1ste Vlaamse Ardennen Herder Marathon - 24/5/08 - Maarkedal

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

Stivie wrote:Als je 20 km/h gemiddeld haalt ben je al goe bezig en dus iets meer dan 6u onderweg. Bij mij zal het in ieder geval langer zijn... :lol:
ik mik op 7 uren, wat overeenkomst met 17,85 gemiddeld...
als 't droog is natuurlijk :wink:
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

nog voor de 1e Herdermarathon een feit is, heb ik al één puntje van ernstige kritiek... :evil:

...

De Herders hebben het mooie weer twee weken te vroeg besteld...! 8) :lol: 8)

't Is vrijdag. Ne mens mag al ne keer onnozel doen hé. :wink:

Hopelijk over twee weken eenzelfde prachtweertje!
'k hoop alleen dat de huidige droogte in de tweede helft van mei niet gecompenseerd wordt met... :-?

Oh ja, en nog geen pijltjes uithangen volgend weekend hé... of 't zou kunnen da'k al ne keer ga zwartrijden :oops: :roll:
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Daar we voor de 125 km 'speciaal bij de duivel zijn langs geweest om hem het parcours voor te leggen', dan hoeven we denk ik niet op enige sympathie van de weergoden te rekenen... :lol:

Het komt wel in orde! Vorig jaar was mei ook een vrij goede maand, zeker de tweede helft.
Last edited by Steven vd Eynde on Fri 09 May 2008 21:33, edited 1 time in total.
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Herder Steven wrote:Daar we voor de 125 km 'speciaal bij de duivel zijn langs geweest om hem het parcours voor te leggen', doen hoeven we denk ik niet op enige sympathie van de weergoden te rekenen... :lol:

Het komt wel in orde! Vorig jaar was mei ook een vrij goede maand, zeker de tweede helft.
Toch niet, toen was het aan het regenen. Ik verjaar dan namelijk :wink:
tobi
Mountainbiker

Post by tobi »

Alst schoon weer is komk ook :-D
Kweet wel nog nie welken afstand...
Tzal tezien zijn hoe "verstandig" dak rij :lol:
Kgaan proberen de 100 KM :-)

Grtz
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

ik lees hier juist dat het 2500 NGI hm's zijn... dus in de praktijk mogen we content zijn met 2000hms... goed dat je het op je site vermeld anders ging dit weer een teleurstelling zijn

zal hem dan toch 2 keer moeten rijden om wat deftige hm's te hebben ;-)

ps: ik lees hier ook dat de ardennenmarathon op brede harde bospaden gereden worden; daar ben ik het eerlijk gezegd niet mee eens! Denk maar aan de RDHF met zijn technische passages en de gratis modderpassages in de Houffamarathon
FastFreddy272
Mountainbiker
Location: Commencal VIP, RaceFace, Sram X.0, Fox 100FX, ... Scott Scale RC 2010

Post by FastFreddy272 »

Ik ga voor de 125km en als de ondergrond behoorlijk droog blijft zal ik pas content zijn als ik >18km gem haal.
Bij "superdroog" zoals nu probeer ik de 20gem te halen.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

vandaag nog eens naar de site geweest van jullie ( de herders ) en wat ik las bij praktisch deed me iets.
Polsbandjes

Na het inschrijven krijgt iedereen een polsbandje. Dit polsbandje bevestig je dus aan je pols (anders was het geen polsbandje), en dat zal door enkele gespierde Herders gecontroleerd worden aan elke bevoorrading, aan de ingang van de vele privé-passages, en in het geval van pechverhelping. Zwartrijders die in de val rijden zullen tegengehouden worden. Alhoewel we ons niet kunnen inbeelden dat er iemand de belachelijk lage prijs van 3€ teveel vindt, weten we uit ervaring dat er wel degelijk zo'n profiteurs rondrijden.
dat zouden nu es meer organisaties moeten doen volgens mij, chapeau mannen als jullie hierin doorzetten.
Ik kom wss af met collega van de avondschool ( als ik hem maar kan volgen #-o )

Massini 8)
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Bij ietwat normaal weer ook aanwezig voor de 125km. Zal ongetwijfeld schoon worden. In gemiddeldes hier geen interresse. Probeer van minstens 7 uur onderweg te zijn en de herders "arm" te eten aan de ravito's. Liever zelfs nog ietske langer onderweg. Ben aan het trainen voor den extreme in Boullion. 8)
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

DdT wrote:Ben aan het trainen voor den extreme in Boullion. 8)
Extreme Ravito of Extreme Après?

:lol: :wink:
Post Reply