Ben met wachtdienst vanaf morgen en ge weet maar nooit
11/05/08 LIBIN
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Ik kan begrijpen dat de klimgeiten een beetje tereulgesteld zijn in het aantal hm. Maar ik denk wel iedereen toch wel genoten heeft van z'n tocht, met hier en daar een technische passage. Met constant fietsen door de prachtige natuur, en met een enorme rust wegens geen koerskonijnen of grote drukte.
Geef mij maar tochten als deze in plaats van die massa tochten in de ardennen.
Volgende jaar kom ik hier wellicht wel terug (voor de derde keer dan).
Geef mij maar tochten als deze in plaats van die massa tochten in de ardennen.
Volgende jaar kom ik hier wellicht wel terug (voor de derde keer dan).
- P°
- Mountainbiker
- Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic
Knappe pics,het geeft de sfeer van de rit perfect weer.Schijfrem wrote:Ik ben hier geweest bollen, mooie tocht vooral langs die zijfanken langs de ... Lesse veronderstel ik?
Gelukkig was het meestal in het bos te doen want ik zit nog met kreeftarmen van de fietstocht gisteren op de weg in de Voerstreek (heb mij een beetje laten verassen door de zon)![]()
De hoogtemeters lieten ook wat verstek gaan, ik had gedacht dat ze die steile asfaltklim die we onlangs in Tellin op mochten er nu ook in zouden zetten maar net ervoor moesten we naar rechts, spijtig.
Bevoorradingen waren perfect, signalisatie met witte Goldband en hier en daar houten pijltjes in het bos zeer goed, afspuitstand was zeer goed maar heb effe moeten rondrijden tussen die tenten en gebouwen om ze te vinden.
Het everzwijn waren ze dit jaar ook aan het klaarmaken, ik heb het gehouden bij een Orval en een "sossis-moettard".![]()
Enfin gezellige sfeer daar bij de walen![]()
http://www.pixagogo.com/7770814501
Zoals gezegd ook hier gestart,met de bike van de gite naar de inschrijving gebold (asfaltklim van ong.1,5km),samen met de bike-buddies.Om 8u was de Orval daar al rijkelijk aan het stromen bij de lokale feestvierders
Een fantastisch weertje,een ongedwongen sfeer,rustig aan allemaal,maar een toppertje in alle tt's die ik al in mijn 10 jarige "tt-carrière" heb gereden.Parcours,bevoorrading,afpijling,bikewash,..het was allemaal top.
Deze ritten liggen me het best,echt op 'middenblad-kracht' de hellingen op.Technisch parcourtje langs de Lesse was super,chapeau wie daar zonder kleerscheuren doorraakt
Onderweg dankzij mijn mtb.be-tenue'tje een paar forumbekenden tegengekomen : tarzan en zijn bikemaat (nickname Bike4Free
Nog iets anders : onze Ardenezen zijn echt een ander Belgenvolk,dat bedoel ik echt positief.De gastvrijheid,enthousiasme,sympathie zijn zaken die ik minder en minder op de Vlaamse tt's terugvind. De puurheid van de tt's vind je alleen nog hier (maar dat heeft ongetwijfeld ook te maken met de geringe opkomst).
Ik denk dat we deze week die gîte voor volgend jaar ook al zullen vastleggen
-
Bosrider
- Mountainbiker
Ja Po, ik kan niet anders dan je mening bijtreden, schitterende dag, toffe rit, 62 was meer dan genoeg voor mij. Inderdaad ook toffe sfeer... Niks dan lof !!! Moet mischien inderdaad mijn nickname aanpassen binnenkort... alleé, ik hoop dat het goedkomt..P° wrote: Onderweg dankzij mijn mtb.be-tenue'tje een paar forumbekenden tegengekomen : tarzan en zijn bikemaat (nickname Bike4Free? ) en ook Adri op de Moots aan de laatste bevoorrading.Ook nog een tijdje samengereden met iemand van Kortrijk die daar in de buurt kampeerde en ook opt forum zat.
Nog iets anders : onze Ardenezen zijn echt een ander Belgenvolk,dat bedoel ik echt positief.De gastvrijheid,enthousiasme,sympathie zijn zaken die ik minder en minder op de Vlaamse tt's terugvind. De puurheid van de tt's vind je alleen nog hier (maar dat heeft ongetwijfeld ook te maken met de geringe opkomst).
Ik denk dat we deze week die gîte voor volgend jaar ook al zullen vastleggen.....
- TJ!
- Mountainbiker
Nog opvallend: totaal geen gehaastheid bij de mensen die de bevoorradingen verzorgden.
Zelf ben ik vertrokken rond 11u (en 'k ben absoluut niet van de rapste)
Voor 't zekerste heb ik de eerste lus van de 65 niet meegenomen, uit "schrik" om zoals in Vlaanderen plots 'zonder pijltjes' of 'zonder bevoorrading' te zitten.
Achteraf gezien was dit helemaal niet nodig. De mensen daar maken er bij wijze van spreken een daguitstap van. Helemaal anders dan bij ons, waar je als je laat vertrekt soms je bananen uit de vuilbak moogt halen...
Zelf ben ik vertrokken rond 11u (en 'k ben absoluut niet van de rapste)
Voor 't zekerste heb ik de eerste lus van de 65 niet meegenomen, uit "schrik" om zoals in Vlaanderen plots 'zonder pijltjes' of 'zonder bevoorrading' te zitten.
Achteraf gezien was dit helemaal niet nodig. De mensen daar maken er bij wijze van spreken een daguitstap van. Helemaal anders dan bij ons, waar je als je laat vertrekt soms je bananen uit de vuilbak moogt halen...
Dat is één van de redenen waarom wij twee jaar geleden , uitgerekend in deze streek , een kleine vakantiewoning hebben gekocht .TJ! wrote:Nog opvallend: totaal geen gehaastheid bij de mensen die de bevoorradingen verzorgden.
...
De plaatselijke bevolking is nog niet beïnvloed door het megatoerisme .
Ze zijn oprecht , gedienstig , vriendelijk , .... zonder bijbedoelingen .
Van de boswachter krijg je alle noodzakelijke informatie , in de winkel is een vriendelijk woord nooit teveel , .... voor ons ( mijn echtgenote , zoon en ik ) is het hier gans het jaar vakantie . Laat die sukkelaars in Brussel maar vechten , gelukkig leeft dit ( voorlopig toch ) nog niet onder de lokale bevolking en de sporadische toeristen .