een Trek voor dezelfde prijs koopt, zal je zien dat je het met minder moet stellen.
Over Scott kan ik niks zeggen.
Een testrit is altijd aan te raden.
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

Haaike wrote:Ik rij met een mannenmodel, Thompson Mach 5 met Shimano XT (valt binnen jouw budget, maar ik zie dat het niet tussen de modellen van fietshandelaren in de buurt staat).
Dat model word al een jaar of twee niet meer gemaakt hoor, hjet zal daardoor zijn :wink: . Zelf heb ik ook nog met een Thompson Mach 5 gereden. Maar de geometrie van Thompson is niet zo race gericht vind ik... Wel degelijk kader. Maar op m'n Granville voel ik mij gewoon beter.

Ik zou zeggen test eerst zoveel mogelijk fietsen(van verschillende merken)
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

absalon wrote:
Haaike wrote:Ik rij met een mannenmodel, Thompson Mach 5 met Shimano XT (valt binnen jouw budget, maar ik zie dat het niet tussen de modellen van fietshandelaren in de buurt staat).
Dat model word al een jaar of twee niet meer gemaakt hoor, hjet zal daardoor zijn :wink: .

Zelf heb ik ook nog met een Thompson Mach 5 gereden. Maar de geometrie van Thompson is niet zo race gericht vind ik...
Jaja dat weet ik dat Mach 5 niet meer gemaakt wordt, maar ik bedoelde met "modellen" dat er bij de fietshandelaren bij haar in de buurt geen Thompsons worden verkocht. En aangezien ik tevreden ben van mijn Mach 5 kon ze misschien wel eens informeren naar huidige Thompson-modellen van dat genre (en dus ongeveer die prijsklasse).
En goh, over dat racegericht: aangezien ze nog maar een "groentje" is vermoed ik dat het niet direct de bedoeling zal zijn om een racemodel te kopen.
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets

Post by Knurrebikers lady »

2,5 jaar geleden gestart met MTB'ken. Na meting bij Fietshandelaar bleek dat ik gezien mijn lengte mannenmodel nodig had.
Hierdoor Thompson Trail gekocht voor 785 Eur (incl fietscomputer, Shimano Deore, remmen Shimano LX) en vrouwenzadel.
Zeer tevreden van en hoogstwaarschijnlijk eind dit jaar nieuwe bike ( merk staat nog niet 100% vast) en mijn Thompson Trail houden voor modderige winterritten.

Veel succes !!!
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

rijd jij met al die fietsen?
de topicstart(ster) vraagt met welke fietsen dat de dames van het forum rijden
mijn vriendin heeft juist een nieuwe cube acid gekocht
we hadden eigenlijk een scott contessa besteld maar die kwam maar niet binnen
blijkbaar is die in de maat small vrij lastig leverbaar
dus hebben we een cube acid 16" besteld en die was na drie weken al geleverd
de cube acid heeft nog een vrij korte bovenbuis voor een herenmodel
dus deze kwam kort in de buurt van de contessa kwestie geometrie