carbon scott scale 30 of specialized alu epic

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Joybiker wrote:Die surplus van 'n achtervering in de Vlaamse Ardennen, daar kan 'k me weinig bij voorstellen. Hardtail rules(gelukkig hebben we nog verschillende meningen :P )
Dacht ik ook, tot ik een paar maand geleden ook met een fully de baan op kon. Als je zoals ik niet de meest technische rijder bent, geeft een fully toch wel een surplus en dat zowel bergop als bergaf. En zeker zo een volbloed als een Epic!
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Joybiker wrote:Die surplus van 'n achtervering in de Vlaamse Ardennen, daar kan 'k me weinig bij voorstellen. Hardtail rules (gelukkig hebben we nog verschillende meningen :P )
Kom jij maar eens een XCtoertje meedoen met ons in onze Vlaamse ardennen ;)
Last edited by Hubertje on Wed 14 May 2008 10:17, edited 1 time in total.
Joybiker
Mountainbiker

Post by Joybiker »

Hubertje wrote:
Joybiker wrote:Die surplus van 'n achtervering in de Vlaamse Ardennen, daar kan 'k me weinig bij voorstellen. Hardtail rules (gelukkig hebben we nog verschillende meningen :P )
Kom jij maar eens een XCtoertje meedoen in onze Vlaamse ardennen ;)
24 mei he :P
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Joybiker wrote:En ik zou zeker voor de carbonnen Scott kiezen
Ga is informeren bij een Scott dealer hoeveel gebroken frames er al zijn binnengekomen en hoe vlot de garantie verliep :roll:

Mijn Specialized S-Works HT carbon 2008 frame was binnen de week vervangen (scheurtje in de achterbrug) =D>
Mondeoracing
Mountainbiker

Post by Mondeoracing »

madskatingcow wrote:
Joybiker wrote:En ik zou zeker voor de carbonnen Scott kiezen
Ga is informeren bij een Scott dealer hoeveel gebroken frames er al zijn binnengekomen en hoe vlot de garantie verliep :roll:

Mijn Specialized S-Works HT carbon 2008 frame was binnen de week vervangen (scheurtje in de achterbrug) =D>
#-o #-o Gebroken Scale, tja degene die ik allemaal ken rijden al zolang de carbonnen scales er zijn met deze race machines.
Nog niemand heeft er 1 gebroken. Wel 1 waar de lak slecht was en dit werd na controle van vertegenwoordiger direct binnen 4 dagen vervangen.
'k rij bij de Peltercrossers en in onze club rijden er 10 Scale carbon en de oudste is nu 3 jaar.
Lieferschein
Mountainbiker

Post by Lieferschein »

Epic zonder twijfel (allen al voor de achtervering)
Ik heb lang genoeg afgezien om mijn hardtail(s), en inderdaad, deze zijn meestal een beetje reactiever maar dat weegt volgens mij niet op tegen het geboden comfort.
Zeker voor een hobby-biker.
Zolang je niet naar de ardennen gaat heb je mischien weer wel genoeg aan een hardtail.
kawa
Mountainbiker

Re: carbon scott scale 30 of specialized alu epic

Post by kawa »

raboken wrote:bikers
graag jullie voorkeur, ik ga mij een bike kopen maar geraak er niet uit. Carbon <=> alu ,
Denk dat het grootste criteria hier gaat zijn Fully <=> hardtail.
Maak eerst deze beslissing eens en ga dan na of je een carbon of alu exemplaar wil hebben.

Nu gaat elke Scott liefhebber de Scale aanraden en elke Specirijder vind natuurlijk de Epic de beste keuze. Hier heb je niet veel aan als je zelf nog niet weet wat voor type fiets je zoekt.
pelleke
Mountainbiker

Post by pelleke »

De Epic zonder twijfel, zeer geavanceerde bike alleen al de look, kan men van Scott ni echt zeggen een Scott van nu en één van 5 jaar terug #-o wie merkt het verschil?
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

zelfde met een epic hoor..
Silverbol
Mountainbiker

Post by Silverbol »

Ik ben zelf een scott rijder maar ga mijn merk niet voortrekken zoals sommige hier doen.
Zou kijken wat je wilt een fully of HT en dan verder kijken welk model je wilt.
Je probeert hier appelen met bananen te vergelijken volgens mij.
Post Reply