Ardennes trophy 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

schitterend parcours
schitterend weer
schitterende sfeer
schitterende organisatie (was er vroeg bij voor de inschrijving)

maar 't was, helaas, voor mij persoonlijk, zo een van die ritten die vooral tof zijn ná de rit wegens geen of te weinig 'flow' tijdens de rit (of anders uitgedrukt: ik had de helft van de tijd niet bepaald de indruk dat ik goed vooruit ging, al startte en eindigde ik goed)

redenen:

- voor mij een te hoge hill factor: 29, ik heb overigens 3300 hms op de polar, en zo voelde het ook aan, 23 volstaat voor mij als hillfactor (= hms/kms), de hms op zich zijn normaal gezien geen probleem, maar als ze zo geconcentreed zitten in een opeenvolging van vaak steile klimmen, verslik ik me erin

- hitte, die ik slecht verdraag (maar als 't nat ligt, is het allicht nóg lastiger)

- mss ook mindere conditie/benen

al bij al vraag ik me af of ik voor dit soort bikewerk gemaakt ben, de voldoening erna is groot (juist omdat de pijn tijdens zo groot is), maar mijn ideale mountainbike parcours is toch een pak technischer (dat was het dus niet, al was het vaak goed opletten geblazen bij de afdalingen), genre Peruwalz (op en neer, links en rechts, slingerend tss de bomen) en heeft een stuk lagere hill factor (of anders verdeeld over minder hellingen)
Pogo
Mountainbiker

Post by Pogo »

Heb de 65 gereden maar was na 55 km redelijk op en 1 van de laatste klimmen die was echt serieus lang, toen had ik helemaal gezien. De afdaling die volgde was wel 1 om goed hard vanaf te vliegen en dat duurde ook nog wel even, mooie beloning.
25euro vond ik ook serieus veel te veel geld, rij al jaren de MH2D en dat kost 6,50 en de bevoorrading is echt veel beter, goed geen tijdregistratie maar dat doet m'n polar wel...Nix na afloop want het drinken wat ze daar weggaven was ook al op en dat persoonlijk certificaatje????? Ik heb hem niet gehad.
Ik ben wel 8 fotografen tegengekomen maar kan nu maar 2 sites vinden die hierboven vermeld staan. Waren allemaal professionele fotografen en met broekzak/binnenzak digitaaltjes heb ik er ook nog wel een hoop gezien. Iemand nog meer links??
raceface
Mountainbiker
Location: granville mahone ml beachbike, granville pulse-sid-full xt, yaabaa 499 trialbike

Post by raceface »

Zutterken wrote:Heel juist, ik heb me ook op de 85km stik kapot gereden.
Op 65km kon ik nog gans de wereld verslaan (dacht ik!).
Net als velen ook 2 maal lek gereden (beide lekke banden door doorns).
Ik heb de zware fout gemaakt om het gat dat hier telkens door ontstond naar mijn vrienden terug dicht te rijden #-o zoals ik al zij, je voelt je supergoed en dan opeens is hij daar (dit keer had hij een zware mokerhamer mee en een paketje krampen).

Het parcours vond ik super, de organisatie (vooral de inschrijving) een klein beetje beschamend :oops: :oops: .
We wouden zelf op zondag ons nummer afhalen maar dat was niet mogelijk , dit terwijl waarschijnlijk 1/4 van de rijders daar in de buurt reeds logeerden.

Heb me anders wel weer dik geamuseerd!
Wat heb jij een pechdag gehad.
heb gezien dat je DNF stond uiteindelijk moeten opgeven?

Bij mij ging alles behoorlijk goed in het begin iets te fel geweest(de afdalingen waren zo tof en vooral die rivierdoorsteekjes). op het einde toch behoorlijk afgezien. Uit eindelijk blijkt dat ik 2de junior was op de 65km.
De dag ervoor gesproken met iemand van mtb.be, Die vertelde mij dat zijn zoon vorig jaar 3de werd en op het podium mocht. Dus ik hoopte op stilletjes op een podiummoment 8) , Dus ik en me pa vragen dit aan iemand van de organisatie die de namen opschreef van de winnaars, maar geen apparte categorie voor de juniors :( . Niet dat ik hoopte op veel prijsgeld ofzo (daar doe ik het niet voor) maar had het wel leuk gevonden om op het podium te staan en eventueel een T-shirt te krijgen met daarop "2de junior Ardenne Trophy" ofzo is wel leuk aandenken.
Nu moet ik het stellen met een blaadje van chronorace met de uitslag.
ahja buiten dit vond ik het een schitterende rit :-D heb er werkelijk van genoten.

MVG bram
sharplikeascalpel
Mountainbiker

Post by sharplikeascalpel »

De Ardennes Trophy is voor mij altijd een goede training om de zomer voor te bereiden. Ik doe altijd de 65 en deze keer heb ik er ook voor gekozen om dat te doen!

Met veel last in de rug kon ik niet anders dan een trainingstempo rijden. Mijn tijd was redelijk goed met een 20e plaats als gevolg. Het mooie weer en de mooie paden maakten de rugpijn zachter te verdragen!

Tot volgend jaar!
redbiker
Mountainbiker

Post by redbiker »

Had de 85km gedaan, maar vond dat er veel te veel volk was. Had mij pas donderdag ingeschreven, waardoor ik in de startbox van de 900-1150 nummers stond. Weliswaar vanvoor gepositioneerd en direct volle bak met de eerste mannen mee, maar na een half uur platte band in de afdaling. Toen ik na een kwartier (enorm gesukkeld met notubes) terug kon vertrekken zat ik terug helemaal vanachter, waardoor er tem. bevoorrading 1 enorme files waren, echt triestig. Kon daardoor een goed klassement al sowieso opbergen en kon ook weinig genieten van het parcours door mij te ergeren. Voelde mij eerder een wandelaar dan een fietser. Het tweede deel van de wedstrijd ging dan beter, uiteindelijk nog juist 50ste geworden bij de elites.

Ik vraag mij eigenlijk af waarom ze geen onderscheid maken tussen diegenen die de tocht als crono willen rijden en diegenen die ze rijden als toertocht. Als de crono's dan een half uur eerder vertrekken, dan zit ge bij materiaalpech toch niet onmiddelijk volledig achteraan waar mannen gewoon de tocht proberen uit te rijden? Misschien een tip voor de organisatie...
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

Ben ook voor de 1ste x naar Theux gegaan voor mijn 2de ardennes marathon na Waimes. Vond deze stukken zwaarder maar minder technisch, toch nog een paar gevaarlijke afdalingen waar het opletten geblazen was. Over de organisatie wil ik dit kwijt: Slecht georganiseerd: ten 1ste de inschrijvingen (ging in Waimes veel sneller,door gewoon je naam te zeggen en die mannen doorstreepte dat)toch simpel.Dan die startboxen, als je niet 1st op internet wat rondneust weet je niet wanneer je start.Hoeveel tijd er juist tussen zit ect. Dan de bevoorradingen een overrompeling.Bij de 1ste 2had ik nog geluk da ik energydrink had. Bij de andere 2 hadden ze juist nog water en lauw, wat niet smaakt en ne nest, Ja dadde jongens.Daarmee op kilometer 77 aan de laatste bevoorrading serieuse klop van de hamer ,geen koud water en gedacht aan opgeven. Toch doorgezet en via een laatste (wel warm) energygelleke toch uitgereden wel met een steeds braak gevoel rondgereden de laatste 10km. Moe maar voldaan uitgereden en binnen gekomen met een tijd van 06.uur20min.
BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

Gisteren ook gestart voor de Ardennes Trophy. Gezien dit mijn eerst AT was en mijn conditie ook nog niet super is, was ik eerst van plan de 65km te doen.
Onderweg ging het vrij goed. Ik voelde me goed en met het prachtige weer kreeg ik zin om de 85 km te doen. Helaas kreeg ik last van spierpijn in de rechterdij die mij tijdens de beklimmingen de das omdeed. Bijgevolg toch wijzelijk voor de 65km gekozen.

Daarna in de voorlaatste klim toch wel serieus afgezien. In de laatste klim net voorbij het bordje 85 sloeg het noodlot toe. Mijn ketting brak. Gelukkig heb ik hem kunnen herstellen en kon ik alsnog finishen.

Aan de finish was de aquarius op en hiermee heeft deze organisatie toch een minpunt. Als men duizend deelnemers verwacht, mag men toch evenveel aquarius voorzien.
Verder heb ik geen opmerkingen. Mooie parcours, goede bepijling, goede bevoorrading. Spa-water is wel niet onmiddellijk mijn smaak, maar over smaken discussieert men niet.

Volgend jaar terug en misschien voor de 85!
Dieter S
Mountainbiker

Post by Dieter S »

verslagje van onze 85km rit op www.dc-construct-team.be
Xes
Mountainbiker

Post by Xes »

Een tip kan ik geven na gistere :
Nooit een marathon gaan rijden met een jet lag.
Ik was dus zondagochtend geland vanuit de Dominicaanse, en da zat serieus in de benen ze. Nix kracht had ik, overal naar boven moete peddelen.
Wel uitgereden maar een dik uur langer onderweg geweest dan normaal zou moeten kunnen.
Maar het zonneke enzo maakte veel goed (al heb ik hard afgezien en da was gelede van de cristalp vorig jaar)
Fiddlerke
Mountainbiker

Post by Fiddlerke »

dikki wrote: dan thuis gekomen pc tje opzet om de uitslag te bekijken en jawel,met de verkeerde nummer gestart :oops: ,had in loop van de week naar de nummers gekeken en noteerd,een wat blijkt nu die mannen hadden alles veranderd [-X en een mailtje gestuurd op zondag om 20h30.Laat dat een lesje zijn en altijd terplaatse kontroleren.
Weet iemand hoe ik dat kan rechtzetten zodat mijn naam voorkomt in de lijst.

Greetz Dikki

ps:plaats 157 4.07.06h
Hetzelfde voorgehad. Had de persoonlijke fiche de dag ervoor afgeprint met nr 1556. Die avond werd er een mailtje verstuurd met de bevestiging van het rugnummer, alleen was dit nr wel veranderd... 1555.
Aan de inschrijvingen heb ik mijn printje laten zien, en heb dus ook de oorsprongkelijke maar uiteindelijk foute nr 1556 gekregen...
Heb een reply met de vraag op rechtzetting gestuurd op die bevestiginsmail die ik te laat kreeg, mijn tentje was toen al opgezet in La Reid , maar voorlopig zonder gevolg ... In de uitslag sta ik voorlopig nog als anonieme 1556 ...

Als eerste kennismaking met biken in de Ardennen , konden de volle 46.3 km alvast tellen ! Heb de man met de hamer net kunnen voorblijven, ben dan ook niet te hard van stapel gelopen, ... 15.1 km/u gem. en toch een max van 65.7 km/u gehaald (ter compensatie van het naar boven kruipen op de vele klimmen...) Ik was erg voldaan, een prachtige afsluiter van een super Pinksterweekend ! Wat een weer !

Ik ga nog richting Ardennen afzakken, zo veel is zeker !
Post Reply