Ardennes trophy 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Zutterken
Mountainbiker

Post by Zutterken »

Heel juist, ik heb me ook op de 85km stik kapot gereden.
Op 65km kon ik nog gans de wereld verslaan (dacht ik!).
Net als velen ook 2 maal lek gereden (beide lekke banden door doorns).
Ik heb de zware fout gemaakt om het gat dat hier telkens door ontstond naar mijn vrienden terug dicht te rijden #-o zoals ik al zij, je voelt je supergoed en dan opeens is hij daar (dit keer had hij een zware mokerhamer mee en een paketje krampen).

Het parcours vond ik super, de organisatie (vooral de inschrijving) een klein beetje beschamend :oops: :oops: .
We wouden zelf op zondag ons nummer afhalen maar dat was niet mogelijk , dit terwijl waarschijnlijk 1/4 van de rijders daar in de buurt reeds logeerden.

Heb me anders wel weer dik geamuseerd!
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

Voor mij was het voor de zoveelste keer dit seizoen weer rap gedaan.
Na iets meer dan 10km moesten we kort draaien door het water, voor mij hapert iemand en ik sta bijna stil. Waarschijnlijk wasdat niet naar de zin van de kerel die achter/naast mij zat want die geeft mij een fikse dus zodat ik omver val (eigenlijk heel stom van mij dat ik op die moment mijn voet nog in het pedaal heb zitten maar ja, wie rekent er nu op zulke schoften), en met mijn knie recht op een steen terecht kom. de pijn was niet te harden en er zat maar 1 ding op, nl: opgeven en naar de douches sukkelen :evil:

Ik reed op die moment nog redelijk vooraan, bij diegene die in de eerste box gestart waren.
Tom1254
Mountainbiker

Post by Tom1254 »

Rond 8h15 in La Reid aangekomen en aan de inschrijvingen ging het vlot.
Nummer opgehaald, chip gecontroleerd of die er wel in zat. Tot mijn verbazing moest ik deze in mijn schoenen schuiven. Effe raar maar het ging wel.
Tijdens de tocht gaf de zon gaf me soms doodsteken (of was het van de hellingspercentages? ;o) )

Jammer dat je je nrplaat samen met de chip moest afgeven. Vond het een leuke herinnering net zoals de handdoek die we erbij gekregen hebben.

Dit was de derde maal dat ik deze gereden heb maar deze maal was het toch anders dan anders...

Kortom leuk dagje!
bikerLieven
Mountainbiker

Post by bikerLieven »

Met 16 2manybikers gestart . Zoals vorig jaar meegereden met de bus van de Zeweties. Al wat gemakkelijk is.

De meesten 65 km gereden. 3 de 85 km.

Loodzwaar omwille van de warmte. Ik was al aan het zweten van te wachten in de startbox. De tweede bevoorrading was id. een ramp door de overrompeling. Nogal een verschil met ordelijke derde bevoorrading met vrouwen achter de tafel :wink: .

Schitterend parcours, prima organisatie. Enkele kleine verbeterpuntjes:

- door de vele daginschrijvingen verliep alles chaotisch aldaar. Gehoord dat ze één week voor de start nog maar 400 inschrijvingen hadden. Op één week tijd kwamen er 1000 bij. En dan nog problemen gekregen met de informatica.

- aan de aankomst gesnakt naar een stoel met leuning ipv die bankjes.

Zeker terug tot volgend jaar !!!

Weet iemand die URL van die fotoservice???[/b]
MC Annabelle
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper FSR 2006; Cube Access WLS Pro

Foto service

Post by MC Annabelle »

bikerLieven wrote: Weet iemand die URL van die fotoservice???[/b]
http://www.sportograf.de, maar de foto's van de ardennes trophy staan er nog niet bij.
WouterDM
Mountainbiker

Post by WouterDM »

tussen mijn ruitenwisser zat ook een kaartje van eventsfoto, die verbonden is aan chronorace: http://www.eventsfoto.be/
Klik op 'choix de 'l evenement' => de fotos staan er al op
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

heb goed gedoseerd, mss iets te goed. geen hamerke tegengekomen en de 85km gereden in 6u33 min, goed voor plaats 558. Van de zon had ik niet veel last eigenlijk, de klimmen vielen ook goed mee. wel laat gestart, 10.35, denk de laatste box, nr 1500 tot ...
zelf had ik nr 1712

op het einde veel goedgemaakt, van plaats 575 naar 573 bij split 2 naar 558 op het einde

blijkbaar niet zoveel mensen die de 85 gedaan hebben, heb er heel wat ingehaald maar ben toch nog maar 558ste geeindigd. File viel mee voor in de laatste box te starten, slechts 1 keer echt ver moten wandelen, maar dan ook wel direct goed, mss een kwartier verloren in die singletrack klim langs het riviertje op.

geen pech gehad, enkel een steen in de band, maar bij het verwijderen heeft de notubes zijn werk goed gedaan. Heb anders wel opvallend veel platte banden gezien

watbetekt die # na de temps 2? staat bij mij een 5, en bij cat staat SEN? staat dit voor senioren? ben gisteren pas 27 geworden
pliepla
Mountainbiker

Post by pliepla »

marathon-dude wrote:tussen mijn ruitenwisser zat ook een kaartje van eventsfoto, die verbonden is aan chronorace: http://www.eventsfoto.be/
Klik op 'choix de 'l evenement' => de fotos staan er al op
Ik heb juist een stuk banaan in mijn mond #-o Maakt weer een goede indruk :-?
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

even ivm dat vele drinken, heeft ook zijn nadelen, heb mss 5 a 6 keer moeten stoppen om te pissen

hoe zit dat met die gepersonaliseerde brevetten eigenlijk?
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

Headshot wrote:even ivm dat vele drinken, heeft ook zijn nadelen, heb mss 5 a 6 keer moeten stoppen om te pissen

hoe zit dat met die gepersonaliseerde brevetten eigenlijk?
die komen na een tijd op chronorace naast uw naam te staan, je kan die dan downloaden als pdf bestand of zo.
Post Reply