Hallerbos

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

GT dude wrote:ok, wel zien oft weer meevalt, ik haat modder
Wat doe je dan op een mtb vraag ik mij dan af? :roll: Er zijn hier wel stukken die er altijd modderig bijliggen, maar dan gaat het over korte passages. Er is ook een stuk dat zo modderig is, dat we vorige keer meer dan een kwartier nodig hadden om ons een weg te banen door een stuk van nog geen 2km. Dan zet je je benen goed aan het werk hoor, maar dat zal ik jullie dan besparen.
ik mtb in de zomer vooral, dan is er weinig of geen modder, ik ken honderden mensen die mtb'en en modder haten
ik vind het echte een slechte opmerking van te zeggen mtb = modder, kijk is naar de amerikaanse west kust, daar is bijna nooit modder en wordt meer aan mtb gedaan dan in de rest van de wereld
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

Japs wrote:
GT dude wrote:idd, mooie all round bike
mijn droom is nu van een freeride in elkaar te steken waarmee ook nog wat kan geXC't worden, ik dacht een een bullit met RS boxxer vork, zou zalig zijn, maar ik ben maar een arme student, dus ik hou het nu bij hardtail
Die Bullit is al een vrij extreme fiets. Ermee xc'en wordt lastig. Daarom heb ik voor de Heckler gekozen. Zeer geschikt voor zware xc en kan gerust wat zwaarder werk verdragen. Maar als je budget het niet toelaat, kan je beter bij een goedkoper merk kijken. Het heeft bvb geen zin om een Bullit te kopen en die dan uit te rusten met de goedkoopste onderdelen.

was ik ook niet van plan van die zo uit te rusten met goedkope onderdelen, ik heb al genoeg miserie met goedkope brol als shimano meegemaakt, dus er zou zeker leuke sterke en stijve onderdelen opkomen
Japs
Mountainbiker

Post by Japs »

GT dude wrote: ik heb al genoeg miserie met goedkope brol als shimano meegemaakt, dus er zou zeker leuke sterke en stijve onderdelen opkomen
Euh ik neem aan dat je niet alles van Shimano goedkope brol vindt. Anders moet je de Saint maar eens van naderbij bekijken...

Ik zeg niet dat mtb altijd in de modder moet zijn, maar als je hier in België niet echt van modder houdt, dan zit je meer binnen dan je buiten kan komen. :P Maar goed, ik snap het wel. Rij ook liever onder droge omstandigheden, al houdt modder mij niet tegen.
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

en zo extreem is een bullit ook weer niet, is wel mee te XC'en want ze zijn onder de 20 kilo te houden

en die Saint, da is nog ni lang uit, eerst zien hoe ze zijn op lange periode, want bv race face prodigy DH cranks lijken ook goe want is race face maar zijn eigenlijk gewoon rommel
Japs
Mountainbiker

Post by Japs »

GT dude wrote:want bv race face prodigy DH cranks lijken ook goe want is race face maar zijn eigenlijk gewoon rommel
Heb die er ook opstaan en nog geen problemen mee gehad. Gewoon stevige dingen aan een ongelooflijke prijs. Heb jij daar zo'n slechte ervaring mee? Ik zie niet in wat je daarmee verkeerd kan doen.
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

Japs wrote:
GT dude wrote:want bv race face prodigy DH cranks lijken ook goe want is race face maar zijn eigenlijk gewoon rommel
Heb die er ook opstaan en nog geen problemen mee gehad. Gewoon stevige dingen aan een ongelooflijke prijs. Heb jij daar zo'n slechte ervaring mee? Ik zie niet in wat je daarmee verkeerd kan doen.
het probleem bij prodigys ligt em in de pedaaldraad, die zijn gewoon uit alu zoals de rest van de cranks, aluminium is een vrij zacht materiaal en bij ongeveer 15 vrienden van me die ook met deze cranks reden trad overal het verschijnsel op dat de pedaaldraad gewoon uitgesleten was, en dat de pedaal er zo uit kon getrokken worden en ook dat de isis bevestiging uit gesleten was na verloop van tijd zodat zelfs bij heel hard aandraaien van de crankbouten de cranks bleven kraken.
bij hussefelts bv is de pedaaldraad van chroom met een insert stuk, maar hussefelts hebben dan weer het probleem van lateraal geplooid te raken, die dingen zijn goedkoop om een bepaalde reden.

Nu kunde wel zeggen dat ik er eerst zelf maar mee moet rijden om zo een oordeel te treffen, maar als het bij veel van je vrienden gebeurt kunde toch statistisch een beetje afleiden dat dit een algemeen probleem is, daarom heb ik direct voor 3 piece gekozen.

dat gij dit probleem niet hebt is omdat ge op een full suspension rijdt, terwijl de gevallen van die pedaaldraad meestal hardtails waren en ge rijdt ook enkel enduro xc freeride en geen echt ruwe freeride.
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

fille wrote:same here. Maar dan kom ik met de anderen bike.
ik kom dan met mijn ouwe XC slet af alst te veel modder is, deze zomer willik der wel is gaan echt freeriden
Japs
Mountainbiker

Post by Japs »

Ja, als je echt zwaar gaat freeriden, dan zou ik ook eerder de North Shore of zo gebruiken. Zijn die nu niet vervangen door de Diabolus cranks? Maar voorlopig nog niks gekraak. Ik doe idd geen zotte dingen (af en toe als ik eens in een 't-kan-mij-nu-allemaal-even-niks-schelen-bui ben wel) Maar voor mij zijn die dingen perfect. En natuurlijk moet je er niet zelf mee gereden hebben om toch een beeld van een product te krijgen. Als je zoveel klachten hoort, dan zou ik die ook niet vertrouwen. Ik had er echter goede dingen over gelezen in een grote test van een Frans tijdschrift. Ik zal het laten weten als de mijne speling begint te vertonen.
Jij kent het Hallerbos ook goed neem ik aan. Ik ken wel een paar plaatsen waar wat leuke dingen te doen zijn. Er is zelfs een stuk waar nogal wat bomen omgezaagd zijn en er nu zo liggen. Misschien een idee om iets North Shore-achtig te maken. Als bosbeheer het niet opkuist, dan mogen wij er wel iets mee doen. Bovendien liggen ze op en over een (weinig gebruikte) weg. Misschien een idee...
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

Japs wrote:Ja, als je echt zwaar gaat freeriden, dan zou ik ook eerder de North Shore of zo gebruiken. Zijn die nu niet vervangen door de Diabolus cranks? Maar voorlopig nog niks gekraak. Ik doe idd geen zotte dingen (af en toe als ik eens in een 't-kan-mij-nu-allemaal-even-niks-schelen-bui ben wel) Maar voor mij zijn die dingen perfect. En natuurlijk moet je er niet zelf mee gereden hebben om toch een beeld van een product te krijgen. Als je zoveel klachten hoort, dan zou ik die ook niet vertrouwen. Ik had er echter goede dingen over gelezen in een grote test van een Frans tijdschrift. Ik zal het laten weten als de mijne speling begint te vertonen.
Jij kent het Hallerbos ook goed neem ik aan. Ik ken wel een paar plaatsen waar wat leuke dingen te doen zijn. Er is zelfs een stuk waar nogal wat bomen omgezaagd zijn en er nu zo liggen. Misschien een idee om iets North Shore-achtig te maken. Als bosbeheer het niet opkuist, dan mogen wij er wel iets mee doen. Bovendien liggen ze op en over een (weinig gebruikte) weg. Misschien een idee...
zo een north shore zou wel zalig zijn, het relief is er en als er toch genoeg hout is
fille
Mountainbiker

Post by fille »

Creatieve mannen! En jullie hebben precies nog al van die dingen gedaan.
Lijkt mij allemaal wel plezant.

Japs, aangezien gij van de streek bent, waar spreken we af, en hoe laat?
(ni té vroeg hé, eerder een uur of 10)
Post Reply